Araba

Deseskalatzeko prozesuan Trebiñu Araban kokatzea eskatu du Argantzonek

Trebiñuko Konderriko Udalarekin eta Arabako Foru Aldundiarekin batera, idazkia bidali die Osasun ministroari eta Espainiako Gobernuak EAEn eta Gaztela eta Leonen dituen ordezkariei.

| 2020-05-04 14:34:00

Argantzongo Udalak berretsi egin du Madrilgo Gobernuak martxan jarri behar duen deseskalatze prozesuan enklabea Araban kokatzea aplikazio unitateak probintziak izango direlako. Hala jakinarazi zion joan den astean Trebiñu Konderriko Udalari, eta orain Arabako Foru Aldundiak bat egin du eskaerarekin. Hiru erakundeek gutun bat sinatu dute eta dagoeneko igorri diete Osasun Ministroari eta Espainiako Gobernuak EAEn eta Gaztela eta Leonen dituen ordezkariei.

Idazki horretan, euren "kezka" adierazti dute enklabean konfinamenduak izan ditzakeen ondorioengatik. "Hurbiltasun geografikoa" dela eta, Arabako Foru Aldundiaren edo Eusko Jaurlaritzaren bidez ematen dira oinarrizko zerbitzuak, hala nola osasun-zerbitzuak, mendekotasun-arreta eta larrialdiak.

Pablo Ortiz de Latierro Argantzongo alkateak gogorarazi duenez, horrelako egoeretan gure herriak Arabakoak ez izatearen "zentzugabekeria" nabarmenagoa da. "Gure lotura sozial, ekonomiko eta kulturalak Araban daude, beti salatu izan dugu bigarren mailako herritar sentitzen garela, eta zentzugabekeria litzateke desberdintasun hori larriagotzea, Trebiñu Burgosen sartuta, deskonfinamendu fase honetan", ziurtatu du.

Aurrekontuek gizarte-politiketan duten inbertsioa handitzearen eta hirugarren sektoreko elkarteekin lankidetza-hitzarmen guztiak mantentzearen alde egin du EH Bilduk Araban

Claudia Venceslao: "Aste hauetan bizi izan dugunaren ondoren, guk ez dugu lehengora itzuli nahi, ez dugu ezer berreraiki nahi: gizarte politikak eraldatu nahi eta behar ditugu"

| 2020-05-04 10:42:00

EH Bilduk mozio bat aurkeztu du Batzar Nagusietan Arabako Gizarte Zerbitzuen deseskalada planifikatzeko neurriak proposatuz. Zortzi puntu desberdin dituen mozio horretan, EH Bilduk plantilak indartzeko eskatu du, baliabide eta prestazio sozialak eskuratzearren eskariei azkar eta berehala erantzute aldera: "Osasuna, eta egun hauetan osasuna baino zerbait gehiago, lanean utzi duten langile guztiei laguntzeko ardura dugu", adierazi du Claudia Venceslao prokuradoreak.

Beste puntu batean, EH Bilduk egoitza-zentroen eta etxebizitza komunitario pribatuen kontrol zuzena eskatu du: "Kontrol hori hasieratik hartu behar zen; oraindik ez dakigu COVID-19k zentro pribatuetan izan duen benetako irismena, baina ezagutzen ditugun datu apurrek berez hitz egiten dute".

2020ko aurrekontuetan planteatzen diren aldaketei dagokienez, EH Bilduk gizarte politiketan inbertsioa handitzea eskatu du, baita hirugarren sektoreko elkarteekin lankidetza hitzarmen guztiak mantentzea ere. Egun batzuk lehenago iragarri bezala, "politika sozialetan murrizketa bakar bat ere ez dugu onartuko”.

"Neurri hauekin, inor atzean utziko ez duen estaldura soziala erraztu nahi dugu [...]. Alderdi politikook ikuspegi zabala izan behar dugu, ezin diogu inori hutsik egin, ezta inor atzean utzi ere. Ausartak izan behar gara eta bizitza duina defendatu gure lurraldean bizi den edonorentzat", adierazi du batzarkideak.

Sektore ahulenetan arreta jarritako deseskalada

Venceslaok prentsaurrekoan adierazi duenez, deskonfinamendu egoera baterako prestatzea "ezinbestekoa" da gizarte osoa babesteko beharrezkoak diren neurri guztiak lasaitasunez hartu ahal izateko. Hala ere, arreta sektorerik ahulenetan jarri behar dela zehaztu du.

"Kontuan izan behar dugu, gizarte zerbitzuetan antzemandako eskaerez eta beharrez gain, alarma sozio-sanitario horrek erronka eta behar berriak ekarriko dituela, eta horiei ere erantzun beharko diegula Araban".

Hortaz, EH Bildu-k alarma-egoeratik irteteko plangintza egokiaren alde egin du, Gizarte Zerbitzuen Foru Sailaren lau arloetan artatzen diren kolektiboetan babesgabetasun-egoerak eta zaurgarritasun-egoerak ez sortzeko.

"Aste hauetan bizi izan dugunaren ondoren, guk ez dugu lehengora itzuli nahi, ez dugu ezer berreraiki nahi: politika sozialak eraldatu nahi eta behar ditugu", adierazi du prokuradoreak.

ALBISTEAK

ALESTIS-eko langileen ordezkariek agerraldia egingo dute Batzar Nagusietan, EH Bildu-k eta Elkarrekin Araba-k hala eskatuta

2020-09-11 08:23:00

Talde aeronautiko horren zuzendaritzak enplegua erregulatzeko espedientea (EEE) aurkeztu du, Miñaoko Parke Teknologikoan dagoen lantegiko 178 langileetatik 87 kaleratzeko.

Aldundiak ardogintza sustatzeko kontratu bat “atzamarrez” esleitu duela salatu du EH Bildu-k.

2020-09-08 09:50:00

Kike Fernandez de Pinedo: "Sektoreak neurri zehatzak eta gardenak behar ditu, sektore osoari zuzenduak, eta ez gutxi batzuei bakarrik. Aldundiak ezaugarri bereko beste proiektu bat ezagutzen duenean, onartezina da lehiaketa publikorik gabeko kontratu bat sinatzea".

EH Bildu-k Denis Itxasoren agerraldia eskatu du, Barrongo urtegiaren proiektuaren inguruan Espainiako Gobernuak dituen kontraesanak azaltzeko.

2020-09-04 08:44:00

Kike Fernandez de Pinedo: “Kontraesanen garaia amaitu da. Barrongo urtegiaren proiektua behin betiko baztertu behar da, neurrigabekeria hutsa baita: Arabako Haranak ureztatzeko proiektua eguneratu, berregituratu eta alternatibak bilatu behar ditugu”

Adinekoentzako eta desgaituentzako egoitzei buruzko zein etxez etxeko laguntza zerbitzuari buruzko informazio zehatza eskatu du EH Bilduk

2020-08-26 11:50:00