| 2022-05-13 12:53:00

Arabako Lautadako alkateek eskualdeko lehen arreta lehenbailehen hobetzeko konpromisoak eta soluzioak eskatu dizkiote Osasun sailburuari. Hala jakinarazi zioten atzo Gotzone Sagarduy saileko titularrari, Alegria-Dulantzi, Asparrena, Barrundia, Donemiliaga eta Zalduondoko alkateek egindako bileran. Udal horietako errejidoreek bilera bat eskatu zuten Sailburuarekin, lehen arretaren egoerak okerrera egin duela salatuz herritarren artean kexa ugari jaso ondoren. Horren adierazgarri dira Joseba Garitaonaindia alkateak sailburuari eman zizkion Alegria-Dulantzin bildutako ia 800 sinadurak.

Oro har, Aguraingo osasun-zentroan profesional gutxiago egoteak eskualde osoko arreta murriztea eragin du, beste osasun-zentro batzuetako profesionalek gutxienez astean behin utzi behar izaten baitute arreta ohiko anbulatorioan, Aguraingo beharrei erantzun ahal izateko. Horren ondorioz, besteak beste, asteburuko guardia-zerbitzua kendu egin da, asteko arreta gutxienez egun batez murriztu da, itxaronaldiak nabarmen handitu dira, Agurainen erreferentziako medikurik ez dago eta eguneko zitak biderkatu egin dira, goiz bakar batean 45 izatera irits daitezkeenak.

Atzo izandako bileraren ondoren, alkateak pozik agertu ziren, “eskualdeko herritarrak kexatu eta mobilizatu ondoren, sailak onartzen baitu osasun-arretan eragina duen arazo bat dagoela”. Hala ere, etsipena agertu dute, Osasun Sailak ez duelako mahai gainean jarri arazo horiek epe laburrean konpontzeko irtenbide erreal eta eraginkorrik.

Horregatik, ziurtatu dute gertutik jarraituko dutela egoeraren bilakaera. “Uste dugu landa-eremuak ezin duela bigarren mailako arreta izan, eta, horregatik, gure herritarren eskutik konponbideak eskatzen jarraituko dugu, ezin dugulako egoera ontzat eman. Gure ustez, gai horrek ez du zerikusirik pandemiarekin, eta egoerak epe ertainera egokitzeko azterketa egiteaz gain, irtenbide eraginkor eta urgenteak behar ditu”, esan dute.