Iruñea

Maider Beloki: "Etorkizunaren protagonista izango diren pertsonengan inbertitzen duen Iruñea nahi dugu"

Lezkairun hezkuntza zentro integral bat eraikitzea, haur eskoletan errenta baxuenen doakotasuna bermatzea eta urteko 600.000€ inbertituz eskola publikoen hobekuntza lanei jarraipena ematea dira EH Bilduren proposamenak

| 2019-05-16 14:11:00

Iruñeko haur eskola sarearen egokitze eta hobetze plana betetzeko konpromisoari eutsiko dio EH Bilduk, eskolak egungo araudiari egokitzeko, Lezkairu auzoan eraikiko den 0-3 hezkuntza zentro integral batekin; egun osoko zerbitzua, egun erdikoa eta familia espazioak eskainiko dituen haur eskola. Horiek dira EH Bildu hezkuntza arloan aurkeztu dituen neurri nagusiak. Hezkuntza eta kultura zinegotziak eta EH Bilduk Iruñerako aurkezten duen zerrendako bigarrena den Maider Belokik, poztasuna adierazi du proposamen hori, gobernu taldeak egindako proposamena, alderdi guztien hauteskunde programetan txertatu delako. “Positiboa da alderdi guztiek bat elite Lezkairun haur eskola bat eraikitzearen alde egitea, baina era berean, positiboa litzateke, bereziki eskuineko indarrek, bat egingo balute kalitatezko hezkuntza sare bat izatearen alde, egungo araudietara egokitzen dena eta eskaria eta eskaintza hiri honetako bi hizkuntza propietaria egokituko dituena”.

Arrotxapeako haur eskola zena Familia eskola zerbitzu bilakatuko dugu, sare publikoaren barruan, eta gainera diru laguntzak zabalduko ditugu 0-3 hezkuntza zikloan errentarik baxuenak dituzten familien artean doakotasuna bultzatzeko. “Etorkizuna planifikatzen den Iruñean sinisten dugu, eta etorkizun horren protagonista izango diren pertsonengan inbertitu nahi dugu”, nabarmentzen zuen Maider Belokik.

Eskola publiko sareari dagokionez, EH Bilduk datorren legegintzaldiari begira urtero 600.000 euroko aurrekontua bideratuko du eskoletan mantentze eta hobetze lanak egiteko, eta horretaz gain, eskola bakoitzeko 6.000 ahalbidetuko dira obra txikietarako. Bukatzeko Apymei bideratutako diru laguntzak %20an handitzea proposatzen da, zentroen kudeaketan partehartzea indartu eta bultzatzeko.

"Herritarren kontsulta zuzenak bultzatuko ditugu eta Txantreako Salesianas espazioaren bigarren faseari ekitea eta Antzara eta Plazararen ereduak beste auzoetara zabaltzea"

Joseba Asiron: “Erakundeetatik ere auzoetako sare sozial bizia bultzatuko den Iruñean sinesten dugu”

| 2019-05-15 18:10:00

Txantreako Saleasinaseko bigarren faseari bultzada ematea da EH Bilduren proposamenetako bat partehartzeari dagokionean datorren legegintzaldiari begira, auzoko bizitza sozialaren erreferentzia gune modura, Mendillorriko Antzararen eta Alde Zaharreko Plazararen ereduak jarraituz. Behin espazioaren lagatzea burututa eta auzo unitatea Salesianaseko eskola zenean kokatuta, hurrengo ideia eraikinaren eraberritze integrala gauzatzea da, Txantreako pertsona eta eragileentzat topagune izan dadin eta kudeaketa ereduan zuzenean parte hartu dezaten. Ildo berean, beste auzo batzuetarako horrelako ereduak bultzatuko dira, bereziki, halako azpiegiturarik ez duten auzoetan, Donibane eta Azpilagaina besteak beste.

Partehartze araudiari dagokionean, EH Bildutik Auzoetako Batzordeak bultzatzearen alde egitean da, udalaren eta auzoen arteko elkarrizketa zuzena eta etengabea bideratzeko tresna modura. Horrez gain, elkarrizketa horretatik eratorritako proiektuak garatzeko Auzoko Planen barruan urteko 1,4 eta 1,8 milioi artean bideratuko dira. “Auzoetatik eraikitzen den Iruñean sinisten dugu, non bertako auzokideak protagonista diren eta non erakundeetatik auzoetako sare sozial bizia indartzen den”, adierazi du Joseba Asiron, EH Bilduren hautagaiak Iruñeko alkatetza berresteko.

Joseba Asironek Mendillorriko Antzara eraikinaren alboan egindako agerraldian beste bi konpromiso nabarmendu ditu partehartze arloan: herri bozketa bidez udal mailan erabakiak hartzeko aukerak bultzatzen jarraitzea (memoria historikoan Erorien Eraikinarekin edota Sanferminetako barrakekin), eta baita ere partehartzerako ekimen kolektiboak sustatzea, bai etxebizitza arloan (coliving edo coworking formulak ahalbidetuz) eta bai auzoetako azpiegituretan (Antzara eta Plazararen ereduarekin).

Bestalde, EH Bildu nabarmendu du datorren legegintzaldirako konpromiso bat auzo guztietan erabilera publikorako Wifi eremuak zabaltzea dela, zerbitzu publiko kopuru handiena biltzen den lekuetan.

Alkatetza berresteko hautagaiak ziurtatu du “politika ulertzeko modu bakarra dago niretzat eta eredu horretan iruindarrek erabakitzen dute Iruñea norantz eraman nahi duten. Horrela egin dugu azken lau urteotan, herritarren parte hartzeari bultzada garrantzitsua emanez, dela auzo foroetan, dela espazio autogestionatuetan, txupinazoaren jaurtiketan, emakumeen etzean…Herritarrei hitza eman diegu eta herritarrak entzun ditugu, aldiz, eskuinak iruindarroi bizkarra emanez gobernatu zuen urte luzez. Horregatik deigarria da benetan orain hiru buruko eskuinari esaten entzutea herritar guztiekin batera gobernatuko dutela, eta jarraian, parte hartze arloa kenduko dutela aitortzea.

Herritarrek errespetua merezi dute eta inork ez gezurrik esatea. Guk benetan uste dugu politikari onenak gizartetik eraikitzen direnak direla, auzoetatik eta pertsonetatik sortuak.

ALBISTEAK

Ikastetxeek kalejirak egiteko duten ahalmena mugatzen duen ebazpena berehala aldatzeko eskatu dio EH Bilduk eskuineko hirukoari

2020-02-20 14:18:00

"Administrazioak erraztu egin beharko lituzke herritarrek eskatzen dituzten ekintza ezberdinak"; "ez dugu ulertzen ikastetxeekiko hain murriztailea den artikulu baten beharra"