Iruñea

EH Bilduk LGTBI+ pertsonen aurkako erasoen aurkako protokoloa berehala martxan jartzeko ekimena aurkeztu du

| 2020-11-27 13:54:00

Aurreko legealdian ezarritako baliabideak martxan jartzeko eta eraso horien aurrean Koordinazio Protokoloaren Batzorde Iraunkorra biltzeko eskatu dio eskuineko hirukoari

Iruñeko Udaleko EH Bildu udal taldeak adierazpen proposamen bat aurkeztuko du datorren asteko Herritarren Aferetako Batzordean, LGTBI+ Erasoen Kontrako Protokoloaren Batzorde Iraunkorra berehala deitzeko eskatuz., “Berdintasun Arloari eskatu nahi diogu Batzorde horren funtzionamendua eta edukia zehazteko eta berau martxan jartzeko eman beharrezko pausuak zehazteko". Adierazpen horrek bigarren eskaera bat ere badu: "protokolo hau zabaltzeko kanpaina zabal bat garatu eta gauzatzea, eta beset kanpaina bat diseinatzea kolektiboak zein herritarrak eraso horiek salatzera animatzeko, biktima zein lekuko izan”.

Testuak gogora ekarri nahi du 2019ko ekainean onartutako Berdintasunerako Ordenantza eta Iruñeko LGTBI+ Harrotu Zentroa abian jartzea funtsezko mugarriak izan zirela "LGTBI+ kolektiboari zuzendutako udal-politika publikoak egin eta garatzeko”. “Hala ere, oraindik asko dago egiteko benetan berdintasunezkoa den eta sexu- eta genero-aniztasuna modu eraginkorrean errespetatzen duen gizarte bat lortzeko". "LGTBI+ eraso fobikoak dira desberdintasun-adierazpen larriena eta nabarmenena", gaineratu du argumentarioak, eta gogorarazi du 2019an mota horretako erasoak gorroto-delituen rankingaren buruan egon zirela Estatuan, eta horrek "agerian uzten du erakundeen eta eragile sozial eta kolektiboen arteko lankidetza-mekanismoak sortu behar direla" eraso horiei aurre egiteko.

EH Bilduk nabarmendu du ere aurreko legealdian, LGTBI+ kolektiboekin elkarlanean, LGTBI+ Erasoen Kontrako Protokoloa egin eta onartu zela, eta "egungo udal gobernuaren ardura dela protokolo hori garatzea". Hori dela eta, koalizioak Batzorde Iraunkorra berehala eratzea eskatu du, beharrezko eztabaidak eta lan teknikoak bertan gauzatu ahal izateko.

EH Bilduk Mayari, bere soldata igo eta Comiruñako dietak berrezarri zituen alkateari, Udalbatzako soldatak izozteko meritua bereganatu nahi izatea aurpegiratu dio, oposiziotik inork ez duenean halakorik eskatu

| 2020-11-25 14:33:00

Koalizioak Navarra Sumako aurrekontuen diskurtsoa faltsua dela salatu du, oposizioko lehen indarra baztertzea duelako oinarri

"Enrique Mayak Udalbatzaren soldatak izozteaz hitz egitea, oposiziotik behintzat inork eskatu ez dionean, alkate honen hipokresia politikoa uzten du agerian. Gogora dezagun Alkatetzara itzuli zenean bere soldata ia % 10 igo zuela eta Comiruñan dietak berriro ordaintzen saiatu zela”. Horrela mintzatu da EH Bilduren Udal taldea Enrique Mayak atzo egin zuen adierazpenen harira, Udalbatzaren soldata ez duela %0.9 igoko alegia. "Hipokritak izateaz gain, adierazpen horiek fede txarra erakusten dute; izan ere, Alkatetzaren eskumena ez da Udalbatzaren soldatak finkatzea, baizik eta Udalbatzarena, eta, guk dakigunez, inork ez du soldatak igotzea eskatu, eskaera hori eskuineko hirukotik edo konfiantzazko karguetatik iritsi ez bada", gaineratu du koalizio subiranistak.

EH Bilduren ustez, Enrique Mayaren despiste estrategia berri honek ezin du ezkutatu agerraldi publiko honen benetako asmoa: "beste behin ere oposizioa presionatu nahi zuen atzoko agerraldiaz, aurrekontuak aurrera ateratzeko baldintza bakar batekin: oposizioko lehen indarra baztertzea". "Enrique Mayak eta Navarra Sumak berriz ere erakutsi dute sektarismoa ez dela bateragarria iruindar guztientzat gobernatzeko erantzukizunarekin, sektarismoa hiri honetako biztanleriaren ia laurdenaren bazterketan oinarritzen dela, eta politika ulertzeko modu bat dela, pandemia garaian ere, konfrontazioan soilik oinarritzen dena", hausnartu du koalizio subiranistak.

"Biharko Osoko Bilkuran oposizioko taldeek alkatearen jarrera gaitzetsiko dute, Haur Eskolen inkestari buruzko informazioa ukatu eta nahita ezkutatzeagatik. Hori nahikoa ez balitz, oposizioko alderdi nagusia baztertu nahia eta oposizioari mespretxu egitea gaitzespen hori indartzen dute, eta EH Bilduk gaitzespen publiko horrekin bat egingo du argi eta garbi”, iragarri du alderdiak. "Maya jaunak, alkate gisa hartu zuen lehen erabakitik, soldata igotzea alegia, azkeneraino, iruindarren %25a aurrekontuen eztabaidatik kanpo uztea, gogoz irabazi du hiri honek bere historian izan duen erregidore txarrena izatearen ohorea” , ondorioztatu du.

"Bestalde, Mayak atzo egin zuen agerraldian beste elementu bat nabarmendu zen. Alegia, nork markatzen duen Navarra Sumaren diskurtsoa Iruñeko Udalean. Zoritxarrez ez dira Udalbatzaren gehiengoa osatzen duten alderdiak, behin eta berriz eskuineko hirukoak batzordean edo Osoko Bilkuran hartutako erabakiak mespretxatzen dituela argi eta garbi ikusten baitugu, baizik eta eskuineko hedabideak, zutabe anonimoen bidez aurrekontu garaian apaltasun faltsuz jokatzera animatzen dutenak, urteko gainerako egunetan inposizioa eta aldebakartasuna erabiltzera bultzatuz", azaldu du koalizioak.

EH Bildu eta Geroa Bai udal taldeek gobernu taldea premiatu dute euskararen sustapenerako erabili gabeko dirulaguntzak euskaraldira bideratu ditzan

| 2020-11-24 17:54:00

Berriki argitaratu den dirulaguntza deialdiak hasiera batean onartutako zenbatekoarekiko %20ko murrizketa duela deitoratu dute udal taldeek, 90.000 eurotatik 72.000 eurora zehazki

Udal taldeek nabarmendu dutenez “2020rako Kultura eta Berdintasun Alorreko Dirulaguntzen Plan Estrategikoak, 2020ko urtarrilaren 14an onartua, 90.000 euroko partida bat jasotzen zuen euskararen sustapenerako proiektuak burutzeko”. Hala ere, “berriki argitaratu den dirulaguntza deialdiak hasiera batean onartutako zenbatekoarekiko %20ko murrizketa” duela deitoratu dute, “90.000 eurotik 72.000 eurora zehazki”.

Geroa Bai eta EH Bildu udal taldeek gogorarazi dutenez “2020ko azaroaren 17ko Herritarren Batzordean, laguntza hauek eskuratzeko aurkezten diren erakundeen jarduera faltari egotzi zion murrizketa hau Kultura eta Berdintasun Zinegotzi Delegatuak, honakoa murrizketa bat ez zela ziurtatuz, diru hori euskara zerbitzuan geratuko baitzen eta euskararen sustapenerako erabiliko zelako”.

Errealitate honen aurrean, udal taldeek ziurtatu dutenez “egungoa bezalako hain une ekonomiko kritiko batean, inoiz baino beharrezkoagoa da gure hirian hizkuntza honen erabilera sustatzera bideraturik dauden erakunde eta jarduerak babestea”. Zentzu honetan, azpimarratu dutenez “azaroaren 20tik abenduaren 4raino euskararen erabilera sustatzeko komunitate euskaldunarentzako ekimen garrantzitsuenetako bat egingo da: Euskaraldia”. Udal taldeek ziurtatu dutenez “Topagunea antolakundearen ekimen honen helburua, euskara hitz egiten edo ulertzen duten pertsonek 2 astez haien eguneroko harremanetan hizkuntza hori erabiltzeko konpromisoa hartzea da”.

Halaber, udal taldeek nabarmendu dutenez, “2020ko ekainaren 9an Iruñeko Udaleko Lehendakaritza Batzordeak ekimen honekin bate egitea adostu zuen, bai eta Iruñean Euskaraldia ekimena martxan jartzeko beharrezkoak diren baliabideak koordinatu eta dinamizatzeko 15.000 euroko partida bat bideratzea ere

EH Bilduk eta Geroa Baik altuerako merkataritza arautu eta mugatzeko proposamen arauemaile bat bultzatuko dute Iruñean

| 2020-11-23 13:59:00

Ekimenak proposatzen du udal barrutian merkataritza azalera 1.500 metro karratura mugatzea eta lokalak beheko solairuan eta lehen solairuan soilik ezartzea

EH Bildu eta Geroa Bai udal taldeek Iruñeko erdigunean altuerako merkataritza arautu eta mugatzeko proposamen arauemaile bat sinatu dute, eta asteazken honetako Hirigintza Batzordean hasiko da tramitatzen. Funtsean, araudi aldaketa honek proposatzen du hiri erdigunean merkataritza azalera 1.500 metro koadrora mugatzea, eta beheko solairua edo lehen solairuetan soilik baimentzea merkataritza azalerak ezartzea. Ekimen arauemaile hau Hirigintza Araudi Orokorraren (HAO) 28. artikuluaren aldaketa gisa izapidetzen da, eta, alderdien esanetan, hiriko merkatarien oniritzia du eta “tokiko merkataritza babestu eta bultzatzeko tresna" izatea du helburu.

"Ukaezina da azken urteotan tokiko merkataritzak oso modu gogorrean jasan dituela beste merkataritza-eredu batzuen ondorioak, hala nola saltoki handienak edo on-line merkataritzarenak", dio testuak, eta horrek "hainbat saltoki ixtea ekarri du, bai hiri erdigunean, baita auzoetan ere". Gainera, Iruñea Europako bigarren hiria da biztanleko merkataritza-guneen dentsitateari dagokionez (458 m2 1.000 biztanleko), eta, horri Covidaren krisiak sektorean eragin dituen ondorio larriak gehitzen badizkiogu, "premiazkoa da erabakiak hartzea, artean, EH Bilduk eta Geroa Baik proposatutako arau aldaketa hauxe”.

Proposamen honen helburua hiri eredu zehatz bat bultzatzea da, "bizitegi-erabileren eta merkataritza-jardueren artean harmonia ahalbidetuz, udal barrutian garapen jasangarria lortzeko eta merkataritza-gune handien eragina ahalik eta gehien murrizteko asmoz". Arau-proposamenaren oinarria da hiriko lurzoru finkatuaren bizitegi-eraikuntzetan altuerako merkataritza-erabilerak arautzea, bizitegi-erabileren eta merkataritza-jardueren arteko harmoniaren alde lan egiten jarraitzeko, eta, merkataritza-eskaintzaren arloan erdigunearen eta auzoen arteko oreka lortzeko". Horretarako, proposamen arauemailea Hirigintza Araudi Orokorraren 28. artikuluaren aldaketa proposatzen du, "erabileren bateragarritasuna arautzen baitu, hau da, toki jakin batean ezar daitezkeen erabilerak arautzen ditu, bateragarriak direlako Udal Planean edo garapen-plangintzan ezarritako erabilera global edo xehatuekin. Laburbilduz: "28. artikulua 2010ean egin zen moldaketaren aurreko testura itzultzea proposatzen da, hiriko lurzoru finkatuaren bizitegi-eraikuntzetan altuerako merkataritza-erabilerak kokatzea eragotziz".

Ekimen hau momentu honetan izapidetzen ari den Tokiko Merkataritza Bultzatzeko eta Babesteko Udal Ordenantza berriari gehitzen zaio. Ordenantza honen helburua merkataritzak hiriarentzat duen garrantzi estrategikoa aitortzea eta hura bultzatzen, babesten eta kontserbatzen lagunduko duten tresnak ahalbidetzea da, bereziki, establezimendu enblematikoei dagiokionez.

EH-Bilduk, PSN-PSOEk eta Geroa Baik “ortzadarraren koloretako” banku berriak eskatu dituzte Iruñerako

| 2020-11-23 13:17:00

Oposizioko taldeek salatu dute Gobernu taldeak ez duela bete ekainean onartu zen LGTBI+ kolektiboaren aldeko akordioa

Joan den ekainean, LGTBI Harrotasunaren Nazioarteko Egunean, Iruñeko zenbait banku ortzadarraren koloreekin margotzeko eskatzen zuen adierazpena onartu zen Hirigintzako Batzordean, “LGTBI+ kolektiboaren askatasunaren, duintasunaren eta errespetuaren aldeko sinbolo gisa".

Adierazpena gehiengoz onartu bazen ere, Udal Gobernuak "ez du adostutakoa errespetatu, eta horrela, oposizioko taldeei ez ezik, aniztasunaren aldeko gizarte ekimenari ere bizkarra eman dio".

Hori dela eta, Udaleko oposizioak adierazpen berri bat aurkeztuko du hurrengo Hirigintza Batzordean, Gobernu Taldeak onartutakoa bete dezan eta Hiri Kontserbazioko arloak, LGTBI+ kolektiboarekin elkarlanean, "Iruñean ortzadarraren koloretako bankuak sortzeko guneak" bila ditzan.

Aipatu bi adierazpen hauekin, “duela 50 urteko New Yorkeko Stonewall tabernako erreboltaz geroztik, eskubide eta askatasunetan egindako lorpenak goraipatu” nahi dira. "Iruñeak aniztasuna errespetatzen duen hiri irekia izan beharko luke, eta urteko 365 egunetan aldarrikapen, hezkuntza eta gizarte kontzientzia lantzearen alde egingo duena", gaineratu dute.