| 2022-05-13 13:26:00

EH Bildu Nafarroa talde parlamentarioak, PSN, Geroa Bai, Ahal Dugu eta Ezkerrarekin batera, Elizan izandako sexu-abusuen biktimak errekonoziteko legea sinatu du, ostegun honetan Nafarroako Parlamentuan erregistratu zena. EH Bilduren ustez, legeak “bide emango die biktima horiei Elizak eragindako kaltearen aitorpen instituzionala izateko”.

Alderdi politikoak azaldu duenez, lege honek “batzorde independente bat eratzea” jasotzen du, “biktima-izaera egiaztatzea, eragindako kaltea onartzea eta abusu horien biktima guztiei ordaina bermatzea” helburu duena. “Batzorde horretan parte hartzeko aukera emango zaio Elizari, baina batzordean parte ez hartzea ez da oztopo izango batzordeak bere lana egin dezan”. EH Bilduren esanetan, "Elizaren eremu guztietan abusuak jasan dituzten biktima guztiei aplikatuko zaie legea (kongregazio eta orden erlijioso guztiak kontuan hartuta)".

Era berean, legeak “aurrerapausoa suposa dezake egiarako eskubidea bermatzeko, Elizak gaur arte ezkutuan izan duen errealitatea ezagutzeko aukera eman baitezake”. “NUPek egindako txosten baten arabera, badirudi ehunka abusu kasu izan litezkeela Elizan, urte askoan errealitate orokorra izanik Nafarroa osoan”. “Datuen arabera, icebergaren punta baino ez da ezagutzen”, eta, beraz, EH Bilduren ustez, “gertakariak argitzeko eta gertatutakoaren egia jakiteko ikertzen jarraitu behar da”.

Hala ere, EH Bilduren ustez, “gutxienekoen legea” da; izan ere, “Elizan abusuak jasan dituztenek, biktima guztiek bezala, eskubidea dute egia, justizia eta ordaina jasotzeko, eta lege honek partzialki emango die hori, eta hori ez da nahikoa”.

EH Bilduren ustez, “Elizak, delituen preskripzioan babestuta, behin eta berriz uko egin dio egindako kaltea onartzeari eta, beraz, kalte hori konpontzeari, jendaurrean aitortzeari eta dagokion kalte-ordainari”. Hala, alderdi politikoak deitoratu egin du legeak “ezin izango duela bermatu Elizak berak biktimei egindako kaltea aitortzea eta konpontzea”.

Hori dela eta, EH Bilduren ustez, “positiboa” da legeak “hainbeste urtez sufritu eta isilik egon ondoren, Elizako abusuen biktimei aintzatespen ofiziala ematea”, baina “egin beharreko bidearen hasiera besterik ez da, oraindik asko dago egiteko”.