Araba

Gaubeako EH Bilduk Tuestako poligonoan kristalezko berotegiak jartzeko jarduera espedientea gelditzeko eskatu du

Alegazio bat aurkeztu dio sailkatutako jardueraren espedienteari, proiektu teknikorik, memoria deskribatzailerik eta ingurumen-inpaktuaren azterlanik ez duelako, eta jarduera horretarako egokiak ez diren lurretan kokatu nahi delako.

| 2020-07-09 10:01:00

EH Bilduk Gaubeako Udalean eskatu du Cultivos Araba SLk enpresak Tuestako industrialdean kristalezko negutegiak instalatzeko behar duen jarduera-espedientea geldiaraztea. Horrela dago jasota gaur aurkeztutako alegazioetan, izan ere, enpresak kristalezko berotegiak ez ezik, beste elementu osagarri batzuk ere eraiki nahi dituelako, hala nola, gas-biltegi bat, ureztatze-gela bat edo konpost-planta bat, hori guztia tomate hidroponikoak ekoizteko proiektuari lotuta.

EH Bilduk erregistratutako alegazio-idazkian gogorarazten da jarduera-lizentziaren eskaerarekin batera proiektu tekniko bat eta deskribapen-memoria bat aurkeztu behar direla, baina kasu honetan ez dago halakorik. Izan ere, ekoizpen-jarduera bat ez ezik, produktu fitosanitarioak erabiliko ditu, hondakinak sortuko ditu eta gas-biltegi bat izango du. Arrazoi beragatik, zentzuzkoa da ingurumen-inpaktuaren azterketa bat egitea, baina kasu honetan ere ez da egin. Hori gutxi balitz bezala, ez dira kontuan hartu jarduera horrek inguruko trafikoan izango dituen eraginak, eta, beraz, ez dakigu egungo bide-azpiegiturak nahikoak ote diren Gaubeako udalerrian ez ezik aldameneko udalerrietan ere.

Bestalde, nekazaritza eta industriako jarduera hori garatzeko egokiak ez diren lurretan kokatu nahi dutela adierazi du EH Bilduk. Instalazioaren zati bat Tuesta industrialdean kokatuko balitz ere, proiektu honek ia 200.000 metro koadro lurzoru urbanizaezin okupatuko lituzke. Josu Elorrieta Gaubeako EH Bilduren bozeramaileak azaldu duenez, "berrerabilpena lehenetsi behar da lurzoru berriaren okupazioaren aurretik". Hori dela eta, "Ez da nekazaritzako lur berririk okupatu behar, ez delako egokia, ez hirigintzaren ikuspegitik, ezta ingurumenaren ikuspegitik ere". Hori dela eta, Elorrietak ondorioztatu du lur industriala okupatu beharko litzatekela eta ez nekazaritza eta basogintzakoa. "Jarduera aipatutako lursail horietan kokatzeko azalpen bakarra ekonomikoa da, Udalarentzat ez ezik, gure udalerrian kokatu nahi duen enpresarentzat ere onuragarria delako", argitu du.

EH Bilduk osasun publikoa lehenestea eskatu du

Mikel Otero: "Igande honetan, EH Bilduren bozkaz bete behar dira hautesontziak, Voxi esateko frankismoak ez duela lekurik herrialde honetan. Duintasun demokratikoa dugula. Uztailaren 12an, boto antifaxista, EH Bilduren botoa izango da"

| 2020-07-07 11:10:00

Gaur goizean, EH Bilduk kalitatezko osasun publikoa aldarrikatu du Gasteiztik. Txagorritxutik, Jasone Agirrek eta Rebeka Uberak adierazi dutenez, "EH Bildun kezkatuta gaude, adibidez, Ordiziako fokuaren benetako irismena ez ezagutzeagatik. Ez dugu informaziorik. Ez genuen eduki konfinamenduan, eta ez daukagu orain. Gobernuak lehentasuna eman behar dio osasun publikoari beste ezeren aurretik. Osasun publikoa lehenestea eta uztailaren 13ra arte ez itxarotea besterik ez dugu espero neurriak hartzeko".

Pandemiaren asteetan zehar, buruan zabor-poltsak zituzten osasun-langileak ikusi ditugu, gaixotasunetik babesten, ahal zuten moduan. Mediku eta erizain nekatuak ikusi ditugu, estresatuta eta onena ematen gu salbatzeko. "Ez dugu Urkullu autokritika egiten ikusi", salatu du Blancok.

Rebeka Ubera hautagaiak Osakidetzan murrizketak izan direla salatu du, eta Urkullu-Mendia koalizioak murrizketa gehiago egiteko bermea dela gaineratu du. “EH Bildu da Osasun arloan murrizketarik egongo ez denaren berme bakarra. Ez da garaia Osakidetzan artaziak sartzeko, osasun publikoan inbertitzeko unea baizik".

Gaur arratsaldean, Mikel Oterok Santurtzin eta Oskar Matutek Oionen, Arabako boto antifaxista eh Bildun biltzea eskatuko dute. Arabako zerrendaburuak gogoratu duenez, “orain inoiz baino gehiago, bozkatzea betebehar zibikoa da, pertsona eta herri gisa ditugun eskubideak arriskuan jartzera etorri den eskuin muturraren aurrean”. “Partida hori auzoz auzo jokatzen da, hautestontziz hautestontzi, eta oso bereziki nire lurraldean jokatzen da, Araban. Arabako azken diputatua EH Bilduren eta Voxen artean jokatuko dugu. Vox edo EH Bildu. Partida argi dago: Vox parlamentuan sartzea saihesteko modu bakarra EH Bilduren boto-papera da”, gaineratu du.

Bestalde, Oskar Matutek Arabar Errioxatik faxismoari bidea ixteko deia egin du. "Gaur hemen, Oionen, Euskal Herriko hegoaldeko mugan, faxismoaren zarpailak bertatik bertara ezagutzen dituzten lurralde hauetan. Hemen, faxismoak dozenaka militante libertario fusilatu zituen. Columba Fernandez Doyague militante anarkistak desagertuta jarraitzen du, gaur egun, eskualdeko arekaren batean. Hemen, faxismoari argi eta garbi esaten diogu ez direla pasatuko! Arabako herritarrek bidea itxiko diete ultrei!! Arabako langileak, feministak, pentsiodunak, gazteak, antifaxistak mobilizatu egingo dira!! Mobilizatu egingo dira eta botoa eh Bildun bilduko dute faxismoari bidea ixteko!!! Eh Bilduren Arabako seigarren eserlekuak Vox ahanzturara bidaliko du!!! Eh Bildu faxismoaren aurkako dikea da!! Ez daudelako bi hirurik gabe! Gora Araba antifaxista!! ", ohartarazi du Matutek Arabar Errioxatik.

ALBISTEAK

EH Bilduk osasun publikoa lehenestea eskatu du

2020-07-07 11:10:00

EH Bildu-k Foru Aldundiari eskatu dio malgutu ditzala FOFELen murrizketaren ondorioz, diru-bilketaren beherakadak eragindako soberako kobrantzak itzultzeko toki-erakundeei ezarritako baldintzak

2020-07-07 09:16:00

Javier Argote: "Ramiro Gonzalezen gobernuak toki-erakundeei atzeratzeko eta zatikatzeko formulak ahalbidetu behar dizkie, FOFEL bidez kobratzen duten dirua itzultzeko, krisitik ateratzeko baliabideak hobeto kudeatu ahal izateko"

Mikel Otero: "Aldaketa ezkerretik etorri behar da, jasangarritasunean eta justizia sozialean oinarrituta, eta hori bermatzen duen indar bakarra EH Bildu da"

2020-07-04 12:00:00

EH Bilduk konpromisoa agertu du kalitatezko enpleguarekin, gure adinekoentzako pentsio duinaren alde, gure zerbitzu publikoak berreskuratu eta prestigiatzeko, eta larrialdi klimatikoaren erronkari erantzun bat emateko.

EH Bilduk egoitza publiko eta txikien eredua eta langileen lan baldintza duinak aldarrikatu ditu

2020-07-03 10:51:00

Mikel Otero: "Etorkizun hobe bati ateak irekitzeko, faxismoa behin betiko baztertzeko, XXI. mendeko erronka handiei aurre egiteko, ingurumen politika eraldatzailea garatzeko, ezkerreko botoa, boto ekologista, boto feminista, langileen botoa, boto eraldatzailea EH Bildun batu behar da"