Araba

Arabako landa-ingurunean bazterketa sozial teknologikoa ezabatzea eskatu du EH Bildu-k

2020. urtean zehar Aldundiak lurraldeko herri guztietan Wifi sare publikoa eta doakoa sortzea, instalatzea eta mantentzea eskatu du EH Bildu-k.

| 2020-02-06 09:22:00

EH Bildu-k Arabako landa-ingurunean teknologia berrien arloan dagoen bazterketa sozial, teknologiko eta ekonomikoa ezabatu ahal izateko.mozio bat erregistratu du, ondoren eztabaidatzeko.

Javier Argote EH Bildu-ko batzarkidea gogorarazi du laster Arabako herri guztiek banda zabaleko konexioa izango dutela. "Banda zabala lurraldeko herri guztietara eraman dezakegu baina, hala ere, jende kopuru handia geratuko da teknologia horien erabileratik kanpo, gaitasun ekonomiko faltagatik".

Horregatik, Batzar Nagusiek Foru Aldundiari lurraldeko gainerako toki-erakundeekin lankidetzan, 2020. Urtean lurraldeko herri guztietan wifi sare publiko eta doako bat sortzea, instalatzea eta mantentzea eskatuko da.

Gaubeako osoko bilkurak "ozono txarraren" maila jaisteko neurriak eskatu ditu aho batez

EH Bilduren proposamena babestu dute eskatuz Eusko Jaurlaritzari ozono troposferikoa OMEk ezarritako mugen azpitik uzteko neurriak eta egoeraren inguruko azterketa zehatza egiteko

| 2020-02-05 12:38:00

Gaubeako osoko bilkurak aho batez eskatu du Gaubean "ozono txarraren" maila jaisteko neurriak hartzeko. Hala egin du EH Bilduk azken osoko bilkuran aurkeztu zuen mozio baten bidez; mozio horretan, besteak beste, eskatzen da ozono troposferikoa Osasunerako Mundu Erakundeak markatzen dituen mugen azpitik uztea eta neurriei buruzko azterketa zehatza egitea.

2009an Valderejoko parke naturalean neurgailu bat instalatu zenetik, urtez urte ezarritako mugak gainditu dira, hau da, urtean 25 egunez metro kubiko bakoitzeko ehun mikrogramo baino gehiago. Baina 2019a egoera larriagotu zen eta 135 aldiz gainditu ziren muga horiek. Eusko Jaurlaritzak 2016an egindako txosten baten arabera, "ozono txar" horren ekarpenik handienak Ebroko haranetik eta Arabako Lautadatik iristen dira, balio altuenak udako hilabeteetan ikusten dira eta eguzki-erradiazioekin gora egiten du.

Gaubeako haranean mila pertsona baino gehiago bizi dira, eta, horregatik, neurketen azterketa "zehatza eta eguneratua" eta prebentzio-jardueren programa bat eskatzen dira. Izan ere, oso tasa altuak dituzten egun zehatzetan, biztanleria nabariari abisatu beharko litzaioke arnas mailan eta maila kardiobaskularrean eragiten duen ozono horretatik babes daitezen.

Hori dela eta, emisioen egoerari eta hartu beharreko prebentzio neurriei buruz herritarrei eta administrazio batzarrei informazio sistema iraunkorra zabaltzeko ere eskatu du udalbatzak.

ALBISTEAK

Asparrenak elkartasunezko 40 kit banatu dizkie etxez etxeko laguntza-zerbitzuaren erabiltzaileei babesa bermatzeko

2020-04-07 11:26:00

Herritarrek latexezko eta binilozko eskularruak eta maskarak eman dituzte, baita 3D pantailak ere, etxez etxeko laguntza-zerbitzua zein baldintza eskasetan ematen zen jakin ondoren.

Aramaioko Udala zaintzen herritarren sarearekin elkarlanean dago

2020-04-05 11:38:00

Zapi gorrien kanpaina abian jarri da herrian elkartasuna adierazteko

Donemiliagak adinekoei laguntzeko programa konfinamendura egokitu du