Araba

Toki Erakundeak Finantzatzeko Foru Arauaren proiektua aurkezteko lanean hasteko eskatu dio EH Bildu-k Aldundiari

Javier Argote: "Bada garaia Arabako kontzejuek planteatutako proposamenei erantzuna emateko, haiek ordezkatzen dituen elkartearen bidez, haiek eskatutako beste finantzabide batzuk arautuko dituzten arau berriak aurkezteko"

| 2019-11-14 10:06:00

Javier Argote Arabako Batzar Nagusietako EH Bildu taldeko batzarkideak osteguneko Lurralde Orekako Batzordean salatu duenez, aurreko hiru legegintzaldietan hiru ponentzia egin dira Erakundeak Finantzatzeko Foru Funtsari buruz, inolako aurrerapenik gabe.

Argotek deitoratu duenez, ponentzietako parte hartzea "guztiz errepikakorra" izan da, tartean dauden eragileak hainbat aldiz pasatu diren arren. "Ponentzia bakoitzean funtsean aldatzen ez diren ondorioak atera dira; antzeko ondorioak dira", salatu du. Halaber, Toki Erakundeak Finantzatzeko Foru Arauaren buruzko beste ponentzia bat egiteak beste legealdi bat galtzea esan nahi duela uste du -edo, gutxi gorabehera, bi urte-, dagoeneko mahai gainean dauden ondorio berdinetara iristeko.

Ildo horretan, gogorarazi du bai kontzejuek, udalek eta bai kuadrillek, Toki Erakundeak Finantzatzeko Foru Arauaren hartzaileak izanik, "argi eta garbi" adierazi dituztela funts horren bidez finantzatzeko dituzten beharrak. "Bada garaia Arabako kontzejuek planteatutako proposamenei erantzuna emateko, haiek ordezkatzen dituen elkartearen bidez, haiek eskatutako beste finantzaketa-modu batzuk arautuko dituzten arau berriak aurkezteko -udal zergetan parte hartzea, kontzeju lurretatik zerbitzuak pasatzeagatik tasak ezartzea … -", gaineratu du Argotek.

"Ez ditugu ponentzia berriak behar, baizik eta Foru Aldundiko exekutiboa lehenbailehen lanean jartzea, Batzar Nagusi hauetan Tokiko Erakundeak Finantzatzeko Foru Arau Proiektu bat aurkezteko. Foru Arauaren proiektu honek Batzorde honetan egindako aurreko txostenetan ateratako ondorioak jaso behar ditu ", esan du. “Ezin dugu itxaron”, ondorioztatu du.

EH Bildu-k mozio bat aurrera ateratzea lortu du, erakunde eskudunei Garoñako zentral nuklearra eraisteko prozesua lehenbailehen hasteko eskatuz

| 2019-11-13 13:29:00

Garoñako zentral nuklearra eraisteko eta hilerri nuklear ez bihurtzeko prozesua martxan jartzeko eskatu du asteazkeneko osoko bilkura orokorrean EH Bildu batzarkide taldeak.

Gladys del Estal gogoratuz hasi du hitzartzea Kike Fernandez de Pinedo bozeramaileak, eta gogorarazi du Arabako gizarteak zentrala behin betiko ixtea lortu zuela. EH Bilduk salatu du, kasurik onenean, eraiste lanak ez direla 2022ra arte hasiko eta gutxienez 10 urtez luzatuko direla. Hondakin nuklearretarako aurreikusitako 5 edukiontziez gain, beste 44 hartu ahal izateko lizentzia aldatzeko prozesua hasi dute. Aurreikuspenen arabera, lehenengo bostak 2021ean iritsiko dira, eta, beraz, Garoñan hamarkadetan ekoitzitako hondakin nuklear guztiak, tartean erradioaktibitate handiko 2.500 osagai nuklear baino gehiago, gutxienez 2032ra arte biltegiratuko dira hemen, horrek berriro ere arabar askorentzat dakarren arriskuarekin.

EH Bilduren ustez, Espainiako gobernuek "erabateko arduragabekeriaz" jokatu dute zentral nuklearraren eraisketari dagokionez. Horren ondorioz, Garoñan gorde nahi den zabor nuklearra beste 50 urtez geratzeko aukera handia dago. Era berean, EH Bildurentzat salagarria da EAEko eta Arabako erakunde nagusiek gai honetan erakutsitako "utzikeria". Izan ere, orain arte jasotako informazio bakarra Ingurumen sailburuordeak eman duen arren, Eusko Jaurlaritzaren edo Arabako Foru Aldundiaren aldetik ez zaio Madrilgo Gobernuari inolako eskakizun edo kritikarik egin. Ildo horretan, EH Bilduk uste du bai Eusko Jaurlaritzak bai Foru Aldundiak, Arabako gizarteak eta erakunde guztiek eskaera zehatzak egin behar dizkiotela Espainiar Estatuan sortuko den hurrengo Gobernuari: Garoñako zentral nuklearra eraisteko prozesua berehala has dezala, beharrezko ingurumen eta segurtasun berme guztiekin burutu dezala, eta Garoña hilerri nuklear bihur ez dezala.

Puntu kableak dituen mozioa

Horregatik guztiagatik, EH Bildu Batzarkide Taldeak mozio bat aurkeztu du, non erakunde eskudunei eskatzen baitzaie "Garoñako zentral nuklearra eraisteko beharrezkoak diren izapideak eta jarduketak bultza ditzaten […]". Gainera, zentral nuklearra hilerri nuklear ez bihurtzea bermatzeko lan egin dadila eskatzen dute Arabako Batzar Nagusiek. Azkenik, Batzar Nagusiek bidezko trantsizio-plan ekologiko baten eta kaltetutako lurraldearentzako suspertze sozioekonomikoaren alde agertu dira. Alderdi guztiek babestu dute mozio hori.

ALBISTEAK

EAJ-k eta PSE-k ustelkeriaren aurkako neurririk hartu nahi ez izatea deitoratu du EH Bildu-k

2020-02-26 14:05:00

Kike Fdz de Pinedo: "De Miguel auziarekin gertatutakoaz hausnartu behar dugu, baina ustelkeria amaitzeko ezer egiten ari ez izanak kezkatzen gaitu: ekintzak behar ditugu"

Gizarte zerbitzuen egoera kezkagarria eta etorkizun hurbila aztertzeko ponentzia sortzea defendatuko du EH Bildu-k

2020-02-25 10:52:00

Claudia Venceslao: "EAJ-k eta PSE-k kolapso egoera batera eraman dituzte Arabako gizarte zerbitzuak"

EH Bilduk azken lan istripua salatu du

2020-02-21 17:53:00

Doluminak eta elkartasuna helarazi die senide, lankide eta langunei

EH Bildu-k Arabako Haranak ureztatzeko alternatibak bilatzeko, berregituratzeko eta eguneratzeko eskatu du

2020-02-19 09:16:00

ACUAES enpresa publikoak Barrongo urtegia eraikitzeari uko egin ostean, beste aukera batzuk aztertzeko eskatu du EH Bilduk, hala nola baltsak eraikitzea.