Iruñea

EH Bilduk Na+en aurkako helegitea aurkeztuko du Nafarroako Administrazio Auzitegian Euskararen Ordenantzaren aldaketa "atzeko atetik" inposatu nahi izanagatik

| 2020-10-19 14:32:00

Koalizioaren arabera, eskuineko hirukoak elebitasunaren erregulazioa urratu du eta lege-iruzurra egin du, hain zuzen ere, eskuineko hirukoak berak emandako gidalerroak indargabetzen saiatuz

Iruñeko Udaleko EH Bildu taldeak Nafarroako Administrazio Auzitegira eramango du Euskararen Ordenantza “isilka” aldatzeko eskuineko hirukoaren ahalegina. Izan ere, "sormenezko kartelak" dituzten Iruñeko Udalaren kanpaina guztiak euskarri bikoitzetan, gaztelaniaz eta euskaraz, izan daitezen inposatu nahi du eskuineko hirukoak. Koalizio subiranistak argudiatu duenez, gobernu taldeak argudio gisa erabili dituen txosten juridikoak eta txosten teknikoak "lege-iruzurra" egiten dute, elebitasunaren araudia  desitxuratu baitute Udalaren kanpaina guztiei irizpide orokorra aplikatuz. "Gainera, Udalbatzaren eskumenak usurpatzen ari dira", salatu du koalizioak.

"Oinarrian lege iruzurra egin du gobernu taldeak. Udalbatzaren Osoko bilkurak soilik erabaki dezakeen gai bat (euskararen araudia)  Gobernu Batzordearen aldebakarreko akordio baten bidez arautu nahi duelako", esan du EH Bilduk. "Euskararen Ordenantza urratu nahi dute udal karteletako elebitasunari dagokionez, dagozkion prozedurazko izapideak alboratuz", argudiatu du. "Akordioa erabat deuseza da, Gobernu Batzordeak ez baitu eskumenik Euskararen Ordenantzaren alderdi zehatz baten erregulazio orokorra egiteko. Argi eta garbi esanda, ordenantza atzeko atetik aldatzen saiatu dira, horretarako ezarritako legezko prozedurak jarraitu gabe", laburbildu du koalizioak. EH Bilduk ohartarazi du ordenantzaren 8. eta 9. artikuluak ez direla betetzen ari; izan ere, arau orokor gisa, udalaren kanpainen euskarri eta material guztiak euskarri elebidunean izan behar direla jasotzen dute bi artikulu horiek.

"Bada, araudiaren xedapen gehigarriak jasotzen du kasu jakin batzuetan Gobernu Batzordeak, behar bezala justifikatuz, elebitasuna salbuetsi dezakela euskarri jakin batzuetan. Eskuineko hirukoak salbuespenezko xedapen hori erabili du kartel guztiei aplikatuko zaien xedapen orokor bat emateko, eta hori iruzur hutsa da”, azaldu du koalizioak. Eta gaineratu du kasuan kasu eta behar bezala argudiatuz soilik egin daitekeela salbuespen hori, inolaz ere arau orokor gisa, are gehiago kontuan hartuta beste erakunde batzuek, beren kanpainetan, elebitasunaren premisa betetzen dutela". "Nola uler daiteke duela urtebetera arte Nafarroako Gobernuak, dozenaka udalek edo Iruñeko Udalak berak euskarri elebidunetan egindako kanpainen eraginkortasunean arazorik ez ikustea, eta orain bai?", galdetu du EH Bilduk. "Erantzuna da eskuineko hirukoak beste urrats bat eman nahi duela euskararen aurkako estrategian".

Nafarroako Administrazio Auzitegiak emandako hainbat ebazpenen aurka dator eskuineko hirukoaren erabaki berri hau. "Bereziki larria da Na+en jarrera Nafarroako Administrazio Auzitegiak jada 2018ko araudia urratzeagatik Na+en aurka lau ebazpen eman dituela kontuan hartuz, eta egungo ordenantza ez betetzeagatik beste bi erabaki errekurritu ditugula aintzat hartuz, hala nola Sanferminetan udaletxeko fatxadan jarritako zapi erraldoia edo Txantreako obretako kartel elebakarrak.

EH Bilduk Ana Elizaldek bonu komertzialen kanpainan izan duen gardentasun eta gaitasun eza salatu ditu, eta egindako akatsak zuzendu eta kanpaina berri bat egitea eskatu dio

| 2020-10-15 14:51:00

Gobernu-taldeari eskatzen dio martxan jar dezala sistema bat auzo-foroak egingo direla bermatzeko, Covidaren bilakaerak behartutako segurtasun-neurriak errespetatuz

Iruñeko Udaleko EH Bildu taldeak adierazpen proposamen bat aurkeztuko du datorren astearteko Presidentzia Batzordean, honakoa eskatzeko: Ana Elizalde buru duen Merkataritza eta Turismo Sailak zuzendu eta konpondu ditzala Covid krisiaren testuinguruan merkataritza-sektoreari laguntzeko abian jarritako "merkataritza-bonuen kanpainan egindako akatsak". Halaber, adierazpenean koalizio subiranistak bigarren kanpaina bat "berehala" martxan jartzea eskatu dio eskuineko hirukoari, oraingo honetan egindako akatsak zuzenduz: tramitazio geldoa (bost hilabete EH Bilduk ekimena proposatu zuenetik), kanpainaren iraupen eskasa  (40 egun) eta online salmenta lehenestea, aurrez aurrekoa izan beharrean.

"Ulertezina da pandemia testuinguru berean Estatuko dozenaka hiritan eta Nafarroako hainbat herritan arrakastatsua izan den ekimen honek nola ez duen funtzionatu Iruñean", dio adierazpenak. "Udalaren kudeaketa kaxkarraren errua baino ezin da izan, merkatariek eta erabiltzaileek hala adierazi dute", gaineratu du. "Oposizioko alderdiok ideia on bat proposatu genuen, hori gauzatzeko behar zen inbertsioa erraztu genuen, merkatarien elkarteekin adostasuna lortu genuen. Ekimena arrakastatsua izateko aldeko faktore horiek guztiak izan arren, Udal arloak gardentasun falta, ekimen eza eta aurreikuspen eza erakutsi ditu. Are larriagoa dena, ez ditu egindako akatsak garaiz eta forman zuzentzeko grinik izan, sektorearentzat hain beharrezkoa den kanpaina salbatzeko inolako asmorik ez zuten", hausnartu du koalizio subiranistak. Izan ere, testuak gogorarazten duenez, oposizioak kanpainako datuak hainbat aldiz eskatu zituen kanpainaren garapena aztertu eta hala bazegokion akatsak zuzentzeko,  baina "urriaren 13an bidalitako prentsa-ohar baten bidez jaso genuen informazioa".

Gauzak horrela, adierazpen-proposamenak  honakoa ere proposatzen du: "Merkataritza eta Turismo arloaren iluntasuna eta oposizioari informazioa ukatu diola" salatzea, eta ez soilik merkataritza-bonuen kanpainari dagokionez, baita merkatal lokalak Covidaren krisian ezarritako segurtasun-neurrietara egokitzeko diru-laguntzen kanpainari dagokionez ere. Azkenik, proposamenean "Merkataritza eta Turismo Saileko zinegotzi delegatuak bonuen kanpaina kudeatzeko erakutsi duen ezintasuna" kritikatzen da.

Auzo foroak bai, edukiera mugatua eta izaera telematikoa konbinatuz

Koalizio soberanistak beste ekimen bat aurkeztu du Herritarren Aferetarako Batzordean. Bertan, Herritarren Partaidetza Arloari eskatzen dio auzo-foroen egutegia mantentzea, beti ere "hiritarren segurtasuna bermatzeko unean uneko osasun-neurrietara egokituz". Ildo horretan, eta bigarren akordio-puntu gisa, proposamenak Fernando Sesma buru duen arloari eskatzen dio "foroaren formatu alternatiboak aurkezteko, pandemiaren egoeraren arabera beharrezkoak diren segurtasun-neurriekin egiten jarraituko direla bermatzeko". Azkenik, aste honetan bertan behera geratu den Mendillorriko foroa egiteko beste data bat bilatzea eskatu dute.