| 2023-05-26 20:33:00

Maiatzaren 25ean egindako osoko bilkuran, oraingo legegintzaldiko azkenekoan, EHBilduk mozio bat aurkeztu du Sopela tentsiodun eremu izendatzeko. Mozio horrek mugatu egingo luke datozen urteetan alokairuen igoera. Hala jasotzen du Etxebizitza Duinaren Eskubidearen aldeko Legeak.

EAJk eta PSOEk neurri hau tramitatzen hastearen aurka bozkatu dute, datu objektiboekin eta zailtasun gehien dituzten sopeloztarrei, bereziki zailtasun ekonomikoak dituztenei, etxebizitza duin bat lortzeko ezintasuna justifikatuko dien Memoria bat eginez. EAJren jarrerak ez gaitu harritzen, koherentea baita Etxebizitza Lege horren aurka Madrilgo Legebiltzarrean emandako botoarekin, eta koherentea da etxebizitza-politikei buruz duen ikuspegiarekin, ez premia eta eskubide gisa, baizik eta negozio-ikuspegi batekin, hau da, espekulatiboarekin, Sopelan ongi ezagutzen dugun bezala. Baina, jakina, ez dugu ulertzen PSOEren ordezkariaren botoa, alderdi politikoa aurrerakoia izateaz gain, Etxebizitzaren Legea bultzatu eta idatzi zutenetako bat izan zenean.

EHBilduk neurri horren beharra justifikatzen du, Sopelan betetzen direlako erosketa- edo alokairu-prezioek azken bost urteetako KPIaren igoera metatua hiru puntu baino gehiago gainditzea, Etxebizitzaren Legean jasotzen den bezala. Hala, hileko batez besteko alokairua 985 €-koa zen 2022ko abenduan, hau da, % 17,50eko igoera 2017. urteaz geroztik, eta aldi horretako KPIaren igoera % 14,20koa izan da. Azkenik, azpimarratu behar da Etxebiden, Eusko Jaurlaritzak etxebizitza publiko bat eskuratzeko duen programan, 449 sopeloztar daudela etxebizitza bat eskatzen dutenak, eta kopuru hori 1.107ra arte igotzen dela, Sopelan erroldatu gabeak barne hartzen baditugu.