Iruñea

EH Bilduk, PSNk eta Geroa Baik argi berdea eman diote Haur Eskoletako aurrematrikularen hasierari, gobernu taldeak Mendebaldeako obretan egindako plangintza akatsak aitortu ostean

Osoko Bilkuraren gehiengoa osatzen duten hiru taldeen "abstentzio kritikoak" aukera emango du aurrematrikula aldia irekitzeko, nahiz eta eskuineko hirukoak gai horretan egindako kudeaketa "txarra" izan.

| 2020-03-05 12:30:00

Haur Eskolen Batzarrean EH Bildu, PSN eta Geroa Bairen "abstentzio kritikoari" esker, Haur Eskoletako aurrematrikula prozesua datorren astetik aurrera martxan jarri ahal izango da. Abstentzio hori gaur goizean eskuineko hirukoak deitutako ezohiko eta premiazko bilera batean gertatu da, eta bi kontu argik bermatzen dute: lehenik eta behin, proiektu estrategikoen arloak jarduera-planak aurkeztu dituelako, Mendebaldeako eskola foru-legeriak ezarritako parametroekin bat etor dadin; eta, bigarrenik, hezkuntza-arloak berariaz aitortu duelako benetako arrazoia dela. Esku-hartze horren urtebeteko atzerapena (2021eko ekainera arte ez da gauzatuko) eskuineko hirukoak egindako "plangintza-akatsengatik" gertatu da.

Udal oposizioa osatzen duten hiru alderdien abstentzio kritikoaren zentzua "erantzukizunagatik" azaltzen da; izan ere, horrekin eta gobernu-taldearen akatsak gorabehera, ehunka familiek udal haur-eskolen sarean plazak eskatzeko aukera izango dute.

Aurrematrikula prozesuan blokeoa asteartean piztu zen, gobernu taldeak, Osoko Bilkuraren gehiengoa ordezkatzen dutenen eskaerak gorabehera (EH Bildu, PSN eta Geroa Bai), Mendebaldearako proiektuaren azalpen teknikoak eta aurkezpena oztopatu zituenean. Horren ordez, Gizarte Zerbitzuetako eta Gizarte Ekintzako titularrak, María Caballerok, eta Hezkuntza, Herritarren Parte-Hartzea eta Gazteriako titularrak, Fernando Sesmak, prentsaurreko batean azaldu zuten diskurtso politikoa berretsi zuten, non oposizioari egozten baitzioten obren atzerapenaren errua. EH Bilduk, PSNk eta Geroa Baik, lan horietarako finantzaketa 2020ko IFSen bidez ziurtatu zutenez, Mendebaldearen proiektuari buruzko azalpen erreal eta tekniko bat eskatu zuten, Haur Eskolak eskuineko hirukoak egiten ari den erabilera alderdikoia baztertu zuten, eta salatu zuten gobernu-taldeak oposizioari etengabe mespretxua egiten diola, informazioa ukatuz eta inkesta soziolinguistikoari buruzko dokumentazioa ebatsiz. Plazak eta eskolak egokitzeko planean atzerapenak ezarri nahian, azalpenik gabe.

Horregatik guztiagatik, asteartean, gai-zerrendako hirugarren puntua mahai gainean geratu zen "2020-2021 ikasturterako haurrak onartzeko prozedurari buruzko otsailaren 17ko 40/2020 ebazpenari buruzko akordio-proposamena, eta 2020-2021 ikasturterako tarifak ezartzeari buruzko otsailaren 21eko 18/2020 Foru Agindua". Puntu hori bera sartu da gaurko ezohiko batzarraren gai-zerrendan, eta, zerbitzu teknikoek Mendebalderako proiektuari buruzko azalpenak eman ondoren eta gobernu-taldeak gai horri buruz egin duen kudeaketa txarra aitortu ondoren, oposizioak abstenitzea erabaki du, argi berdea emateko.

EH Bilduk, PSNk eta Geroa Baik Belosoko erripa errespetatzen duen irtenbide bat adostu dute, eta, guztira, alokairuko babes ofizialeko 345 etxebizitza sustatzen dituzte Iruñeko bost auzotarako

Bihar aurkeztuko dute Osoko Bilkuraren aurrean, eta 75 m2-ko pisuak aurreikusten ditu Erripagañan, Sanduzelaien, Arrosadian, Etxabakoitz Iparraldean eta Sadarren, gazteak emantzipatzeko eta premia egoeran dauden familientzat

| 2020-03-04 13:30:00

Egungo hirigintza-sarearekin lerrokatutako bi eraikin, Belosoko erripa inbaditu gabe, eta 91 etxebizitza babes-erregimenean, gainerakoak (97 pisu) Arrosadiako lursail batera eramanez, zeinaren okupazioarentzat Iruñeko Udalak 1,5 milioi euro sartuko dituen. Hori da, Nafarroako Gobernuarekin batera, EH Bilduk, PSNk eta Geroa Baik Erripagañan sortutako auzirako PSISen inguruan, eskuidarren gobernuak bultzatuta eta orain bizilagunek zalantzan jarri dutena. Baina hiru indarrek foru exekutiboaren babesarekin lortutako akordioa bihar aurkeztuko dute, presazko mozio gisa, Osoko Bilkuran, eta beste 157 etxebizitza sustatzea aurreikusten du Arrosadian, Etxabakoitz Iparraldean, Sadar-UPNAn eta San Jorge-Sanduzelain, Nafarroako Gobernuak hiru urte barru sustatuko dituenak.

Guztira, Osoko Bilkuraren gehiengoa ordezkatzen duten oposizioko indarren arteko akordioak esan nahi du datozen urteetan Iruñeko higiezinen merkatuan 345 etxebizitza babestu injektatzea, guztiak alokairu erregimenean eta putre funtsen aurrean blindatuta (ez dira merkatu librera aterako), lehentasunez "gazte jendearen emantzipaziora eta familia ahulen babesera" bideratuko direnak. Osoko Bilkuraren erabaki-proposamena, behin onartuta, formalki bidaliko zaio Gobernuari, eta alokairuko pisuak bi sektore horien artean %50ean banatzea aurreikusten du, "Haien ingurunean banaketa eta integrazio onena bilatuz".

Ripako auziari irtenbidea, 6 milioi "bota" gabe

Hiru taldeek erabaki dute "Erripagañako mendi-hegalaren auzia konpontzeko, auzoaren hiri-kalitatea hobetuz eta, aldi berean, hirian alokairuko etxebizitza publikoaren eskaintza ona bermatuz, urte honetarako aurreikusten diren inbertsioei ekiteko diru-sarrera gisa", bi puntu zehatz babestea. Lehenik eta behin, proposatu dute "91 etxebizitza soilik eraikitzea Nafarroako Gobernuak Erripagañan dituen Lurzoruaren Foru Bankuko lursailetan, eta, horrela, Belosoko mendi-mazela zaintzea, BF1 eta BF2 azpipartzelei dagokienez". Horrek, praktikan, Gobernuak proposatutako irtenbidea babestea esan nahi du, Ripan aurreikusitako eraikinak egungo bilbearekin lerrokatuz eta pisuen karga erdira jaitsiz.

Bigarrenik, taldeek proposatu dute akordioan sartzea "Arrosadiako  A 13A lursaila Nasuvinsari saltzea, 97 etxebizitzarekin, 1.500.000 euroko balio zenbatetsiarekin; zenbateko hori Udalak sartuko du, eta alokairuko etxebizitza publiko babestua betikotzeko erabiliko da". Neurri horren bidez, eskuineko hirukoak egindako proposamena indargabetu nahi dute hiru taldeek: "Arrosadia auzoan udal jabetzako etxadi oso bat lagatzea Nafarroako Gobernuari, bertan etxebizitzak eraikitzeko eta Erripagañako eremu hori libre uzteko. Aukera horrek 6 milioi euro inguruko ondare-galera ekar liezaieke udal-kutxei ".

Alokairuko babes ofizialeko etxebizitzetarako lau partzela berri

Baina hiru indarren artean lortutako akordioa ez da Belosoko Erriparen gaira mugatzen; aitzitik, higiezinen merkatuan eragin ahal izateko agertokiak ere aurreratzen ditu, beharra duten gazteentzako eta familientzako alokairu sozialeko beste 157 etxebizitza sustatuz. Zehazki, akordioan proposatzen da Nafarroako Gobernuari lau lursail lagatzea xede horretarako: A 1.3 lurzatia, 61 etxebizitzarekin, Arrosadian; C-1 lurzatia, 40 etxebizitzarekin, Etxabakoitz Iparraldean; P 1.3 lurzatia, Sadar-NUPen, 13 etxebizitzarekin; eta P 1.2 lurzatia, Sanduzelain, 43 etxebizitzarako edukierarekin. Proposamenaren arabera, "Lurzati horiek alokairuko etxebizitza publikoa lagatzen den denboran erabiliko dira, eta, ondoren, eraikitako eraikinekin itzuliko dira Udalaren jabarira". Etxebizitza guztiak 75 metro koadroko batez besteko azalerarekin kalkulatzen dira.

Bihar Osoko Bilkuran bozkatuko den mozioaren laugarren puntuak honako hau jasotzen du: "Etxebizitza horien eskaintzak xede eta helburu izango du gazte jendearen emantzipazioa eta familia ahulen babesa, eta bi sektore horien artean %50ean banatuko da, beren ingurunean banaketa eta integrazio onena bilatuz".

Mozioaren azalpenean, eskuineko gobernuek bere garaian bultzatutako eta aldatutako PSISen proiektuaren errepaso historiko bat egin ondoren, Osoko Bilkuraren gehiengoa ordezkatzen duten hiru alderdiek azaldu dute itundutako irtenbidea onartzen dutela Erripagañako babes ofizialeko etxebizitzen eraikigarritasuna murriztuz, funtsezko arrazoi batengatik: "Proposamenak alderdi positiboak dituelako auzoaren hiri-kalitateari dagokionez, dentsitatea murriztu eta mendi-hegala zaintzen duelako, baina kostata egiten da. Beste batean eraikitzen hasten diren etxebizitzen %50 hori konpentsatu nahi dute orain akordio horren bidez, "Alokairuko 345 etxebizitza publiko ingururen sustapen bateratua (Nafarroako Gobernuarekin) putre funtsei blindatuta lortzeagatik eta inbertsioetarako 1.500.000 euro inguru lortzeagatik".

ALBISTEAK

EH Bilduk Gizarte Larrialdietarako Burtsa bat sortzearen alde egin du, Covid-19ko krisiaren ondorioei aurre egiteko, 2019ko superabita, 2020ko IFSak eta egungo aurrekontuko partidak emanez

2020-03-27 12:45:00

Premiazko gizarte-beharrak, mendekotasunari arreta ematea, gizarte-zerbitzuak finantzatzea eta tokiko ekonomia babestea eta berreskuratzea izango lirateke gastu-lehentasunak.

EH Bilduk udal langileak eta kontratak berrantolatzeko eskatu dio Udalari, oinarrizko zerbitzuak indartzeko: etxez etxeko arreta, Gizarte Zerbitzuak eta Herritarren Segurtasuna

2020-03-26 16:26:00

Koalizioak Udalak ematen ari dituen zerbitzuen erradiografia eskatu du berriro, eta EMADeko langileak osasun-langileekin parekatzea eskatu du, materiala hornitzeko

EH Bilduk Prebentzio Komunitarioko Zerbitzuen kontratuei eustea eskatu du, krisi honetan Iruñean okerren pasatzen ari direnak artatzeko funtsezko tresna delako

2020-03-25 13:32:00

Koalizioak uste du haur eta gazte ahulenen jarraipena lehentasuna izan behar dela, etxebizitzetan konfinatzea dakarren krisi batean.

EH Bildu Iruñea hiriaren esku jarri da, eta Bozeramaileen Batzordea koronabirusaren krisian agintzen duen adostasun-organoa izatea proposatu du

2020-03-13 14:59:00

"Larrialdiaren" aurrean, Udalaren jarduera konfrontazio politikotik aldentzea, zerbitzurik onenak bermatzea eta erabakiak adostasunez hartzea defendatzen du