Iruñea

Pio XII.ean egunero ibiltzen diren ehunka txirrindularien segurtasunerako "egin beharrekoak" bete ditzala eskatu dio EH Bilduk alkateari

| 2020-06-23 17:19:00

Koalizioak “nahita egindako utzikeria” leporatu dio eskuineko hirukoari, segurtasuna baino interes alderdikoiak lehenesten dituztela salatuz

Iruñeko Udaleko EH Bildu taldeak adierazpen proposamen bat aurkeztu du premiaz, bihar Hirigintza Batzordean eztabaidatzeko.  Adierazpen honen bitartez eskuineko hirukoa  behartu nahi du Pio XII.eko korridore jasangarrian txirrindularien segurtasuna bermatzeko Udalbatzak hartutako erabakiak betetzera. Zehazki, adierazpenaren testuak Enrique Maya alkateari eskatzen dio "bete ditzala txirrindularien segurtasunarekiko dituen betebeharrak, Pio XII.aren etorbidean falta diren 302 bolardoak berrezarriz eta, era berean, ordena jar dezala bere udal-gobernuaren mugikortasun-politika ankerretan".

Bigarrenik, adierazpen-proposamenak eskatzen du gobernu-taldeak "Mugikortasuneko Batzordea deitzea, ekainaren 17ko batzordean erabaki zen bezala, alde batetik Iruñeko bizikleta-bideetako puntu beltz guztien jarduera-plana eta/edo seinaleztapena aurkezteko eta, bestetik, Amaya kaleko aldaketei buruzko azalpenak emateko".

EH Bilduk Pio XII. eko korridorean gobernuak izan duen “utzikeria” salatu du. "Eskuineko hirukoak bere hauteskunde interesak defendatzeko darabilen estrategiak arriskuan jartzen ditu Pio XII.ean egunero ibiltzen diren ehunka txirrindulari". Era berean, "Proiektu Estrategikoen arloa eta Herritarren Segurtasunerako arloaren arteko deskoordinazioa" salatu du koalizio subiranistak; izan ere, "korridore jasangarri honetan dauden gabezien erantzukizunari eta horiek konpontzeko eskumenei dagokienez, pilotea batetik bestera pasatzen diote arazoei aurre egin beharrean". Azkenik, EH Bilduk azpimarratu du Hirigintza Batzordearen aginduak ez betetzea "oposizioko taldeak mespretxatzea" dela, duela 15 egun beste ebazpen bat onartu baitzen gauza bera eskatuz. "Horrela gobernatzen du Navarra Sumak, herritarren gehiengoaren ordezkaritzari bizkarra emanda", salatu du.

Ostadar koloreko eserlekuak LGTBI+ kolektiboaren aitorpen gisa

Bestalde, EH Bilduk bigarren adierazpen bat defendatuko du bihar. Adierazpen horretan, Hirigintza arloak, LGTBI+ kolektiboaren elkarlanean, "LGTBI+ kolektiboaren askatasunaren, duintasunaren eta errespetuaren aldeko borrokaren sinbolo gisa ostadarren koloreko eserlekuak margotzeko lekurik egokienak aukera ditzala" eskatuko dio gobernu-taldeari. "Iruñeak aniztasuna errespetatzen duen hiria izan behar du, eta aldarrikapen, hezkuntza eta gizarte kontzientzia ildo horretan lan egiteko apustua egin behar da", argudiatu du EH Bilduk. "Eserlekuak jendea elkartzeko hiri altzariaren zati dira, sozializaziorako gune bihurtzen dira. Hori dela eta, eserleku horiek ostadar koloreekin margotzea lesbianen, gayen, transexualen, bisexualen eta intersexualen eskubideak aitortu, errespetatu eta aniztasuna sustatzeko ekimen ona dela uste dugu ", gaineratu du.

Eh Bilduk inbertsio plan bat proposatu du Iruñeko eskola publikoak Covid osteko errealitatera egokitzeko, zentro bakoitzaren ekarpen eta eskaeretan oinarrituta

| 2020-06-22 12:40:00

Halaber, koalizioak Berdintasunerako diru-laguntzak mantentzea eta duela hilabete Presidenzia Batzordean onartu zen udal langileentzako telelanaren plana aurkeztea defendatuko du

Iruñeko Udaleko EH Bilduren taldeak bihar eskatuko dio Hezkuntza Sailari, Herritarren Aferetako Batzordean aurkeztutako adierazpen proposamen baten bidez, Iruñeko ikastetxe publiko bakoitzari zirkular bat bidaltzeko, "ikastetxe barneko eta kanpoaldeko esparruak pandemiaren ondorioz sortutako segurtasun neurrietara egokitzeko dauden beharrak eta sor daitezkeenak" antzemate aldera. Eskaera horrek bat egiten du koalizio subiranistaren eskaerarekin, hots, eskuineko hirukoak eskola publikoetan inbertitzeko plan bat idaztea, ikastetxe bakoitzak 2020/2021 ikasturteari begira dituen beharren arabera.

"Toki erakundeek Nafar Gobernuak eskuordetutako eskumenak ditugu eskola publikoen mantentze, garbiketa eta atezaintza arloetan. Gure erantzukizuna da eskola publikoen azpiegiturak egoera onean mantentzeko udal aurrekontuak bermatzea eta urtero eskoletarako diru partidak egongo direla bermatzea", dio koalizioak. Datorren ikasturteari begira, EH Bilduren ustez lehentasuna azpiegiturak "pandemiaren ondorioetara" egokitzea da. "Ziurrenik, inbertsioak egin beharko dira barne eta kanpo espazioak distantzia-arau berrietara egokitzeko”. Koalizio subiranistaren proposamena da "hurrengo IFSen" eztabaidan edo "beste administrazio batzuetatik datozen diru sarreekin egingo diren aurrekontu moldaketetan" eskoletarako inbertsio plan bat aurreikustea.

Bestalde, EH Bilduk beste proposamen bat aurkeztu du Herritarren Aferetarako Batzordean "berdintasunera bideratutako diru-laguntzen zenbatekoari eusteko” eskaerarekin. Zehazki, Berdintasun arloari eskatuko dio Emakumearen Kontseiluan Diru Laguntzen Plan Orokorra lehenbailehen aurkezteko, COVID-19ak sortutako egoerari egokitutako diru-laguntza ildoak azalduz eta 2020ko uztailaren 3a baino lehen NAOn (Nafarroako Aldizkari Ofizialean) argitaratzeko konpromisoa hartuz". Proposamen honen helburua da pandemiaren ondorioz egon den geldialdi administratiboak ez ditzala arriskuan jarri elkarte-sare feminista eta berdintasunaren alde lan egiten duten kolektiboak. "Gure ustez beharrezkoa da diru-laguntzen zenbatekoari eustea eta, nolanahi ere, irizpideak egokitzea, elkarteek eta kolektiboek biziraun dezaten eta hirian kontzientzia hartzeko, sentsibilizatzeko eta mobilizazio feminista sustatzeko funtsezkoa den lana egiten jarrai dezaten", argudiatu du koalizioak.

Azkenik, Lehendakaritzako batzordeari dagokionez, EH Bilduk Udal Langileei zuzendutako Telelanerako Plana datorren astean aurkeztea eskatuko du, maiatzaren 12an Batzordeak hartutako erabakiari jarraiki. Helburua plana ezagutu eta udal taldeen artean eztabaidatzea da,  udal-sindikatuekin osatutako Negoziazio Kolektiboko Mahaira eramateko gero.

ALBISTEAK