| 2021-10-29 12:40:00

Lehenik eta behin, gogora ekarri nahi ditugu 2021eko lehen seihilekoan Mediterraneo itsasoan hil omen diren 900 pertsonak, edo joan den astean Aita Marik erreskatatu eta lehorreratu ezinik 6 egun eman dituzten 105 pertsonak.

Migrazioa gai konplexua eta dramatikoa da: argi izan behar dugu pertsonez ari garela, beren jatorrizko herrialdeetatik irtetea halabeharrez erabakitzen duten pertsonez, beren egoera hobetzeko, sustraiak, familia eta nortasuna atzean utzita, eta, batzuetan, beren bizitzara ere. Pertsona horiek beren helmugara iristen dira, hezteko, lan egiteko eta duintasunez bizitzeko helburu bakarrarekin, gainerako guztiok bilatzen dugun bezala.

Badakigu bidegabekeria-egoera horien konponbidea Sopelaren irismenetik kanpo dagoela, gure betebeharra da errealitate guztiz bidegabe hori salatzea. Sopelako EH BILDUren helburua gure herria bere aniztasunetik eraikitzea da, herritar guztien artean, bere jatorria edozein dela ere eta inork bere kulturaren elementu identitarioei uko egin behar izan gabe, betiere giza eskubide guztien babesa iparraldetzat hartuta.

Horregatik, atzoko osoko bilkuran Migraziorako Euskal Itun Soziala babestu genuen, baina horri zentzua emateko asmoz, aste honetan bertan aurkeztu dugun proposamena bezalako ekintza zehatzak eginez.

Azken batean, pertsona guztiek oinarrizko eskubideak eskura izatea bermatu behar dugu. Hala ere, bankuek kontuak irekitzea ukatzen die bizileku-txartelik ez duten migratzaileei. Hori saihesteko, legeak bermatzen du bankuek oinarrizko ordainketarako kontuak ireki behar izatea, eta, horrela, pertsona guztiek kontu korronte baterako sarbidea izatea, baina, hala ere, banku-erakundeek uko egiten diote kontu horiek irekitzeari. Egoera horrek ondorio larriak dakarzkie pertsonei.

“Hamzari Gizarte Larrialdietarako Laguntza dagokio, baina kontu-zenbakirik ez duenez, ezin du eskatu; Alikak alokairurako laguntza bat kobra dezake, baina banku-konturik gabe ezin du eskatu; Fatimak, lan bat egiten duenean, ezin du bere izenean kontu-zenbakirik eman, banketxe batek ere ez diolako kontua irekitzen...”.

Egoera baztertzaileei amaiera eman nahi diegu, kasu honetan finantza-bazterketari, eta gizarte-laguntzak jasotzen dituzten pertsonen oinarrizko eskubideak bermatu. Itunak dioen bezala: "Jaso nahi genukeena eskaini".