Iruñea

“EH Bildutik eskatzen dugu pertsona migratzaile guztien eskubide politiko, zibil eta sozialak bermatu daitezela“

EH Bildutik kritikatzen dute Modou Faye “Beltxa” Iruñeko Udaleko zerrendako kidearen hautagaitza aurkezteko izandako ezintasuna, nazionalitate espainiarra ez izateagatik, nahiz eta aspaldidanik bizileku baimena duen arren.

| 2019-05-08 08:36:00

EH Bildutik kritikatzen dugu Modou Faye “Beltxa” Iruñeko Udalerako EH Bilduren zerrendako kidearen hautagaitza aurkezteko orduan izandako ezintasunak, espainiar nazionalitatea ez izateagatik, nahiz eta orain hamar urtetik duen egoera erregularizatua eta bizileku baimena. Zentzu horretan, eskatzen dugu pertsona migratzaile guztien eskubide politiko, zibil eta sozialak bermatu daitezela. Era berean, benetan sentitzen dugu hiriarekin konprometituta eta Iruñea hiri hobeago eta irekiago bat egiteko inplikatuta dauden pertsonek, partehartzerako traba administratibo eta politikoak topatzea etengabean, Estatutik inposatuta datozenak.

Hiri demokratiko bat nahi dugu non bertan bizi diren pertsona guztiek eskubide guztiak izango dituzten. Hirian partehartzen duten eta beraien bizi eta lan proiektuak Iruñean garatzen dituzten pertsona migratzaile guztiek sufragio aktibo eta pasiborako eskubideak bermatuta izan ditzaten. Izan ere, nahiz eta pertsona horiek beraien betebeharrekin aurrera egiten duten gainontzekoen modura, ikus dezakegun oraindik ere parte hartze politikorako eskubidea urratzen zaiela.

Zentzu horretan, funtsezkoa da bizileku baimena nazionalitatearen parekide izatea halako kasuetarako, baldintza berdintasuna bermatzeko eta gizarte bazterkeria kasuekin amaitzeko. Hiri anitz eta aktibo baten alde egiten dugu, Iruñea multikultural baten alde, non pertsona guztiek izango dituzten parte hartzeko aukera eta eskubide politikoak bermatuta, baldintza berdintasunean. Pertsona migratzaileak ere protagonista izango diren Iruñea, zeinetan guztiok elkarrekin hiriaren etorkizuna eraikiko dugun eta izan nahi dugun gizarte ireki, solidario eta anitza”.

“Proiektu sendoa eta ilusioa eskaintzen duten 130 neurri aurkezten ditugu, zeintzuekin Iruñea geldiezina izango den ”

Aurkeztutako dokumentua sei ardatzetan banatuta dago eta 25 plan, 14 programa, 7 udal araudi berri eta topaketarako 7 gune berri barne biltzen ditu, baita beste hainbeste proiektu eta neurri ere, Iruñea hiri ireki, solidario, jasangarri eta eraldatzaile bilakatuko dutenak.

| 2019-05-06 11:15:00

EH Bildutik etorkizuneko Iruñea eraikitzeko proposatzen ditugun 130 neurriak aurkezten ditugu. EH Bilduk gidatuko duen udal gobernu berriak izango dituen lehentasunetan pentsatuz hautatu ditugu programatik neurri hauek. 130 neurri dira, proiektu sendoa eta ilusioa eskaintzen dutenak eta zeintzuek Iruñea hiri irekiago, solidarioago, feministago, jasangarriago eta eraldatzaileagoa izatera eramango duten. 130 neurri hauekin Iruñea modu geldiezinean doa aurrera hiri justuago eta duinago baterantz.

Izan ere, EH Bilduk anbizio handiko hiri eredu eta proiektu du, Iruñea etorkizunera begira jarri nahi duena; ditugun erronka garrantzitsuei aurre egiteko prest egongo den hiria, ingurugiroarekiko errespetuz jokatuko duena, baita pertsonekin ere, hobetzeko eta garatzeko aukerak eskainiz, eskubide sozialetan abanguardia izanez.

Eta bide horretan, legegintzaldi hau historikoa izan da, gobernu ezkerreko eta progresista bat, Udala herritarrei ireki diena eta pertsonen bizitza hobetzean ahalegindu dena, pertsona guztien bizitzak hobetzean. Eta hala, erreferentzia izan gara Estatu mailan berdintasuna arloan, memoria historikoan edo trantsizio energetikoan. Partehartzeari bultzada izugarria eman diogu, baita auzoetako bizitzari ere, eta hiriko mugikortasuna eraldatzen hasi gara, hau delako hain zuzen herritarren kezka handienetako bat. Udal kontuak garbitu ditugu eta inbertsioak %60 hazi. Halaber, inbertsio handiak egin ditugu larrialdi egoeran diren pertsonentzat udal etxebizitzak eraberritu eta ahalbidetzeko. Baina bereziki iruindarrekin egon eta hitz egin dugu, sare sozialarekin eta auzoetako eragileekin, entzun ditugu, eta kezka eta lehentasun horietatik sortu dira gaur aurkezten ditugun 130 neurriak.

Hain zuzen, garrantzia handiko testuinguruan aurkezten ditugu neurriak, datozen hauteskundeak gakoa izango direlako Iruñeko herritarrentzat. Hauteskunde hauek plebiszitu moduan datoz iraganeko Iruñaren artean, UPN-PP eta Ciudadanosek ordezkatzen duten eskuin zaharkituaren Iruñea, hitzarmen ekonomikoa eta legegintzaldi honetako lorpen guztiak xahutu nahi dituztenak; eta etorkizuneko Iruñearen artean, aurrerapen sozialen Iruñea, berdintasunarena, modernitatearena, EH Bilduk ordezkatzen duena.

ALBISTEAK