Araba

Ia 600.000 euroko aurrekontua izango du Argantzongo Udalak urte honetarako

Udalbatzarrak argi berdea eman zien atzo 2020rako kontuei: aurrekontuaren %30 inbertsioetara bideratuko dute

| 2020-02-01 10:22:00

Argantzongo Udalak atzo onartu zituen 2020rako aurrekontuak. Guztira, ia 600.000 euro izango ditu urte honetarako, eta aurrekontuaren ia herena inbertsioetara bideratuko du. EH Bilduren eta EAJren aldeko botoekin aurrera atera ziren atzoko osoko bilkuran.

Aurrekontuaren herena – 170.000 euro inguru – inbertsioak egiteko izango da. Horien artean, nabarmentzekoak dira “Las Cercas” kalearen urbanizazioa, “Santa Maria” kalearen eta “Concepcion” kalearen arteko zatian; “San Juan Ebanjelista Ospitalea” birgaitzeko bosgarren fasea; Bila Okako elizako estalkia birgaitzea eta N1 errepide zaharraren pasealekuan eguzki argiak jartzea. Hondakinak biltzeko edukiontzien irisgarritasuna hobetzea ere aurreikusi dute.

Beste ia 30.000 euro urtean zehar herrian egiten diren kultur ekintzak eta euskara sustatzeko ekintzak antolatzeko erabiliko dira. Horien artean aipatzekoak dira udako kultur programazioa, kirol txapelketa ezberdinak edota herriko jaiak.

Bestalde, aurrekontu-plantillari dagokionez, %2a igo da Udaleko langileen soldata, eta administrari laguntzailearen plazaren lanaldia ere handitu da, % 100era iritsi arte. Lanaldi erdian langabe bat kontratatzea ere aurreikusten da.

Pablo Ortiz de Latierro Argantzongo alkatea pozik agertu da lortutako akordioarekin. "Argantzon bezalako udalerri batean integrazioaren aldeko akordioa lortzeko gai izatea oso garrantzitsua izan da, baina Udal Gobernuari egonkortasuna ematea ere bada, eta udal kontuak onartzea oso inportantea da gure bizilagunen bizi-kalitatea hobetuko duten inbertsioei ekin ahal izateko eta energia-eraginkortasuna bezalako ildo estrategikoak martxan jarri ahal izateko", nabarmendu du Ortiz de Latierrok.

Trebiñun aurrekontuaren inguruan lortutako akordioa txalotu du EH Bilduk

Gaur onartutako 2020rako kontuek EH Bilduren ildo estrategikoak jasotzen dituzte: klima aldaketaren aurkako borroka eta berdintasuna zein euskararen sustapena

| 2020-01-24 11:32:00

EH Bilduk txalotu egin du Trebiñuko Udalak 2020rako lortutako aurrekontuen akordioa. Guztira, 1,7 milioi euroko izango ditu eta EAJren, EH Bilduren eta Trebiñuko Konderriko Elkarte Independentearen (AICT) bi ordezkarien aldeko botoekin atera dira aurrera. "Ezberdinen artean lortutako akordioari balioa eman nahi diogu, batzuek eta besteek egindako ekarpenak biltzeko ahalegina egin dugu eta Trebiñu Araban integratzearen aldeko Gobernuari egonkortasuna eman diogu hiru alderdi politikoen artean", nabarmendu du Ritxar Astegieta Trebiñuko Udaleko EH Bilduren bozeramaileak.

2020rako aurrekontuek EH Bilduren ildo estrategikoak jasotzen dituzte, hala nola klima-aldaketaren aurkako borroka, berdintasun-politikak eta euskararen sustapena. Hala, 7.000 euro bideratuko dira konpostatze proiektuak bultzatzeko, euskara ikasteko laguntzak handituko dira -matrikularen kostuaren %30etik %40ra pasako da-, eta 4.000 euro bideratuko dira berdintasuna sustatzeko jarduerak bultzatzeko.

Bestalde, lehen aldiz, Trebiñuko Udalak baliabide urriak dituzten pertsonei zuzendutako energia gastuei aurre egiteko laguntza lerro bat sortuko duela nabarmendu du EH Bilduk. Herrian ohiko etxebizitza dutenek jaso ahal izango dituzte diru laguntza horiek, eta ezin izango dira 400 eurotik gorakoak izango.

Azkenik, EH Bilduk azpimarratu du aurrekontu akordio horren ondorioz, Udalak Berdintasunerako teknikari bat eta Ingurumen eta Iraunkortasunerako beste bat izango dituela.

ALBISTEAK

Asparrenak elkartasunezko 40 kit banatu dizkie etxez etxeko laguntza-zerbitzuaren erabiltzaileei babesa bermatzeko

2020-04-07 11:26:00

Herritarrek latexezko eta binilozko eskularruak eta maskarak eman dituzte, baita 3D pantailak ere, etxez etxeko laguntza-zerbitzua zein baldintza eskasetan ematen zen jakin ondoren.

Aramaioko Udala zaintzen herritarren sarearekin elkarlanean dago

2020-04-05 11:38:00

Zapi gorrien kanpaina abian jarri da herrian elkartasuna adierazteko

Donemiliagak adinekoei laguntzeko programa konfinamendura egokitu du