| 2024-10-25 09:30:00

Artziniegako Udalbatzak zerga, tasa eta prezio publikoen zenbait ordenantza fiskal aldatzea onartu du gaur, 2025ean indarrean sartzeko, EH Bilduren aldeko botoekin eta EAJ-PNVren abstentzioarekin. Aldaketa handiena eragingo duen tasa zabor-bilketako zerbitzuarena izango da. Izan ere, Europak kudeaketa horren kostuaren %100 herritarrak ordaintzearen betebeharra; kontrataren prezioaren igoera, 2025erako Aiarako Kuadrilla osoan zerbitzu berria lizitatuko delako; eta helmugako hondakin-tonaren prezioa Gardelegiko (Gasteiz) tratamendu-instalazioan igoeragatik azaltzen da. Igoera horren ondorioz, Artziniegako etxebizitzak urtean 116,44 euro ordaintzetik urtean 142,42 euro ordaintzera igaroko dira; periferiako herrietako etxebizitzen kasuan, urtean 87,33 euro ordaintzetik 128,18 ordaintzera pasatuko dira, 2026an kostuaren % 100era iristeko aurreikuspenarekin.

Ondasun Higiezinen gaineko Zerga arautzen duen Ordenantza fiskalari dagokionez, Joseba Vivanco alkateak azaldu zuenez, "hemen ez dira karga-tasak ukitzen, baizik eta ordenantza aldatzen da, alde batetik, eta oso garrantzitsua, familia-unitatearen errenta-tarteen eta familia-unitate horretako kideen kopuruaren araberako hobariak sartzeko, urtean 42.000 euroko diru-sarreren zenbatekora iritsi arte, errenta txikienak dituzten familia-unitateei deskontua aplikatzeko; bestetik, energia-efizientziako neurriak hartzen ari diren etxebizitzei deskontuak egiteko; eta, berrikuntza garrantzitsu gisa, udalerrian hutsik dauden etxebizitzei %50erainoko errekargua aplikatzeko. Azken alderdi hau Legeak Udalei ahalbidetzen digun tresna bat da, eta inplementatzen hasi nahi dugu, beste tresna bat izan dadin, askoren artean, etxebizitza hutsaren merkatura irteera hori errazteko".

Trakzio Mekanikoko Ibilgailuen gaineko Zerga arautzen duen ordenantza fiskalari dagokionez, 2015etik ez da zerga hori ukitu. Gaur onartutakoak %10eko igoera ekarriko du kategoria guztietan (8 euro gehiago urtean gehien erabiltzen diren zaldien potentzia duten ibilgailuentzat), eta, aldi berean, hobariak sartuko dira ibilgailu mota guztietarako, ingurumenean duten eraginaren eta energia aurreztearen arabera, eta hobari bat familia ugarientzat, errentaren arabera arautua.

Era berean, udal-hilerria arautzen duen ordenantzak, zerbitzu publikoak eta administrazio-jarduerak egiteko ordenantzak eguneratu dira. Horrela, 2025erako udal igerilekuen sarrera prezioa euro 1 igoko da banakako sarrerarengatik eta 5 euro denboraldiko abonuarengatik (datorren urtean igerilekuak kudeatzeko kontratu berri bat lizitatuko da, eta horrek nabarmen handituko du kostua), Udalari eskatzen zaizkion hirigintza txostenak kobratuko dira, edo dagoeneko idatziz arautuko dira izena ematea eta udal ikastaroen ordainketa arautuko duten prezio eta irizpideak.

Joseba Vivancok azaldu duenez, "zergak eta tasak jaisteak eta izozteak ez dute konpontzen egoera ahulenean dauden pertsonen eta bizikidetza-unitateen egoera larria, eta ez du inolako ekarpenik egiten desberdintasun sozialak gainditzeko eta aberastasuna birbanatzeko. Izan ere, hobariak azpimarratu behar ditugu. Hobarien bidez, benetan kalteberatasun handieneko egoeran dauden pertsonei eta bizikidetza-unitateei lagun diezaiekegu. Eta hori da bidea ".

Zentzu horretan, EH Bilduko alkateak gaineratu duenez, "gurea bezalako Udal bat batez ere foru finantzaketaz elikatzen da, batez ere obrei eta hobekuntzei aurre egin ahal izateko diru-laguntzak lortzeaz, eta udal zerga eta tasez, eta horiek ordaintzen dituztenak, gu guztiok, bizi kalitate hobean eta zerbitzu hobeagoetan eraginkortasunez bihurtzen direla zaindu behar dugu. Eta hau guztia ahaztu gabe, are gehiago, itsasargi gisa balio izatea, gizarte-desberdintasunak eta aberastasunaren birbanaketa gainditzeko joera duen zerga-politika ".