| 2021-08-04 18:15:00

Milioi askoko esleipena, informaziorik eta adostasunik Gabe

Informazio-batzordeetatik igaro gabe eta oposizioari osoko bilkura bera baino bi egun lehenago "on line" dokumentazioa aurkeztu gabe, Sopelako Udaleko alkate Josu Landaluzek, ezohiko moduan, uztailaren 29ko osoko bilkurako gai-zerrendatik kanpo sartu zuen Sopelako kirol-zerbitzuen esleipenerako bozketa. EAJk, PSEk eta Patricia Alfonso Podemoseko zinegotziak aldeko botoa eman zuten. Oposizioak aurka bozkatu zuen: eh BILDUk, Ezker Anitza Eder Garcíak eta Jon Gerediagak.

Sopela 20 urterako hipotekatu da

Eh Bilduren arabera, proposamen horrek Sopelari hurrengo 20 urteetarako hipoteka emango dio, 15 urterako lizitazioa baita, gehi 5 luzatzeko aukera. Gogora dezagun lizitazio hori polemika handiz onartu zela maiatzeko osoko bilkuran. Lehenik eta behin, ez dago adostasunik hurrengo 5 legegintzaldietan eragina izango duen eta oposizioarekin inolako adostasunik lortu gabe kirol-instalazioetan egin beharreko inbertsioak finkatzen dituen proposamen bati dagokionez, inbertsio horiek enpresa pribatu esleipendunaren esku utzita eta erabiltzaileen kontura finantzatuta (egungo kuota erreferentziatzat hartuta, hurrengo urtetik aurrera eta hurrengo 6 urteetan % 73ko igoera metatua gertatuko da bazkideen tarifan eta 7. urtetik aurrera urteko % 2ko igoera aurreikusten da "). Bigarrenik, Patricia Alonso Elkarrekin Podemoseko zinegotziak maiatzeko osoko bilkuran izandako "konexio arazoak" direla eta, lizitazio hori onartzea erraztu zuen.

.

Sopelako Podemoseko zinegotziak babesa agertu die EAJ eta PSEri

Uztaileko osoko bilkura honetan, Podemoseko zinegotziak ez zuen sinatu maiatzean oposizioko indarrek proposatutako osoko bilkuraren inpugnazioa, eta, ondoren, EAJ eta PSE liberatzeko eskatu zuen (ekaineko batzordean berariazko babesa jaso zuen), ekaineko osoko bilkuran bertan erretiratuz sare sozialetan egindako kritikengatik (kereila jartzeko mehatxua egin zuen), oraingoan ez zuen "konexio arazorik" izan eta EAJren eta PSEren proposamenaren alde bozkatu zuen. Eh Bilduk, Ezker Anitzako Eder García zinegotziak eta Jon Gerediaga DBTUko zinegotziak ezetz esan zioten esleipenari, eta ekaineko osoko bilkura baliogabetzeko eskatu zuten, zinegotzien parte-hartze politikorako eskubidea urratzeagatik. Inpugnazio hori ezin izan zen osoko bilkuran bozkatu, udal idazkaria gobernu taldearen alde agertu baitzen, ekaineko osoko bilkura inpugnatzea "prebarikazioa" izango zela argudiatuta.

Indar korrelazioaren aldaketa Sopelan

Eh Bilduk iragarritako zerbait zen Patricia Alfonso Podemoseko zinegotziak hemendik aurrera EAJ eta PSEren gobernu taldeari emango dion babesa, eta halaxe berretsi zen uztaileko osoko bilkuran kiroldegiari egindako esleipenarekin. Gogora dezagun EH Bilduk ekaineko osoko bilkuran izan zuen jarrera; izan ere, alderdi subiranistak Podemoseko zinegotziaren dimisioa eskatu zuen, zinegotzi horrek gobernu-taldearekin egindako maniobra nahasiak zirela eta. Eh Bilduk EAJrekin eta PSErekin lortutako 2021eko aurrekontuen akordioa hautsi duela azpimarratu du, besteak beste, alderdi horiekiko konfiantza faltagatik.