Sopela

Elkarrekin Podemos taldearekin gobernu-akordioa sinaturik, Sopelako Alkatetza gertuago?

Atzo bildu ziren Sopelako ezker independentistak Elkarrekin Podemos taldearekin. Astelehenean DB-TU eta Elkarrekin Podemosi egin zien akordio-proposamena berrikusi, ekarpenak jaso eta proposamena moldatuz, gaur berton sinatu dute bi alderdiek gobernurako akordioa. Hala ere, bi alderdiek ezin dute beraiek bakarrik alkatetza eskuratu. DB-TUren babesa behar dute. Kasu honetan, "abstentzioak" ez du balio, EAJ-PSE blokeak eskuratuko lukeelako alkatetza.

DB-TU,ELKARREKIN PODEMOS | 2019-06-13 21:42:00

Ekainaren 10ean Sopelako EH Bilduk akordio zirriborro bat aurkeztu zien Elkarrekin Podemos eta DB-TU taldeei. Helburua joan den astetik ezaguna zen: hiruko gobernu aurrerakoi, eraldatzaile eta egonkorra bultzatzea. Elkarrekin Podemosek hasieratik konfidantza izugarria erakutsi zuen proposatutako akordioaren aurrean: izan ere, hiru alderdien hauteskunde programetan oinarritzen zen akordio-zirriborro hori. DB-TUk EH Bilduri hainbat galdera plazaratu zizkion, bere programaren inguruan: ezker independetistek sakon eta luze erantzun zituzten galdera horiek.

Hurrengo egunean, asteartean, DB-TUk kontra-proposamen batekin erantzun zion EH Bilduren gonbiteari. EAJ-EH BILDU-DBTU alderdien artean hiruko udal gobernu bat sortzea proposatzen zuen. EH Bilduk egun horretan bertan erantzun zion. Izan ere, seriotasuna eta gardentasuna balio oso garrantzitsuak dira udalgintzan. Erantzuna ezetza izan zen, arrazoi programatikoetan oinarrituta, batez ere. Ezetza DB-TUren proposamenari. Izan ere, EAJ oraindik ez dio EH Bildurekin kontaktuan jarri. Aitzitik, EH Bildu prest dago alderdi guztiekin hitz egiteko.

Esan bezala, atzo bertan, hilak 12, Sopelako ezker independentistak  bildu ziren Elkarrekin Podemos taldearekin. Astelehenean DB-TU eta Elkarrekin Podemosi egin zien akordio-proposamena berrikusi, ekarpenak jaso eta proposamena moldatuz, gaur berton sinatu dute bi alderdiek gobernurako akordioa, "Sopelak bultzada berri bat behar du" izenburupean. Hala ere, bi alderdiek ezin dute beraiek bakarrik alkatetza eskuratu. DB-TUren babesa behar dute.

Bestetik, DB-TUk EH Bilduren proposamenaren berri badu. Gu beraiekin biltzeko prest gaude, edozein zalantza, zein ekarpen jasotzeko. Gauzak horrela, Sopelako alkatetza DB-TU alderdiaren esku dago. EAJren proiektua bozka dezake, noski. Bere burua bozkatzen badu edo abstenitzen bada, ondorio berbera: alkatetza EAJrentzat. EH Bilduko hautagaia bozka dezake. Hala ere, jarrerarik arduratsuena, udal gobernu aurrerakoi eta eraldatzaile batetan sartzea da, herritarrak eta auzokideak udal politiken erdigunean sartuko dituena.

¿CÓMO VAN LAS NEGOCIACIONES EN SOPELA?

EH Bildu sigue apostando por un gobierno municipal progresista y municipalista para Sopela, formado junto a Elkarrekin Podemos y DB-TU. Según la fuerza soberanista, esta alternativa es la más viable, real y estable para poder transformar y mejorar Sopela.

Gobierno municipal,Pacto de gobierno,DB-TU,PNV | 2019-06-12 10:08:00

Se acerca el día 15 de junio, fecha donde se elegirá al nuevo Alcalde de Sopela, y por parte de EH Bildu, las negociaciones están siendo intensas y de un serio rigor en lo que a contenidos se refiere. De cara a lograr el apoyo necesario para acceder a Alcaldía y formar un gobierno alternativo al PNV, y tras analizar los diferentes programas electorales, EH Bildu comenzó la semana pasada una ronda de contactos con Elkarrekin Podemos y DB-TU. La propuesta de EH Bildu es clara: formar un equipo de gobierno progresista y de corte municipalista o vecinal, sustentado en un acuerdo programático concreto. Un acuerdo con contenido. No se trata de gobernar por gobernar, de hacer “un brindis al sol”, sino hacerse con las riendas del Ayuntamiento para lograr unos objetivos concretos.

Todo ello aparece explicado en el documento “SOPELA NECESITA OTRO IMPULSO”, en el que EH BILDU realiza un emplazamiento a ELKARREKIN PODEMOS Y A DBTU para formar un gobierno tripartito para la legislatura 2019-2023, para afrontar unos objetivos concretos en materia de urbanismo, tráfico y movilidad, centros escolares de Iberre y Zipiriñe, medio-ambiente, vivienda, euskara y cultura, comercio y funcionamiento municipal. Una propuesta de acuerdo seria, concreta y responsable, con contenido.

Elkarrekin Podemos ya ha mostrado su disposición a apoyar la alternativa de gobierno al PNV planteada por EH Bildu. Por su parte, DB-TU emplazó la semana pasada a EH Bildu a explicar que posición tiene frente a temas concretos de su programa electoral. Frente a este emplazamiento, EH Bildu hizo públicas sus propuestas en ámbitos como participación ciudadana y transparencia, vivienda, etc., demostrando que hay claros puntos de coincidencia entre los programas de DB-TU y la fuerza soberanista de izquierda.

En el día de ayer, DB-TU respondío a la alternativa de gobierno tripartito progresista de EH Bildu con una propuesta de pacto de gobierno a tres bandas entre PNV, EH BILDU y DB-TU. Valorada dicha propuesta con rigor y en profundidad, queremos mostrar nuestro asombro ante la idea de formar un equipo de gobierno PNV-EH BILDU, impulsado no por las fuerzas mayoritarias del consistorio (jeltzales y soberanistas), sino por la fuerza con menos apoyo popular en Sopela, que es DB-TU. Opinamos que es una fórmula de gobierno difícil de materializar, bien por sus aspectos formales (dejaría fuera a Elkarrekin Podemos y PSE, a pesar de autodefinirse como una medida “integradora”; no tiene en cuenta el pacto supramunicipal PNV-PSE), bien por su contenido: la propuesta no tiene contenido programático alguno y olvida que PNV y EH BILDU defienden modelos de pueblo diferentes, en temas como vivienda, participación, medio-ambiente, tráfico y movilidad, cultura y movimientos populares, etc. Será posible llegar en el futuro a acuerdos, consensos y colaboraciones en temas fundamentales para el bienestar de Sopela, mostramos nuestro compromiso expreso a ello, pero esos acuerdos se darán en el ámbito del pleno municipal, comisiones y consejos ciudadanos, no dentro de un equipo de gobierno EH BILDU-PNV, donde las diferencias actuales de modelos de pueblo (uno transformador y progresista, el otro claramente conservador) crearía contradicciones de difícil gestión.

A la espera de nuevos contactos, EH BILDU se ratifica en su propuesta de acuerdo con Elkarrekin Podemos y DB-TU, una propuesta seria, viable, realista y con objetivos concretos en temas que requieren una respuesta inmediata. Este sábado día 15 de junio, está en manos de las diferentes fuerzas políticas municipales abrir camino a un futuro equipo de gobierno estable y coherente que de solución a los problemas que tiene hoy en día Sopela, ocasionados, es nuestra obligación recordarlo, por décadas de mala gestión del PNV.

ALBISTEAK

ZER BEHAR DU ARRIETARAK?

2020-07-06 08:48:00

Sopelako EH Bilduk Arrietararen egungo egoerari buruz herritarrek duten iritzia ezagutu nahi du. Zer behar dute Arrietara inguruko herritarrek (auzokideak, surflariak...)? Horretarako, on line inkesta labur eta erraz bat zabalduko du. 5 galderez oasatutako inkesta bat... ANIMATU , ERANTZUN eta ZABALDU!

Txipa duen bosgarren edukiontzia eta birziklatze-tasa Sopelan

2020-07-03 20:58:00

Eh Bilduk birziklatze tasa handitzeko norabide alternatibo bat diseinatzen laguntzeko prest agertu nahi du, eta helburu eraldatzaile baten alde lan egin nahi du, normaltasun faltsura ez itzultzeko, 2030erako. Horretarako, maiatzeko osoko bilkuran, hiru neurri zehatz proposatu genituen: gaia informazio-batzordeetan argi eta garbi eztabaidatzea, Spora txostena berrikustea eta egokitzea (2011-2015 legegintzaldian egina), egungo proiektua osatzeko, eta Hondakinak Kudeatzeko Aholku Batzordearen funtzionamendua berreskuratzea, nahi diren birziklatze-helburuak lortzeko foro baliodun gisa.

BAREÑOKO supermerkatua, gero eta gertuago

2020-07-02 18:04:00

Ekainaren 23an jarri da indarrean Bareñoko H luzatiaren xehetasun-plana. Hortik aurrera, sustatzaileek behin betiko proiektua aurkeztea eta Udalak, zehazki alkateak edo Gobernu Batzordeak, obra-baimena ematea besterik ez da geratzen. Xehetasun-planaren trafiko azterketan oinarrituz, orain badakigu zer eraiki nahi duten bertan: 1.500 m koadroko supermerkatu bat!

LGTBI: denontzako askea eta bidezkoa den Sopela baten alde!

2020-06-29 21:06:00

Ekainaren 26ko osoko bilkuran, EAJ/PNV, EH BILDU, PSE eta Elkarrekin Podemosek mozio bat adostu zuten ekainaren 28ko eguna dela eta, LGTBI pertsonen eskubideen alde. DB/TU ez zen moziora atxiki baina baiezko bozka eman zuen. EH Bilduk ekintza zehatzak gauzatu behar direla gaineratu zuen bere interbentzioan. Horretarako, uztaileko komisioan neurri zehatzak proposatuko ditu, hitzetatik ekintzetara pasatzeko.