Araba

Xabi Perezek, hil berri den Andoni Perez Cuadradoren semeak, itxiko du EH Bilduren Arabako legebiltzarrerako zerrenda

Militante abertzale historikoaren lekua hartuko du apirilaren 9an, 93 urte zituela, koronabirusaren ondorioz hil ostean

| 2020-05-30 11:36:00

EH Bilduk Batzar Nazionala egin du gaur goizean eta modu telematikoan uztailaren 12ko hauteskundeei begira, Eusko Legebiltzarrerako zerrendak berretsi ditu. Arabako kasuan aldaketa bat egon da, apirilaren 5ean aurreikusitako hauteskundeetarako egindako zerrendarekin alderatuta. Andoni Perez Cuadrado hil ostean, bere semeak Xabi Perezek itxiko du zerrenda, militante abertzale historikoak zuen  postua betez.

Andoni Perez Cuadrado Gasteizen jaio zen 1926ko abenduaren 15ean eta hiriko lehen ikastolan ikasi zuen. Frankismo garaian espetxean egon zen eta Meliton Manzanasek torturatua eta EBBko kidea klandestinitatean. Ondoren, Eusko Alkartasunako militantea izan zen, baita Euskaria Fundazioko kidea ere. Eusko Legebiltzarrerako azken postuan zihoan modu sinbolikoan eta pasaden martxoaren 7an, hautagaitzaren aurkezpenean egon zen Montehermoso Jauregian. Bere seme gazteenak, Xabi Perezek, bere lekua hartuko du. Xabi Perezek 54 urte ditu, garraiolari autonomoa da eta Araian bizi da.

Mikel Otero buru den zerrendan egindako aldaketa bakarra izango da. Suhiltzailea eta militante ekologista ezaguna, Otero legebiltzarkidea izan da azken legealdian. Atzetik, egungo Legebiltzarreko presidenteordea Eba Blanco eta Josu Estarrona daude. Ondoren, Maria Garde kazetaria eta UPV-EHUko irakaslea den, Unai Fdez de Betoño.

Asparrenak panel foltovoltaikoak instalatu ditu araztegian, kontsumitutako energia% 64 aurrezteko.

Araiako ikastetxe publikoak ere birgaitze energetikoari ekin dio

| 2020-05-29 10:29:00

Asparrenako Udalak 120 panel foltovoltaiko instalatuko ditu bere araztegian, gaur egun kontsumitzen duen energiaren% 64 aurrezteko. Zentral foltovoltaikoak araztegia hornitzeko ez ezik, sare elektrikora energia isuri ahal izango du, eta, beraz, fakturan eragina izango du. Guztira 68.000 euroko aurrekontuarekin, obrak hastear daude eta Energiaren Euskal Erakundearen (EEE) (11.000 euro) eta Leader funtsen (28.00O euro) laguntzak jasoko ditu.

Txelo Auzmendi Asparrenako alkateak gogorarazi duenez, udal aurrekontuak berrikusteko datu objektibo gehiago falta badira ere, Udalak argi dauka ingurumenaren iraunkortasunaren aldeko apustua egiten duela. Zehaztu duenez, "instalazio honek aurrezpen ekonomikoa ekarriko du elektrizitatearen prezioek eragiten dituzten ekoizpen kostu finkoen eragina murriztuko duelako eta horrez gain atmosferara CO2 isurketak murriztea ahalbidetuko du".

Panelek % 20ko eraginkortasuna, 20 urteko bermea eta 51 kW-tik gorako potentzia dute. Zimendatze-gastuez gain, eguzki-instalazioak 50.000 eurotik gorako inbertsioa izango du.

Baina ez da udalerrian efizientzia energetikoaren arloan abian jarritako obra bakarra. Araiako ikastetxe publikoak birgaitze energetikoari ere ekingo dio, bere kontsumoa eta karbono dioxidoaren emisioak aurrezteko inguratzaile termiko bat sortuz. Lanak fatxadan eta estalkian egingo dira. Kasu horretan, energia-aurrezpena% 48koa izango dela kalkulatzen da. Aurrekontua ia 420.000 eurokoa da eta 200.000 euroko diru-laguntza du. Hala ere, Asparrenak udal ekarpena murriztea ahalbidetuko duten diru-laguntza lerro gehiagori heldu ahal izatea espero du.

ALBISTEAK

Aldundiak ardogintza sustatzeko kontratu bat “atzamarrez” esleitu duela salatu du EH Bildu-k.

2020-09-08 09:50:00

Kike Fernandez de Pinedo: "Sektoreak neurri zehatzak eta gardenak behar ditu, sektore osoari zuzenduak, eta ez gutxi batzuei bakarrik. Aldundiak ezaugarri bereko beste proiektu bat ezagutzen duenean, onartezina da lehiaketa publikorik gabeko kontratu bat sinatzea".

EH Bildu-k Denis Itxasoren agerraldia eskatu du, Barrongo urtegiaren proiektuaren inguruan Espainiako Gobernuak dituen kontraesanak azaltzeko.

2020-09-04 08:44:00

Kike Fernandez de Pinedo: “Kontraesanen garaia amaitu da. Barrongo urtegiaren proiektua behin betiko baztertu behar da, neurrigabekeria hutsa baita: Arabako Haranak ureztatzeko proiektua eguneratu, berregituratu eta alternatibak bilatu behar ditugu”

Adinekoentzako eta desgaituentzako egoitzei buruzko zein etxez etxeko laguntza zerbitzuari buruzko informazio zehatza eskatu du EH Bilduk

2020-08-26 11:50:00