Legebiltzarra

Mahaia banatzeko EAJ, PSE eta Podemosen arteko akordioak interes alderdikoiak lehenetsi ditu, proportzionaltasuna baino

EH Bilduren iritziz, Legebiltzarreko lehen presidenteordetza PSEri ematea ez dator bat herritarrek bozkatu dutenarekin. “Gu ez gaude aulkiak banatzeko eduki politikorik gabeko estrategia huts batean eta ez gara horretan katramilatuko. Hori ezin da garrantzitsuena izan krisi larri bati aurre egin behar diogun honetan”.

| 2020-08-03 13:11:00

EH Bilduk desadostasuna adierazi du EAJ, PSE eta Podemosek Legebiltzarreko Mahaia banatzeko egin duten akordioarekin, ez diolako Araba, Bizkai eta Gipuzkoako herritarrek uztaileko hauteskundeetan esan zutenari erantzuten. Nerea Kortajarena EH Bildu taldeko koordinatzaileak azaldu duenez, Parlamentuko lehen, hirugarren eta laugarren indarrak akordio batera iritsi dira “ez eduki politikoen baitan, interes alderdikoien baitan baizik; aniztasuna eta proportzionaltasuna aldarrikatu dituzte egin dutena justifikatzeko, baina bistakoa da gaurko bozketaren emaitza ez dela printzipio horietan oinarritzen”. Izan ere, “ez da proportzionala lehen presidenteordetza PSEri ematea, PSE hirugarren indar politikoa denean, EH Bilduren botoen erdia baino gutxiagorekin”. Horren ondorioz, Eba Blanco bigarren presidenteorde atera da.
Kortajarenak gogora ekarri du hauteskundeetako emaitzak errespetatuz gero, EH Bilduri bi eserleku egokitzen zitzaizkiola Mahaian, baina, erantsi duenez, “gu Mahaia beste alderdiei ere irekitzeko prest egon gara hasieratik, betiere akordio politiko baten baitan; gu ez gaude, eta ez gara egongo, aulkiak banatzeko estrategia huts batean, eduki politikorik gabeko banaketa soil batean. Tamalez, adostasun politiko hori ezinezkoa izan da; horregatik ez dugu EAJ, PSE eta Podemosekin bat egin”.
EH Bilduko legebiltzarkideak azaldu du koalizioa ez dela “aulkiak banatzeko joko batean sartuko, ez eta horrelako eztabaidetan katramilatuko”. Haren esanetan, “ez da hori euskal gizarteak behar duena, egoera oso larria baita horrelako kontuekin denbora galtzeko, eta horregatik ez dugu hautagaitzarik aurkeztu idazkari posturako. Postu batzuen banaketa ezin da garrantzitsuena izan, are gutxiago krisi sanitario, ekonomiko eta sozial bati aurre egin behar diogunean. Egoera oso larria da eta eskatzen du guztiok gure interes partikularrak alde batera uztea eta irtenbide partekatuak bilatzea, elkarlanean. Horrekin koherentzian jokatu dugu gaur. Asmo horrekin helduko diogu legealdiari eta zentzu horretan lan egingo dugu gaurkoaren ostean ere”.

Urkulluk adostutako defizit muga ez da nahikoa murrizketak saihesteko, ohartarazi du EH Bilduk

%2,6ko muga oso urrun dago Lakuak planteatutako %3,5etik eta, zerga politika aldatu ezean, murrizketak ekarriko ditu. Ez da onargarria Madrili baimena eskatu behar izatea herri honek behar dituen neurriak hartu ahal izateko; menpekotasunetik burujabetzara salto egin beharra dugu.

| 2020-07-31 16:51:00

Duela egun batzuk Jaurlaritzak defizit muga %3,5era igotzea eskatu bazuen ere, ez da hori Urkulluk Pedro Sanchez presidente espainolarekin adostu duen igoera, %2,6koa baizik, Nafarroako baino hiru hamarren altuagoa bakarrik. EH Bilduren iritziz, bistakoa da Urkulluk adostutakoa oso urrun dagoela bere gobernuak berak planteatutako portzentajetik eta ez dela nahikoa izango pandemiak Araba, Bizkai eta Gipuzkoako ekonomiari emandako astindua konpentsatzeko.

Koronabirusak eragindako beherakada ekonomikoaren ostean defizit muga %2,6ra igota Jaurlaritzak eskuratuko dituen baliabide ekonomikoak ez dira berez nahiko izango diru-sarrerak orekatzeko eta argi dago zein izango den ondorioa: murrizketa gehiago. Egoerak diru-sarrerei buruzko eztabaida integrala eskatzen du. Lehenik eta behin, zerga politika berri bat, baliabideen nahikotasuna bermatzeko eta, hala, murrizketen arriskua desaktibatzeko; gero, zorpetze politika eta Europako funtsen erabilera adostea, bai eta AHT bezalako azpiegitura handien luzapen bat ere.

EH Bilduren ustez, defizit mugaren negoziazioak ezin hobeto islatu du Estatu espainolarekiko menpekotasun harremana, aldebikotasun faltsua, eta agerian utzi du berriz ere herri honek menpekotasunetik burujabetzara salto egin beharra duela. Ezinbestekoa da alternatiba politikoa eraikitzea norabide horretan, herri honek gaitasuna eta heldutasuna duelako defizit mugarena bezalako erabakiak baimena inori eskatu gabe hartzeko, bere baldintza eta baliabide ekonomikoen arabera. Hori hala egiten ez dugun bitartean, ezinezkoa izango da herritarren beharrei ahalik eta erantzunik onena ematea, horren gainetik Madrilek inposatutako mugak egongo direlako.

ALBISTEAK

Hauteskundeak direla eta bertan behera geratu ziren lau lege berreskuratu ditu EH Bilduk, tramitazioa amaitzeko

2020-09-15 10:07:00

EH Bilduk indarkeria matxista kasuetan zaintza partekatua ukatzeko, ustelkeriaren aurkako bulegoa sortzeko, euskara doan ikasteko eta Herri Kontuen Epaitegiaren Legea aldatzeko lege proposamenak aurkeztu ditu berriz, aurreko legealdian hasitako tramitazioa burutzeko. Jaurlaritzak koherentziaz jokatzea eta prozedura ez oztopatzea espero du koalizioak.

Aldi baterako lan erregulazioan dauden langileentzako laguntzak handitu eta hobetzea proposatu du EH Bilduk

2020-09-11 15:56:00

Ander Rodriguezek proposamena aurkeztu du Legebiltzarrean, Jaurlaritzak egoera horretan dauden langileei emandako erantzunak ez duelako egoerak eskatzen duen maila ematen.

EH Bilduk atzera egiteko eta Emakunde berriz ere Lehendakaritzari atxikitzeko eskatu dio Urkulluri

2020-09-09 14:08:00

Oihana Etxebarrietaren iritziz, “akats larria da” Emakumearen Euskal Erakundea Lehendakaritzatik ateratzea, gai sektoriala balitz bezala, politika feministek ezinbesteko duten zeharkakotasuna galtzen delako horrela. Interpelazioa egingo dio lehendakariari Legebiltzarrean.

Iriarteren gobernu programak enplegua, osasuna, hezkuntza, gizarte politikak eta trantsizio energetikoa ditu lehentasun

2020-09-03 13:53:00

EH Bilduren lehendakarigaiak gobernantza eredu alternatiboa ipini du mahai gainean, eta erabakitzeko eskubideak Legebiltzarrean duen babes teoriko handia praktikara eraman beharra azpimarratu du, Estatu espainolarekin berdinen arteko harreman konfederala izateko.