Iruñea

EH Bilduk babes adierazpena aurkeztu dio aurreko legealdian bultzatutako Eskola Bide seguruen programari

Idazkiak programa horrekiko benetako konpromisoa eskatzen dio eskuineko hirukoteari, egutegia, jarduketen lehentasuna eta aurrekontu-aurreikuspenak dituen plan espezifiko baten bidez

| 2020-03-09 12:43:00

EH Bilduk, Iruñeko Udalean duen udal taldearen bitartez, adierazpen bat defendatuko du bihar Presidentzia Batzordean, eskuineko hirukoak aurreko legealdian hasitako Eskola Bide seguruen programan benetan parte har dezan eskatzeko, eta hiri osora zabaltzeko. Zehazki, honako hau eskatzen zaio egungo gobernu-taldeari: "Ikastetxeetako hezkuntza-komunitateekin elkarlanean eta Mugikortasuneko eta Herritarren Segurtasuneko arloen artean koordinatuta, jarduera-eremuak, inbertsioaren zenbatekoa eta gauzatzeko epeak jasoko dituen plan bat landu dadila, ikastetxe guztiek hurrengo urteetan ibilbide seguruak izan ditzaten".

Koalizio subiranistaren iritziz, eskatutako plana, aurreko legealdian Monjardin kalearen eta Iturrama auzoaren inguruko bide seguruak sortu zituena, dagoeneko planifikatutako beste ekimen edo proiektu batzuekin koordinatu beharko litzateke, Joseba Asiron buru izan zuen aldaketaren gobernuak aurrekontuetan hornitu zituenekin, besteak beste, "Doctor Juaristiren korridore jasangarria Sanduzelaien, Txantrean Poliki-Maria Auxiliadora, Milagrosa-Arrosadian girotzeko proiektua edo beste plangintza batzuekin, hala nola Txirrindularitza Planarekin "

"Gaur aurkezten dugun adierazpena aurreko legegintzaldian bide-segurtasunari eta ikastetxeei dagokienez hartu genuen konpromisoaren emaitza da, eta, bestetik, egungo gobernu-taldeak azaldu diguna eskasa eta pobrea iruditzen zaigu, baldin eta benetan nahi badugu haurrek ibilbide seguruak izatea etxetik ikastetxera joateko", azaldu du koalizioak. "Eskolako bideak apustu sozial eta hezitzailea dira, eta bertan parte hartu behar dute irakasleek, gurasoek, inguruko bizilagunek, merkatariek eta udaltzainek. Ibilbide horiekin mugikortasun iraunkorraren alde egiten da, kutsadura gutxitzen da eta gazteenen artean istripu-tasa murrizten da. Baina, gainera, haurren autonomia, osasuna eta garapena sustatzen dira". EH Bilduren idazkiaren arabera, "Eskuineko hirukoak Bide Segurtasuneko Planari buruz egin zuen azalpenean ez zen berariaz aipatzen" eskola-bide seguruen programa hori.

EH Bilduk, PSNk eta Geroa Baik argi berdea eman diote Haur Eskoletako aurrematrikularen hasierari, gobernu taldeak Mendebaldeako obretan egindako plangintza akatsak aitortu ostean

Osoko Bilkuraren gehiengoa osatzen duten hiru taldeen "abstentzio kritikoak" aukera emango du aurrematrikula aldia irekitzeko, nahiz eta eskuineko hirukoak gai horretan egindako kudeaketa "txarra" izan.

| 2020-03-05 12:30:00

Haur Eskolen Batzarrean EH Bildu, PSN eta Geroa Bairen "abstentzio kritikoari" esker, Haur Eskoletako aurrematrikula prozesua datorren astetik aurrera martxan jarri ahal izango da. Abstentzio hori gaur goizean eskuineko hirukoak deitutako ezohiko eta premiazko bilera batean gertatu da, eta bi kontu argik bermatzen dute: lehenik eta behin, proiektu estrategikoen arloak jarduera-planak aurkeztu dituelako, Mendebaldeako eskola foru-legeriak ezarritako parametroekin bat etor dadin; eta, bigarrenik, hezkuntza-arloak berariaz aitortu duelako benetako arrazoia dela. Esku-hartze horren urtebeteko atzerapena (2021eko ekainera arte ez da gauzatuko) eskuineko hirukoak egindako "plangintza-akatsengatik" gertatu da.

Udal oposizioa osatzen duten hiru alderdien abstentzio kritikoaren zentzua "erantzukizunagatik" azaltzen da; izan ere, horrekin eta gobernu-taldearen akatsak gorabehera, ehunka familiek udal haur-eskolen sarean plazak eskatzeko aukera izango dute.

Aurrematrikula prozesuan blokeoa asteartean piztu zen, gobernu taldeak, Osoko Bilkuraren gehiengoa ordezkatzen dutenen eskaerak gorabehera (EH Bildu, PSN eta Geroa Bai), Mendebaldearako proiektuaren azalpen teknikoak eta aurkezpena oztopatu zituenean. Horren ordez, Gizarte Zerbitzuetako eta Gizarte Ekintzako titularrak, María Caballerok, eta Hezkuntza, Herritarren Parte-Hartzea eta Gazteriako titularrak, Fernando Sesmak, prentsaurreko batean azaldu zuten diskurtso politikoa berretsi zuten, non oposizioari egozten baitzioten obren atzerapenaren errua. EH Bilduk, PSNk eta Geroa Baik, lan horietarako finantzaketa 2020ko IFSen bidez ziurtatu zutenez, Mendebaldearen proiektuari buruzko azalpen erreal eta tekniko bat eskatu zuten, Haur Eskolak eskuineko hirukoak egiten ari den erabilera alderdikoia baztertu zuten, eta salatu zuten gobernu-taldeak oposizioari etengabe mespretxua egiten diola, informazioa ukatuz eta inkesta soziolinguistikoari buruzko dokumentazioa ebatsiz. Plazak eta eskolak egokitzeko planean atzerapenak ezarri nahian, azalpenik gabe.

Horregatik guztiagatik, asteartean, gai-zerrendako hirugarren puntua mahai gainean geratu zen "2020-2021 ikasturterako haurrak onartzeko prozedurari buruzko otsailaren 17ko 40/2020 ebazpenari buruzko akordio-proposamena, eta 2020-2021 ikasturterako tarifak ezartzeari buruzko otsailaren 21eko 18/2020 Foru Agindua". Puntu hori bera sartu da gaurko ezohiko batzarraren gai-zerrendan, eta, zerbitzu teknikoek Mendebalderako proiektuari buruzko azalpenak eman ondoren eta gobernu-taldeak gai horri buruz egin duen kudeaketa txarra aitortu ondoren, oposizioak abstenitzea erabaki du, argi berdea emateko.