Iruñea

EH Bilduk uste du "arduragabekeria" dela Na+ koalizioak hiri-kolonien programa bat iragartzea nork artatuko dituen jakin gabe

| 2020-06-17 12:51:00

Zerbitzu berri honek murrziketa bat dakarrela Prebentzio Zerbitzuek eskaintzen duten zerbitzuarekin alderatuz, eta  haien kontratuak  bertan behera utzi nahi izana salatu dute

"Benetako arduragabekeria da udarako hiri-kolonien programa bat iragartzea koloniak nork artatuko dituen jakin gabe, programa hori hartuko duten ikastetxeak inprobisatuz eta prebentzio-taldeekin gatazka sortuz. Erabaki politiko bat da hau, ez baitu oinarri teknikorik, eta auzoetako dotazioak murriztea du helburu". Hala mintzatu da EH Bildu eskuineko hirukoak Iruñeko lau ikastetxetan hiri udalekuak martxan jartzeko egin duen iragarpenari buruz. Maria Caballero Gizarte Zerbitzuetako zinegotziaren arabera, auzoetako Prebentzio Ekintza Komunitarioko zerbitzuetako kideek artatuko dute zerbitzu hau.

"Prebentzio talde guztiek publikoki iragarri dute ez dutela onartzen eskuineko hirukoak ezarri nahi dien kontratu aldaketa, eta ez dituztela kanpalekuak bere gain hartuko", gogorarazi du koalizioak, eta aipatu du Gizarte Zerbitzuek "arduragabekeria onartezinarekin jokatu dutela, arazoa konpondu gabe eta herritarrei egiazkoak ez diren itxaropenak sortuz".

Urtero eskaintzen den kontziliazio zerbitzua udaleku hauekin ordezkatzea "erabaki politikoa da, izendapen askeko kargu batek egindako txosten batean oinarritua. Ez ditu irizpide teknikoak errespetatzen, zeinak prebentzio-zerbitzuek haurrak beren auzoetan geratzeko egin duten lana babesten duen". "Aldaketaren gobernuak auzoak indartzeko egindako apustua iraultzeko saiakera berri bat da, eta, gainera, haurren arretan murrizketa ikaragarria dakar", esan du EH Bilduk. "Izan ere, aurten arte lizitatzen zen zerbitzuak eta prebentzio-taldeek auzoetan egiten zituzten ekintzek 1.000 adingabe baino gehiago bateratzea bermatzen bazuten, oraingo eskaintza 400 inguru dira", salatu du.
Azkenik, koloniak hartuko dituzten zentroen inguruko "inprobisazioa" ere salatu du koalizioak. "Hasieran, 4 ikastetxe iragarri ziren, haiekin egiaztatu gabe; azkenean, kokalekua aldatu behar izan dute, eta beste 4 ikastetxe proposatu, ustez egokiak izateagatik aukeratutako ikastetxeak obretan zeudelako edo egokiak ez zirelako".

EH Bilduren ustez "tamalgarria" da eskuineko hirukoak berriro ere Comiruñako dietak defendatzea eta kobratutakoa itzultzeko eta gehiengoaren agindua betetzea eskatuko du

| 2020-06-16 12:29:00

"Iruñea beren kortijo partikular gisa gobernatzea, aldebakartasuna, beraien onurarako  eta gehiengoaren aurka aritzea eta hiria paralisian sartzea” leporatu die koalizioak

EH Bilduk bere eskura dauden baliabide guztiak erabiliko ditu eskuineko hirukoak osoko bilkuraren gehiengoaren agindua bete dezan eta  Enrique Maya alkateak Comiruñako lau goi-kargudunek kobratutako dietak itzultzea eskatu dezan. Hala iragarri du koalizioak Presidentzia batzordearen gehiengoak ordainketa horiek "berehala itzultzea" eskatzen duen adierazpena onartu ostean. "Korporazioaren gehiengoaren aginduaren aurka" aritu dira, korporazioa baita "erabaki hori hartzeko eskumena duen Batzar Orokorra izendatzen duena".

"Navarra Sumak adierazpen horren aurka bozkatu izana oso esanguratsua da, agerian uzten baitu, beste behin ere, hiri hau bere kortijo partikularra bezala gobernatu nahi duela, aldebakartasunetik, gehiengoaren irizpidearen aurka eta bere onurarako, Iruñea paralisi egoeran utziz. Hori da gobernu honen ezaugarria", adierazi du koalizio soberanistak. "Agerikoa da dieten gaia, kargu publikoen soldata igoerarena bezalaxe, eskuineko hirukoaren DNAn dagoela, baina ez da onargarria gutxiengoa izanik herritarren gehiengoa ordezkatzen dutenei inposatu nahi izatea", adierazi du koalizio subiranistak. "EH Bilduk ez du onartuko", gaineratu du.

Baina ez da hori "gaur egun hiria desgobernatzen dutenen benetako izaera" agerian utzi duen gai bakarra, koalizioak salatu duenez. Billy el Niñori kondekorazioak kentzeko Diputatuen Kongresuak hartutako erabakiaren aldeko adierazpenean, eskuineko hirukoak zuzenketa bat jarri du mahai gainean eta proposamena egin duten alderdiek zuzenketa hori onartu egin dute. Aldiz,  bozkatzeko orduan, testu osoa babestu beharrean, beraien zuzenketa baino ez dute onartu. "Hori da eskuinaren jokabidea: egindako akatsak onartu ez, nahas mahasean aritu eta publikoari begira eginiko jarrera faltsuak agertu", salatu du EH Bilduk. "Azken aste hauetan, Coviden krisiaren aitzakia faltan, oso esanguratsuak izaten ari dira Enrique Mayaren taldearen gobernatzeko modu larderiatsua, aldebakarrekoa, proiekturik eza eta inposaketa. Amaya kalean edo Aita Moreten gertatutakoa, bizikleten gaineko zergaren proposamena, Sanferminak auzoetan nola kudeatzen diren eta udan lana eta familia bateragarri egiteko programaren kudeaketa negargarria horren adibide garbiak dira ", ondorioztatu du EH Bilduk

ALBISTEAK