Araba

EH Bildu "atsekabetuta" agertu da EAJ-k eta PSE-k oposizioaren parte-hartzea eta kontrola ahalbidetzeko onartutako neurri eskasengatik

Kike Fdz de Pinedo: "Pandemiaren kudeaketan partekatzeko eta laguntzeko Krisi Mahai bat sortzea proposatu genien, eta uko egin zioten. Orain, astero Batzorde Iraunkorra gaitzea proposatu diegu, Ramiro Gonzalezen gobernuari galdetu eta ekarpen zuzenak egin ahal izateko, eta uko egin diote epeak eta funtzionamendua zehazteari"

| 2020-04-07 11:59:00

EH Bildu "atsekabetuta" atera da astearte honetan Arabako Batzar Nagusietan egindako Bozeramaileen Batzordetik. Atsekabetuta, oposizioaren aldetik foru exekutiboaren gaineko kontrol parlamentarioa bermatzeko EAJ-k eta PSE-k onartutako neurriak "eskasak" direlako.

Kike Fernandez de Pinedo EH Bilduren Arabako Batzar Nagusietako bozeramaileak gogorarazi duenez, EH Bildu-k hainbat eragilerekin eta alderdi guztien parte-hartzearekin krisi mahai bat martxan jartzea proposatu du behin baino gehiagotan, nahiz eta EAJ-k eta PSE-k proposamen hau baztertu.

"Pandemiaren kudeaketan partekatzeko eta laguntzeko Krisi Mahai bat sortzea proposatu genien, eta uko egin zioten. Orain, astero Batzorde Iraunkorra gaitzea proposatu diegu, Ramiro Gonzalezen gobernuari galdetu eta ekarpen zuzenak egin ahal izateko, eta uko egin diote epeak eta funtzionamendua zehazteari", adierazi du.

Ildo horretan, EH Bildu-k "kezkagarritzat" jo du PSE-k Bozeramaileen Batzordean gaur hartu duen jarrera. Izan ere, Nafarroako Parlamentuan ez bezala -Batzar Nagusietan eh Bilduk proposatutako neurri berberak onartu zituen-, EAJ-k egindako pandemia kudeatzearen monopolioa defendatzea erabaki du, Gizarte Zerbitzuen jarduerari dagokionez gainezka egin duenean eta Arabako patronalaren jarrera ultraproduktiboetan errotuta dagoenean.

Amaitzeko, EH Bilduk "erantzukizuna eta jarrera eraikitzailea" erakusten jarraituko duela adierazi du. Horretarako, herritarrei zein Foru Gobernuari proposamen egokiak helarazten jarraituko du, egungo krisi sozio-sanitarioa gainditzeko bidean aurrera egiteko.

Asparrenak elkartasunezko 40 kit banatu dizkie etxez etxeko laguntza-zerbitzuaren erabiltzaileei babesa bermatzeko

Herritarrek latexezko eta binilozko eskularruak eta maskarak eman dituzte, baita 3D pantailak ere, etxez etxeko laguntza-zerbitzua zein baldintza eskasetan ematen zen jakin ondoren.

| 2020-04-07 11:26:00

. Joan den astean, Txelo Auzmendi Asparrenako alkateak ohartarazi zuen etxez etxeko laguntza zerbitzua segurtasun eta prebentzio ekipamendurik gabe ematen ari zela. Hala salatu zuten langileek eta erabiltzaileek. Egoera ezagutu bezain laster, Asparrenako herritarrek prebentzio-materiala jaso eta eman dute: latexezko eta binilozko eskularruak, maskarak eta baita bizilagun batek bere inprimagailuarekin etxean egiten ari den 3D pantailak ere.

Bildutako material guztiarekin 40 kit egin eta banatu dira zerbitzuaren erabiltzaileen artean. Osasun zentroan ere materiala utzi dute osasun langileen eskura. "Erabiltzaileek beraiek ohartarazi zioten Udalari segurtasun falta sentitzen zutela, jakinda langileak egunean bost etxebizitzatatik pasa daitekeela eta ez zutela eskularru, maskara edo amantala nahikorik kutsadurarik ez izateko", zehaztu du Txelo Auzmendi Asparrenako alkateak.

Adierazi duenez, ekimen honekin "materiala eskaintzeaz gain, bakarrik ez daudela sentiarazi nahi diegu, eta zerbitzu horiek kudeatzen dituzten enpresek hori egiten ez duten bitartean, herrikoak pertsona ahulenak babesteko prest daudela".

Asparrengo alkateak nabarmendu nahi izan du gizarteak erakutsi duela zaintzaren aldeko zeregin horretan aurretik joaten dakiela, eta sare naturala dela, hurbilena, gabeziak ikusten direnean aktibatzen eta funtzionatzen duena. "Beste behin ere agerian geratu da oinarrizko gizarte-zerbitzu bat, etxez etxeko laguntza-zerbitzua, funtsezkoa dela zaintzan, eta, beste behin ere, agerian geratu da ahaztuta dagoen eta behar adina hornitu ez den handietako bat dela. Udal txikiak handiak izan gaitezkeela ere erakutsi dugu, hurbiltasun horrengatik eta inguruko errealitatea ezagutzeagatik erantzuten jakin badakigulako", gaineratu du.

ALBISTEAK

Asparrenak panel foltovoltaikoak instalatu ditu araztegian, kontsumitutako energia% 64 aurrezteko.

2020-05-29 10:29:00

Araiako ikastetxe publikoak ere birgaitze energetikoari ekin dio

EH Bildu-k eta Elkarrekin Araba-k Erriberagoitiko alkatearen agerraldia eskatu dute berriro, Batzar Nagusietako Ongizate Batzordean egindako agerraldi "tamalgarriaren" ostean

2020-05-29 10:17:00

Claudia Venceslao: "Behin betiko konponbidea eskatzen dugu Pobeseko 3.adineko erresidentziarako, eta eskatzen dugu ahalik eta lasterren martxan jar dadila kudeaketa publikoko gizarte-baliabide bat eraikin horretan"

EH Bildu-k 120 milioiko funts bat sortu du Aldundiaren baliabide propioekin, Arabako krisi soziosanitarioaren ondorioz arlo sozioekonomikoan eta gizarte-zerbitzuetan egin beharreko premiazko gastuei aurre egiteko

2020-05-28 09:25:00

Proposamen hori egiteko, EH Bildu-k diagnostiko fase bat egin du hainbat astetan Arabako eragile nagusiekin. | Kike Fdz de Pinedo: "Ezin ditugu 2008ko akatsak errepikatu: ezin dugu inor atzean utzi. Arabak baliabide gehiago behar ditu beharrei aurre egiteko”

EH Bildu-k udal finantzazioa arautzen duen Foru Arauaren erreforma aurkeztu du, bilketaren beherakada arintzeko

2020-05-26 08:47:00

Foru Gobernuak ezarri nahi duen %25eko murrizketaren aurrean, salbuespen gisa datozen urteetan diru-bilketaren jaitsiera hori atzeratzea edo zatikatzea proposatu du, betiere adostuta eta borondatez. Banakako eta borondatezko funts bat sortzea ere proposatu du, Arabako Foru Aldundiak toki-erakundeei egiten dien ekarpenaren murrizketa inoiz ez %5etik gorakoa izateko.