Nafarroa

Mankomunitatearen aurrekontuak eta urteko kudeaketa plana babestu ditu EH Bilduk

| 2019-12-19 19:00:00

Iruñerriko Mankomunitateko EH Bildu taldeak bere poza adierazi nahi du arratsaldean egindako batzarrean erakundearen aurrekontu berriak eta bere kudeaketa plana onartu izanagatik, lan ildo nagusiak markatzen dituen dokumentua. EH Bilduk horien alde bozkatu du, modu zehatzago batean jasota daudelako, eta etorkizunerako garrantzitsutzat jotzen ditugun eta eskualdeko pertsonen bizi-kalitatearekin eta ingurumenarekin zerikusia duten hiru gairi ematen zaielako garrantzia.

EH Bildurentzat garrantzitsua den lehenengo gaia Billabesasen gaueko zerbitzua berritzea da. Gai hau duela ia bi urtetik hona lantzen ari da hainbat kolektiborekin batera, besteak beste, kolektibo feministekin eta eskualdeko berdintasun-teknikariekin, eta horren emaitza izango da gaueko zerbitzua etxebizitzetara eta orain arte iristen ez zen eremuetara hurbiltzea. Genero kontuei erreparatuz, autobuserako sarbidea ere hobetuko dugu, hori baita mugikortasunerako bitarteko unibertsala, garraio publikoaren aldeko apustua indartuz. Gainera, EH Bilduk kudeaketa-planean sartzeko eskatu du, datorren urteko lehentasunetako bat izan dadin, hitzetatik ekintzetara pasaz.

Era berean, nabarmendu nahi dugu hondakinen egoera konpontzeko bidean aurrera jarraitzen dela. Hori da Mankomunitateak aurre egin behar dion gai larriena eta premiazkoena, eta, gure ustez, aurrekontu eta kudeaketa-plan honekin aurrera pausoak ematen jarraitzen da batzarraren gehiengoak babesten duen konponbide baterantz.

Bestalde, azpimarratu nahi dugu urteko kudeaketa-planean drainatze jasangarrien probak egiteko ere eskatu dugula, era horretako konponbideetan parte hartu nahi duten udaletan egiteko. Drainatze jasangarri horiekin euri-uren kudeaketa hobetu nahi da, ibaietara doazen jariatze-uren emaria eta kutsadura murriztuz, hiri-paisaia iragazkortuz eta azalera berdea handituz.

Azkenik, EH Bilduk garrantzitsutzat jotzen ditu beste gai batzuk ere, aurreko legegintzaldian hasi zirenak eta aurrekontu hauekin aurrera jarraituko dutenak, hala nola Salesasen egoitza berria edo EHGren berrikuntza teknologikoa, garraio-txartelaren kargan hobekuntza garrantzitsuak ahalbidetuko dituena, besteak beste.

Migratzailearen Nazioarteko Egunean, Navarra Sumak 'Zurrumurruen atzean, pertsonak' erakusketari egindako betoa salatzen du EH Bilduk

| 2019-12-18 10:10:00

Abenduaren 18arekin urtero egin bezala, EH Bilduk bat egiten du Pertsona Migratzaileen Nazioarteko Egunarekin, eta Nazio Batuen Batzar Nagusiak migrazioek gizateriaren garapenari egiten dioten ekarpena nabarmendu nahi du. Horrela, pertsona orok bide seguruak erabiliz migratzeko duen eskubidea aldarrikatu nahi dugu, baina baita bere jatorrizko lekuetan duintasunez eta askatasunez bizitzeko duen eskubidea ere, inork bere burua derrigorrean lekualdatu beharrik izan gabe. Kultura-aniztasun hori aberasgarria da eta, behar bezala kudeatzeko gai bagara, kohesioaren eta bizikidetzaren funtsezko elementu bihurtuko dugu. Horregatik uste dugu administrazio publikoei dagokiela lehentasuna ematea kultura anitzeko bizikidetza bultzatzen duten eta, gainera, pertsona guztien eskubide eta aukera berdintasuna bermatzen duten politika guztiei.

Hala ere, oraindik ere jarrera intoleranteak aurkitzen ditugu erakundeetatik bertatik, hala nola Navarra Sumak 'Zurrumurruen atzean, pertsonak' erakusketa debekatu izana. Nafarroako hainbat herritan zehar ibili ondoren, Eguesibarren ikusgai izan behar zen erakusketa, Burlatako Udaleko Kultura Aniztasuneko Arloarekin lortutako akordioaren ondorioz. Erakusketa horren bidez, gure gizartean bizikidetza larriki oztopatzen duten zurrumurru oinarrigabeak, estereotipo negatiboak eta aurreiritziak zabaltzen direla salatzen da. Beraz, erakusketa honi jarritako betoa gure herrietako bizikidetzari ere badagokio; izan ere, haren helburua zurrumurru guztiak desmuntatzea da, bai eta horietatik eratortzen diren diskurtso arrazista eta xenofoboak ere.

Ultraeskuindarren eskutik xenofobiaren eta arrazakeriaren gorakadaren aurrean, EH Bilduk berretsi egiten du bizikidetza bultzatuko duten era guztietako jarduerak sustatzeko beharra. Uste dugu ez dela beto edo debeku garaia, baizik eta Nafarroako erakunde guztietan kultur aniztasunaren kudeaketa demokratiko baterako politikak bultzatzekoa, gizarteratzea, bizikidetza eta pertsona guztien eskubideak bermatuko dituzten neurrien bidez.

ALBISTEAK