AKTUALITATEA


| 2021-05-22 11:48:00

1. Azkenik, Osteiko bide polemikoa ireki da, gure kritika sutsuenarekin: Sopelako trafikoaren arazoak konpontzen ez dituen adabakia da, are gehiago, gure udalerriko zirkulazio kaosa areagotuko du. Errepide horrek Olabide kalea eta Urdulizko ospitalea lotzea aurreikusten zuen. Bide horrek sortu behar zuen zirkulazio-kaosa zela eta (ospitalerako sarbide gisa saihesbide egokirik aurreikusita ez zegoenez), 2014an Sopelako Udalak, EH Bildu Alkatetzan zegoela, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jarri zuen haren eraikuntza geldiarazteko. 2015ean, EAJ/PSEren udal-gobernuak errekurtso horretan atzera egitea erabaki zuen (https://labur.eus/nr6uT). Gai horrek eztabaida sutsuak sortu zituen aurreko legegintzaldian (https://labur.eus/Z0uCg), baita Udalak bultzatutako parte-hartze prozesu bat (https://labur.eus/TnsVf), EH Bilduk "paripé" gisa kritikatua, baina trafikoaren abiadura murrizteko neurriak adostu zituena, hala nola, erresaltoak Olabide kale osoan (https://laburg/P8X6g). EAJk Osteiko bidea eraikitzeko erabili zuen funtsezko arrazoia Olabideko industria-sektorearen garapena izan zen (https://labur.eus/8f0U1), desindustrializazio-prozesu batean gero eta murgilduagoa (https://labur.eus/VD1mN). Urte batzuetako etenaldiaren ondoren, legegintzaldi honetan Osteiko bidea ireki da (https://labur.eus/tnT2Z): martxoaren 26ko osoko bilkuran 409.549,32 euroko aurrekontu-aldaketa onartu zen, eraiki ahal izateko... "telematikoki", publikorik eta informazio-batzorderik gabe, eta polemika alkatearen kalitatezko botoarekin erabaki zen. Azkenik, atzo ireki zen Osteikoren bidea, EAJren irakurketa oso positiboarekin (https://labur.eus/ojwzn) eta gure gaitzespen irmoarekin.


2. Ados gaude Olabideko auzokideen ezinegonarekin, Osteiko bideak auzoko bizi-kalitateari egingo dion kalteagatik: Olabide ezin da ospitalerako sarbidea izan! "Zuzeneko ondorioa herriko sarrera eta irteeretan trafikoa areagotzea izango da, eta are gehiago Olabide eta Gatzarriñe kaleetan. Ez bakarrik Ospitalerako eta merkataritza-zentroetarako sarbideengatik, baita Osteiko inguruan eraikiko diren etxebizitza guztiengatik ere, eta, plan berriarekin, Isuskitzako (Plentzia) eta Urdulizko ibilgailuak Bilborako eta Getxo eta Berangotik Ospitalerako datozen ibilgailuak igarotzeko komunikazio-ardatz bihurtuko delako" (https://labur.eus/uC2B2). Ondoez horrekin bat dator EH Bildu, eta Olabide inguruan bide hori irekitzea eta oinezkoentzako segurtasun-neurriak murriztea kritikatu du (https://labur.eus/sxcMx).

 

3. Abaroko sektorea (400 BOE eta institutua handitzea) garatzearen aldeko apustua egin eta Larrabasterrako trafiko-arazoak konpontzeko proposamenak aurkezten ditugu. Sopelako auzo honetako sarbideetan, oinezkoentzako guneetan eta abarretan hobekuntza zehatzak egitea proposatu dugu, ospitalerako bidean eskualdeko trafikoa dagoeneko jasaten baitu. Abaro sektorea garatuko da bertan, proiektu gure ustez beharrezkoa (400 BOE eta Iberre institutuaren handitzea) baina hobe daitekeena (https://labur.eus/TAhoP). Horregatik, EH Bilduk alegazioak aurkeztu dizkio proiektuari, trafikoaren zirkulazioa hobetzeko eta oinezkoen zirkulazioa errazteko, besteak beste (https://labur.eus/z9OpH).

 

4. Sopelako trafiko-arazoak konponbide integrala behar du, "adabakirik" gabe, auzokideen bizi-kalitatea bermatuz: aldaerak, garraio publikoa, oinezkoen lehentasuna eta bidegorriak. EH Bildun uste dugu Sopelako zirkulazio-kaosaren irtenbidea trafiko-saihesbideen gaiari heltzea dela. Irtenbide hori 2011-2015 legegintzaldian aztertu zen EH Bildurekin Alkatetzan, eta hainbat aldaera proposatu ziren, hala nola Urko saihesbidea (hegoaldekoa), Ingesta saihesbidea (iparraldekoa) eta Ripa saihesbidea, Sopela erdigunetik eta Larrabasterratik (https://labur.eus/XJbTt): saihesbide horien garapena EAJrekin adosten saiatu ziren 2017an, baina ez zuten erabaki hori bete (https://labur.eus/qPhFw). EH Bilduk konpromisoa hartu du, EAJ/PSEko gobernu-taldearekin 2020ko aurrekontu-akordioaren bidez (https://labur.eus/Gnd05) eta akordio horren 2021eko luzapenaren bidez (https://labur.eus/adMQ2), saihesbide-proiektu horiek bultzatzeko, Bizkaiko Foru Aldundiarekin negoziatuta. Saihesbideen erronkari heltzea, garraio publikoa indartzea, bidegorrien sarea osatzea (https://labur.eus/wEyo2) eta oinezkoentzako guneak finkatzea (https://labur.eus/xSnvJ) dira gure udalerriko trafikoaren arazoei erantzun integrala emateko bidea.

 

Oharra: argazkia, Hiruka-ren bitartez (https://labur.eus/tnT2Z).