Legebiltzarra

Matute: “Bankuek oparitu zitzaizkien 60.000 milioiak itzuliz gero, 1.080 euroko gutxieneko pentsioak bermatu ahal izango lirateke”

Bizkaiko zerrendaburuak ziurtatu du EH Bildu euskal pentsiodunen ahotsa izango dela Madrilen eta euren aldarrikapenak Gorteetara eramango dituela.

| 2019-04-25 14:59:00

Oskar Matutek Banka eta botere ekonomiko nagusien erdigunera eraman du gaur hauteskunde kanpaina, Bilboko Gran Via kalera, alegia, eta hantxe bertan salatu du bankuak salbatzeko aitzakiapean Estatu espainoleko herritar guztiek pairatu zuten iruzurra. Esan duenez, “bankuak erreskatatzeko oparitu zitzaizkien 60.000 milioiak itzuliko balira, bermaturik egongo litzateke euskal pentsiodunek aldarrikatzen duten 1.080 euroko gutxieneko pentsioa”. Hori dela eta, “EH Bildu lehena izango da Madrilen dirutza hori oso-osorik itzul dezatela exijituko duena, eta erabil dadila herritar guztiak babesteko eta jende guztiari bizi baldintza duinak bermatzeko”. Izan ere, dirua egon badago, baina jendearen dirua bankuek daukate; itzul dezatela eta aurrerapauso handia emango dugu bizi baldintza duinak bermatzeko”.
Ildo horri jarraituz, Kongresurako Bizkaiko zerrendaburuak hitza eman du EH Bildu “euskal pentsiodunen ahotsa” izango dela Madrilen. “Haien eskakizun eta aldarrikapenak eramango ditugu Kongresura zein Senatura, bidezkoak eta beharrezkoak direlako bizi baldintza duinak bermatzeko. Berea dena bueltatzea baino ez dira eskatzen ari pentsiodunak eta, beraz, guk beste inork baino indar handiagoarekin eskatuko dugu Madrilen Banka handiak herritarrek utzitako 60.000 milioi euroak bueltatzea eta diru hori herritarren lehentasunetan inbertitzea, besteak beste, gutxieneko pentsioa 1.080 eurokoa izan dadin eta pentsioak KPIren arabera eguneratu daitezen”.
Pentsiodunen mugimenduaren “indarra eta gogoa” goraipatu ostean, Matutek salatu du kolektibo horrek eros ahalmena galdu duela “erabaki politiko jakin batzuen ondorioz, helburua Banka eta botere ekonomiko handiak babestea izan delako eta jendea, aldiz, estalperik gabe utzi dutelako”. “Pertsonak zaintzen dituen herri batek ezin du horrelakorik onartu”, erantsi du, eta ohartarazi du “krisi ekonomikoa ez dela amaitu, edo gezurrezko amaiera izan duela behintzat, milaka herritar, pentsiodunak barne, prekarietatean bizitzera kondenatu dituelako, eta egoera hori are larriagoa da emakumeen kasuan, kobratzen dituzten pentsioak botere publikoak lotsatzeko modukoak direlako”.

Oskar Matute: “Soilik EH Bildu da bermea euskal agenda soziala Madrilen egon dadin”

Bizkaiko zerrendaburuaren ustez, telebistako eztabaidek “argi utzi dute Estatuko alderdiek ez dutela proposamenik Euskal Herriarentzat, hemengo errealitatea ezagutzen ez dutelako eta, are okerrago, interesik ez dutelako”.

| 2019-04-24 19:56:00

~~“EH Bildu berme bakarra da euskal agenda soziala Madrilen egon dadin”, azpimarratu du Oskar Matutek gaur arratsaldean Barakaldon, haren jaioterrian, alegia, EH Bilduk bertan egin duen ekitaldi elektoralean. Kongresurako Bizkaiko zerrendaburuak ziurtatu du koalizioak euskal jendarte osoaren interesak eta beharrak defendatuko dituela Kongresu eta Senatuan, eta ohartarazi du ezin dela horrelakorik espero euren erabakiguneak Madrilen dituzten alderdien aldetik. Kritikatu duenez, atzo eta herenegun egindako telebistako eztabaidek argi utzi dute alderdi horiek ez daukatela inolako proposamenik herri honetako pertsonen bizitzak hobetzeko, hemengo errealitatea ezagutzen ez dutelako eta, are okerrago, interesatzen ez zaielako”.
Horri jarraituz, gogora ekarri du Ezkerraldean jendeak ondo baino hobeto dakiela hori hala dela, “eskualderen batek Madrilgo gobernuen interes eta arreta falta pairatu baldin badu, hori Ezkerraldea delako”. Matuteren esanetan, “alderdi horiek urtean behin edo bitan datoz botoa eskatzera; gu, ordea, hemen bizi gara, gure auzokideen errealitatea sentitzen dugu egunero, lehen eskutik dakigu zein diren euren lehentasunak. Hortik dator hain justu euskal agenda soziala Kongresu eta Senatura eramateko gure konpromiso irmoa, besteak beste, pentsio duinak lortzeko, prekarietatea baino ekarri ez duen lan erreforma indargabetzeko eta emakumeek jasaten duten soldata arrakala bertan behera uzteko”.
Jon Iñarritu: “Gure eskubide eta askatasunak jokoan izango ditugu igandean”
Matutek bezala, Jon Iñarritu Kongresurako Gipuzkoako hautagaiak ere telebistako eztabaidak aipatu ditu Barakaldon. Bere hitzetan, “debateetan argi geratu da eskuin espainolentzat EH Bildu dela etsaia eta ez gaituztela Madrilen nahi, ondo dakitelako ezkerreko subiranistak asko eta erabakigarriak izango garela eta aginterako ateak itxiko dizkiegula”. Iñarrituk ohartarazi du “igandean gure eskubide eta askatasunak egongo direla jokoan, gure herriaren eta euskal herritar guztien etorkizuna eta ongizatea”, eta bermatu du trifatxitoak ez duela gobernatuko erabaki hori EH Bilduren esku baldin badago. Horretarako, erantsi du, “ikuspegi nazionaletik zein sozialetik gure herriak aurrera egin behar duela uste duen herritar ororen boto guztiak zenbatu behar dira hautestontzietan; boto bat bera ere ezin daiteke etxean geratu”.

ALBISTEAK

Hauteskundeak direla eta bertan behera geratu ziren lau lege berreskuratu ditu EH Bilduk, tramitazioa amaitzeko

2020-09-15 10:07:00

EH Bilduk indarkeria matxista kasuetan zaintza partekatua ukatzeko, ustelkeriaren aurkako bulegoa sortzeko, euskara doan ikasteko eta Herri Kontuen Epaitegiaren Legea aldatzeko lege proposamenak aurkeztu ditu berriz, aurreko legealdian hasitako tramitazioa burutzeko. Jaurlaritzak koherentziaz jokatzea eta prozedura ez oztopatzea espero du koalizioak.

Aldi baterako lan erregulazioan dauden langileentzako laguntzak handitu eta hobetzea proposatu du EH Bilduk

2020-09-11 15:56:00

Ander Rodriguezek proposamena aurkeztu du Legebiltzarrean, Jaurlaritzak egoera horretan dauden langileei emandako erantzunak ez duelako egoerak eskatzen duen maila ematen.

EH Bilduk atzera egiteko eta Emakunde berriz ere Lehendakaritzari atxikitzeko eskatu dio Urkulluri

2020-09-09 14:08:00

Oihana Etxebarrietaren iritziz, “akats larria da” Emakumearen Euskal Erakundea Lehendakaritzatik ateratzea, gai sektoriala balitz bezala, politika feministek ezinbesteko duten zeharkakotasuna galtzen delako horrela. Interpelazioa egingo dio lehendakariari Legebiltzarrean.

Iriarteren gobernu programak enplegua, osasuna, hezkuntza, gizarte politikak eta trantsizio energetikoa ditu lehentasun

2020-09-03 13:53:00

EH Bilduren lehendakarigaiak gobernantza eredu alternatiboa ipini du mahai gainean, eta erabakitzeko eskubideak Legebiltzarrean duen babes teoriko handia praktikara eraman beharra azpimarratu du, Estatu espainolarekin berdinen arteko harreman konfederala izateko.