Iruñea

EH Bilduk Udaleko publizitate instituzionala banatzeko Mayaren estrategia salatu du euskarazko hedabideak baztertu eta eskuineko hedabideei diru-laguntzak ematen dizkielako

| 2020-11-11 14:01:00

Koalizioak informazioa euskarazko hedabideetatik jasotzeko eskubidea errespetatzea eskatu du, eta "on line prentsara" bideratutako partida handitzeko justifikazio objektiborik ez dagoela ohartarazi du

Iruñeko Udaleko EH Bildu taldeak publikoki salatu du eskuineko hirukoak iragarritako komunikabideetan publizitate-tarteak erosteko banaketa-irizpideen aldaketa. Hiru dira salaketaren argudio nagusiak: lehenik eta behin, publizitate banaketatik euskarazko hedabide guztiak baztertzea; bigarrenik, informazio publikoa eskuratzeko euskarazko hedabideak aukeratzen dituzten  pertsonen eskubideak urratzea, eta, azkenik, hedabide digitalentzako partida "justifikaziorik gabe" handitzea, zeinak, koalizio subiranistaren ustez, udal gobernuaren kideak diren hedabideak finantzatzeo saiakera ezkutatu nahi duen.

"Publizitate-gune horiek esleitzeko plegu berriek diskriminazio nabarmena eragiten dute hiri honetako bi hizkuntza ofizialetako batean informatzen duten hedabideen aurka, ez baitira partida espezifikoak gordetzen euskarazko hedabideentzat, eta loteen banaketa osoa hedabideen audientzia globalen arabera kalkulatzen da", azaldu du EH Bilduk. Formula horren ondorioa da euskarazko hedabideak, audientzia-ratio potentzial txikiagoarekin, "aurreikusitako lau loteetan (prentsa, irratia, telebista eta online) publizitate banaketatik kanpo geratuko direla, audientzia osoaren % 10 gutxienez izatea eskatzen baitzaie". "Kontuan hartuta gaur egun % 15ean kalkulatzen dela euskara ondo erabiltzen duen Iruñeko biztanleria, eskuineko hirukoak ezartzen dituen gutxieneko audientzia-muga horiek gaztelaniazko hedabide bati Udalarekin publizitate-tarteak kontratatu ahal izateko balizko audientziaren % 90 biltzea eskatuko balitzaio bezala dira", azaldu du koalizioak. "Bistan denez, baliabide publikoak erabili dituzte euskara eta euskaldunak diskriminatzeko", gaineratu du.

Bestalde, "on line hedabideen" loterako partida handitzeak, 200.000 eurorekin prentsa idatziarenarekin (220.000 euro) ia parekatuz, "Navarra Sumaren kide den hedabide jakin bat finantzatzeko estrategia ezkutatzen du", EH Bilduren ustez. Partida hori (prentsa digitala) handitu dela azaltzen duen justifikazio objektiborik ez dago, eta komunikazio-sailak berak aitortu du zaila dela sektore horretan audientzia-datu fidagarriak izatea. Horregatik, “susmagarria da Enrique Mayaren gobernu-taldeak lote horri esleitutako funtsak handitu nahi izana, are gehiago erabaki horrek ultraeskuinari lotutako hedabide espezifiko bati mesede egiten dionean".

"Espediente honen kudeaketatik ondorioztatzen da Navarra Sumaren helburua  euskarazko komunikazioari betoa jartzea dela, euskaldunak Udalaren informazioa erdarazko hedabideetatik jasotzera behartuz eta eskuina boterean sostengatzea helburu duten hedabideak finantzatzea", laburbildu du alderdi soberanistak.

Asironen herentziari esker Iruñeak 135 milioi euroko 29 proiektu aurkeztu ditu Europako funtsak eskuratzeko

| 2020-11-10 14:55:00

EH Bilduk proposatu du Covidaren krisiari aurre egiteko izaera sozialeko proiektu berriak aurkeztea eta proiektu horiek Nafarroako Gobernuari bidalitako zerrenda horri gehitzea

Iruñeko Udalak gaur bertan ezagutzera eman duen Berreskuratze eta Erresilentzia Plana hain denbora murritzean egitea posible izan da Joseba Asironen gobernuak utzitako herentziari esker. Hala baieztatu du Iruñeko Udaleko EH Bilduren taldeak eta esan du proposamena prestatzeaz arduratu den Bulego Estrategikoa bera edo proposamenaren proiektu nagusienak aurreko legealdian hasitako proiektuak direla (esaterako Aranzadi eta Txantrea Hegoaldeko parkeen bigarren fasea, Ikus-entzunezko Hub edo udal-etxebizitzen parkea birgaitzea gizarte-larrialdietarako etxebizitza gisa erabiltzeko). Guztira 135,1 milioi euroko aurrekontua du Nafar Gobernuari bidalitako proposamenak, eta Europar Batasuneko funtsekin finantzatzea du helburu. "Denbora errekorrean, aurreko legealdian egindako plangintza-lanari esker eta aldaketaren Gobernuak sortutako egituraren eraginkortasunari esker, Iruñeak pandemiari aurre egiteko Europako berreraikuntzako funtsak eskuratzeko aukera izan dezake, eta hala izatea espero dugu” laburbildu du EH Bilduk.

Iruñeko Udalaren Bulego Estrategikoak egindako Berreskuratze eta Erresilentzia Planaren lau ardatzen baitan, Tokiko Administrazioari dagokion esparruan, EH Bilduk Smart Cityren estrategia nabarmendu du Aldaketaren Gobernuaren ekarpen nagusi gisa. Estrategia horretan sartzen dira, besteak beste, smart security (milioi 1), udal-administrazioaren digitalizazioa (milioi 1) edo Administrazioen artean datu publikoak trukatzeko plataforma (milioi 1).

Trantsizio energetikoari dagokionez, Aldaketaren gobernuko legegintzaldian sustatutako proiektu nagusiak honako hauek dira: bizitegi-larrialdietarako etxebizitzen birgaitze energetikorako eskatuko diren 30 milioiak; ikastetxeetan autokontsumoa bultzatzeko 15 milioiak (Doña Mayor ikastetxea izan zen lehena); eremu kalteberak birgaitzeko laguntzak handitzeko eskatutako 28 milioiak (Sarrigurengo errepidea, San Migueleko kolonia edo Arrosadiako PEAUa); Haur Eskolak egokitzen jarraitzeko 3,5 milioiak edo bi milioiak disuasio-aparkalekuen lanarekin jarraitzeko 2 milioiak, Trinitarioseko aparkalekua izan baitzen proiektu horren hasiera puntua.

"Pamplona berde eta jasangarria" izeneko ardatzean, Joseba Asironen gobernuaren proiektu garrantzitsuenetako zenbait daude, hala nola Txantreako hegoaldeko parkea (4 milioi) eta Arantzadiko parkearen bigarren fasea (3,5 milioi), Manuel de Falla-Río IRATI ardatzaren berrurbanizazio eta peatonalizazioa,  Milagrosarako Plan Berezia (3.5 milioi) eta eskualdeko udalerriekin lotura hobetzeko bizikleta-ardatzen jarraipena (2 milioi), zeina joan den legegintzaldian, Pio XIIko eta Txantreako korridoreekin hasi zen. Azkenik, “Iruñea kulturarekin” estrategiaren barruan ikusentzunezko Hub-aren bultzadak (4 milioi) Asironen gobernuaren proposamenen zerrenda osatzen du.

Izaera sozialeko proiektu berriak bultzatu behar dira

Udaleko Bulego Estrategikoaren Berreskuratze eta Erresilientzia Planaren balorazio positiboa izan arren, EH Bilduk plan honen kudeaketaren bi elementu kritikatu ditu. Lehenik eta behin, ez dagoela izaera sozialeko proiektu espezifikorik, Udalak Covidaren krisiaren ondorioz okerren daudenei laguntzeko estrategia eraginkor bat osatu ahal izateko. "Orain dela lau urte martxan jarri genuen etxebizitza larrialdietarako programatik edo birgaitzerako laguntzetatik haratago, ez dugu tresna espezifikorik ikusten familia ahulenei, auzo behartsuenei edo Covidaren ondorioz eratorritako krisi ekonomikoa gehien pairatzen ari diren sektoreei laguntzeko, eta hori zuzendu beharra dago", adierazi du koalizio subiranistak.

EH Bilduk kritikatu duen bigarren elementua oposizioko taldeei parte hartzeko aukerarik eman ez izana da. "Aldez aurretik abisatu gabe eta oposizioko indarrei parte hartzeko aukerarik eman gabe dokumentu itxi bat aurkeztu du udal gobernuak, eta dagoeneko tramitatu dute Nafarroako Gobernuarekin".

"Horrek berriz ere erakutsi du Enrique Mayaren taldearen lan egiteko modu alde bakarrekoa eta inposatzailea. Besteen lanaz baliatzen dira baina hiriaren gehiengoa ordezkatzen dugun alderdioi parte hartzeko aukera ukatzen digu”, adierazi du koalizioak. "Ahalik eta adostasun-maila handiena izan beharko luketen hiri-proiektuak dira horiek", baina adostasunak bilatzea ez dago Navarra Sumaren DNAren baitan.

EH Bilduk planteatu du Udalak Artzapezpikutzari eska diezaiola Erorien Kriptan meza frankistak debekatzea, eta ez daitezela ez Katedralean ez beste inon ospatu

| 2020-11-09 13:31:00

Koalizioak proposatu du Udalak kanpaina berri bat abiatzea Gabonetako erosketak tokiko merkatalgunetan egitea sustatzeko

Iruñeko Udaleko EH Bilduk adierazpen proposamen bat aurkeztu du bihar Presidentzia Batzordean eztabaidatzeko. Proposamen horren arabera, gobernu taldeak ofizialki helarazi behar dio Iruñeko Artzapezpikutzari "Udalaren ezinegona eta gaitzespena frankismoaren gorespenerako mezak ospatzen jarraitzen direlako".

Hartara, Iruñeko Artzapezpikutzako arduradunari eskatzen dio Udalarenak diren lokaletan erlijio-ospakizun horiek geldiaratzea, hala nola Erorien Monumentuko kriptan. Artzapezpikuak prentsan egindako adierazpenak direla eta egin du EH Bilduk eskaera, izan ere meza horiek egiten jarraitzen dutela aitortu du.

Bihar eztabaidatuko den adierazpenak hirugarren eskaera bat egiten dio Artzapezpikutzari, halaber, "galaraz dezala meza horiek Iruñeko katedralean edo Artzapezpikutzaren beste edozein egoitzatan egitea, Memoria Historikoaren Legearen aurkako ospakizunak direlako".

Adierazpenaren testuak Francisco Pérez artzapezpikuaren hitzak jasotzen ditu, zeinak joan den ostegunean aipatu zuen frankismoaren gorespeneko meza horiek egiteko Iruñeko Katedrala eskaintzea baloratzen ari dela, egun Los Caídoseko kriptan egiten direla aitortuz. "Iruñeko Udalaren jabetzakoa da eraikina, eta kriptaren erabilera lagapena Artzapezpikutzaren eskutan dago. Kripta horretan egiten ditu Gurutzeko Zaldunen Ermandadeak mota horretako mezak, gerra zibileko bando frankistaren hildakoak oroitzeko", gogorarazi du EH Bilduk, erabilera hori bertan behera uztea eskatuz.

Gabonetako erosketak denda txikitan, Covidaren krisiari aurre egiteko

Bestalde, koalizio subiranistak bigarren adierazpen bat aurkeztuko du Presidentzia batzordean, Gobernu Estrategikoa, Merkataritza eta Turismo arloari eskatuz kanpaina bat abiatzeko, "herritarrak Gabonetako erosketak Iruñeko saltoki txikietan egitera animatzeko”, eta kanpaina horretan parte hartu dezatela Olentzero eta Errege Magoen elkarteak, merkatariak eta ostalariak".

"Nahiz eta aurten Gabonak desberdinak izango diren zenbait ohitura mantendu egingo dira, Gabonetako erosketak kasu, eta hiriko tokiko ekonomiari laguntzeko aukera ona dela uste dugu, erosketa horiek Iruñeko merkataritzan/ostalaritzan eta tokiko ekonomiako zerbitzuetan eginez", esan du EH Bilduk. "Testuinguru historiko honetan, arlo ekonomiko zein sozialean, hurbilekoari begiratu behar diogu, gure hiriko hiri-ekonomiaren ekosistema osatzen duten establezimendu eta zerbitzu horiei laguntzeko", gaineratu du.

EH Bilduk eskatu du Santa Engraziako presa zegoen eremuan ibaiaren egoera naturala berreskuratzeko proiektu bat egitea eta arraunketa Arga ibaiaren beste eremu batean birkokatzea

| 2020-11-06 14:32:00

Koalizioak kritikatu du eskuineko hirukoa arazoa luzatzen aritu dela beste konponbiderik bilatu gabe, Ebroko Konfederazio Hidrografikoa presa ez konpontzearen aldekoa zela jakin bazekien arren

Iruñeko Udaleko EH Bildu taldeak adierazpen proposamen bat aurkeztuko du datorren asteko Hirigintza Batzordean eta eskuineko hirukoari eskatuko dio Santa Engraziako presa zegoen eremuan ibaiaren egoera naturala berreskuratzeko proiektu bat garatzea. Ebroko Konfederazio Hidrografikoak (CHE) presa konpontzeko baimena ukatu dio Enrique Mayaren taldeari, Mayak sarri askotan presa hori konponduko zuela baieztatu duen arren. Koalizio subiranistaren ustez agerian geratu da "eskuineko hirukoak gezurra eta demagogia erabiltzen dituela behin eta berriz, inolako oinarri teknikorik eta babes juridikorik gabe, eztabaida itsusiak pizteko jendartean, boto gutxi batzuk lortzeko helburuarekin.

CHEren erabakiak izango dituen ondorioei dagokionez, koalizio subiranistak eskatu du arraunketa egiteko ibaiaren beste eremu bat egokitzeko "ahalik eta lasterren". Ildo berean, EH Bilduk salatu du "dagoeneko 16 hilabete alferrik galdu dituztela alternatiba bat bilatzeko, hain zuzen eskuineko hirukoak ez duelako onartu nahi izan orain CHEk agindu duena. Nafarroako Gobernuko txostenek ere argi azaldu zuten presa ez konpontzeko jarrera.

Hirugarren puntu gisa, dierazpenak presaren eremua interes historikodun eremu gisa izendatzea eskatzen du, "azpiegitura honek hiriko bizitza sozial eta industrialean izan duen garrantzia azalduko duen mugarri bat sortzeko".

Koalizio subiranistak UPNri egotzi dio ostegunean ezagutu zen CHEren erabakiaren erantzukizuna. "Izan ere, baimena ukatzeko CHEk aipatzen duen arrazoi nagusiena da presa hori ez dela erabiltzen. Hau da, ibaiaren eremu hori ustiatzeko Udalaren baimena 2010eko apirilaren 16an iraungi zen, orduan Enrique Maya Hirigintzako zuzendari zela, eta hark ez zuen inolako alegaziorik aurkeztu, horrela presa erabiltzeko baimena galduz"

EH Bilduk eta Geroa Baik zortzi prebentzio talde komunitarioen kontratuak bertan behera utzi aurretik prebentzio zerbitzua ebaluatzeko eskatu dute, UNICEF eta Nafarroako Gobernua barne hartuko dituen ponentzia baten bidez

| 2020-11-05 12:26:00

"Proiekturik gabe eta inolako txostenik gabe, Pandemia betean, erabateko arduragabekeria litzateke Gobernu Taldeak proposatzen duen akordioa hartzea", esan dute bi alderdiek

EH Bildu eta Geroa Bai udal taldeek premiazko zuzenketa bat aurkeztuko dute gaurko Osoko Bilkuran zeinean eskatzen den Prebentzio Ekintza Komunitarioko Zerbitzuen (SAPC) kontratuak bertan behera uzteko esperdientea geldiaraztea eta, horren ordez, prebentzio eredua, funtzionamendua eta finantzaketa baloratzeko prozesu bati ekitea. Proposamen honen arabera, Udaleko teknikariek, UNICEFeko adituek eta Nafarroako Gobernuko adituek parte hartuko lukete ebaluazio-prozesu horretan, eta hil honetan bertan emango litzaioke hasiera batzorde txostengile baten bidez, zerbitzu horri egin beharreko honbekuntzak aztertzeko. "Eskuineko hirukoak erabakia azkar hartzera behartu nahi gaitu, baina erabaki okerra da, ez soilik ikuspuntu politiko eta teknikotik, baizik eta prebentziorako zerbitzuak erabiltzen dituzten familien ikuspuntutik. Horregatik, Udal taldeok erabaki hori behar bezala bideratu behar dugu, erantzukizun sozial eta instituzionalak hala eskatzen baitigu", adierazi dute bi alderdiek.

Gaur goizean bertan aurkeztutako proposamenak bigarren akordio-puntu bat ere jasotzen du: batzorde txostengileari eskatzea ateratako ondorioak txosten batean jasotzea”, hartara, txosten hori Herritarren Gaietarako Batzordearen edo Udaleko lan saio ezberdinetan aztertu ahal izateko.

Gobernu taldeak erabakiaren berri eman bezain laster aditu ezberdinak, auzo elkarteak, gizarte ekintza saileko teknikariak, Haurren Programaren arduradunak eta abar erabaki horren aurka agertu dira, eta ohartarazi dute erabaki honek Gizarte Zerbitzuen Zorroaren prestazioak ez betetzea suposatuko duela". Halaber, bi alderdiek adituen ohartarazpenaren berri eman dute: "Prebentziozko Arreta Zerbitzu Komunitarioen kontratuak abenduaren 31n amaitzeak haurren eskubideak ez bermatzea ekar dezake", eta horregatik "onartezina" da Navarra Sumak proposatutako akordioa. "Gainera, juridikoki, espedientean dagoen dokumentaziotik ondoriozta dezakegu harentzat funtsezko alderdi batzuk ez direla kontuan hartu, subrogazioa kasu, eta horrek Iruñeko Udala egoera zail batean jar dezake", ohartarazi dute EH Bilduk eta Geroa Baik.

"Egoera hau hiriarentzat eta, bereziki, haur eta nerabeentzat ahalik eta ondoen konpon dadin, ezinbestekoa ikusten dugu inplikatutako alderdi guztiek parte hartuko duten aldez aurreko azterketa bat egitea", proposatu dute bi alderdiek, "ondoren eztabaida lasaia egin ahal izateko". "Uste dugu, ikerketa hori gabe, proiekturik gabe, inolako txostenik gabe, aurrekaririk gabeko pandemia baten erdian, inoiz baino laguntza handiagoa behar denean, erabateko arduragabekeria litzatekeela Gobernu Taldeak proposatzen duen akordio hau hartzea", azaldu dute.