Iruñea

Asiron: "Iruñea errespetatzeko modu bakarra, bere izaera anitza errespetatzea da"

Joseba Asironek Takoneran ospatutako Sortzen jaian parte hartu du.

| 2019-05-19 21:14:00

“Iruñea hiri anitza da, sentsibilitate ezberdinekin eta iruindar sentitzeko modu ezberdinekin. Denak dira baliozkoak, denak dira gureak, denak dira garrantzitsuak. Eta Iruñea bi hizkuntza dituen hiria da, gutxienez, erromatarrek latina ekarri zutenez geroztik. Kultura aberats hau ez dute hiri guztiek. Horregatik Iruñea errespetatzeko modu bakarra, bere izaera anitza errespetatzeko modua, bi hizkuntzak errespetatzea da, euskara ere zaindu eta babestuz.

Eskuineko gobernuak uste luzez hiria homogeneizatzen ahalegindu dira, Iruñeko gizartearen zati handi bat ezkutatzen, euskara jazarriz eta zigortuz; aldiz legegintzaldi honetan euskara Iruñeko kale izendegian agertu dugu eta ordenantza bat onartu dugu bi balio nabarmentzen dituena: batetik euskara Iruñeko hizkuntza ofizialetako bat dela eta bestetik, euskara zerbitzu hizkuntza ere badela.

Horretaz gain, euskarazko haur eskolen eskaintza zabaldu dugu eta auzoetan orekatu, euskarazko bi eskola gehiago irekiz eta horrekin herritarren aspaldiko eskariari erantzunez. Ildo horretan, datorren legegintzaldiari begira honakoa proposatzen dugu: euskara zerbitzuen aurrekontua igotzea, euskararen ordenantza berria betetzeko jarraipen plan bat garatzea eta hiriko paisaia linguistikoa osatzen duten elementu guztiak gutxinaka elebidunak izatea, paisaia benetan elebiduna izan arte”.

[BIDEOA] Asiron: "Erregimena garaitzeko borroka erraldoia gauzatu dugu udaletatik, emakume eta gizon ausartekin eta zintzoekin"

| 2019-05-18 21:10:00

ALBISTEAK

EH Bilduk adierazpen instituzional bat aurkeztu du adierazpen askatasunaren eta Sanfermin parte hartzaile, herrikoi eta anitzen alde

2019-06-27 18:00:00

EH Bilduk salatu du udal bandoak adierazpen askatasunaren aurka egiten duela eta elkarbizitza gaiztotu nahi duela

Iruñean Joseba Asiron buru duen gobernu aurrerakoi bat osatzeko elkarrizketa bideak aztertzeko dokumentu bat helarazi die EH Bilduk PSN eta Geroa Bai alderdiei

2019-06-11 12:49:00

PSNk ezezkoa eman dio EH Bildurekin biltzeari, zeinek, beti ere, eskua luzatuta mantentzen duen gobernu edo inbestidura akordio bat erdiesteko

Joseba Asiron: "Eskuinari Iruñean agintzea eragozten ahaleginduko gara azken unera arte"

2019-05-28 11:45:00

EH Bilduko hautagaiak argi utzi die sozialistei eurena izango dela erantzukizuna baldin eta Navarra Sumaren alkatetza ahalbidetzen badute.

"Gure konpromisoa aldaketaren eta gobernu ezkertiar eta aurrerakoi bat alde bozkatu duten herritarren alde lan egitea izango da"

2019-05-26 11:24:00

Joseba Asironen balorazioa Iruñeko udal hauteskundeetako emaitzak ezagutu eta gero