Iruñea

Iruñean Joseba Asiron buru duen gobernu aurrerakoi bat osatzeko elkarrizketa bideak aztertzeko dokumentu bat helarazi die EH Bilduk PSN eta Geroa Bai alderdiei

PSNk ezezkoa eman dio EH Bildurekin biltzeari, zeinek, beti ere, eskua luzatuta mantentzen duen gobernu edo inbestidura akordio bat erdiesteko

| 2019-06-11 12:49:00

EH Bilduk elkarrizketa eta akordio bideak aztertzeko dokumentu bat helarazi die gaur PSN eta Geroa Bai alderdiei, datorren larunbatean, Iruñean, eskuineko hiru indarren zerrendari aurre egingo dion alternatiba aurrerakoi bat osatzeko helburuarekin, Joseba Asiron hautagai bozkatuena buru delarik. Dokumentu horrek lanerako lau ardatz ditu oinarri, zeintzuetan hiru indar aurrerakoiek bat egin duten legegintzaldian zehar lan egiterako orduan: elkarbizitza eta memoria historikoa, aurrerapen sozialak eta etxebizitza, mugikortasuna eta jasangarritasuna, eta berdintasuna. Dokumentua irekita dago elkarrizketa agenda horretan “gainontzeko alderdien eskariz bestelako gaiak sartzera” ere.

EH Bilduren proposamenak elkar ulermenerako hiru balizko formula barne biltzen ditu, larunbatean Iruñean alternatiba aurrerakoi bat gauzatu ahal izateko. Lehenik ez behin, Gobernua akordio bat, akordio programatikoaren formulan oinarrituta eta indar bakoitzaren lehentasunak bateragarri eginez eta amankomuneko lan ildoak indartuko dituena. Akordio programatiko horretatik eratorriko litzateke udal gobernu taldearen osaketa, zeinetan udalean ordezkaritza duten hiru indar aurrerakoiek aukera luteken kudeaketan ardura kuotak izateko. Bigarrenik, inbestidura akordio batekin, zeinetan Joseba Asironen aldeko bozkarekin, EH Bilduk konpromisoa hartuko lukeen modu beretsuan erantzuteko bestelako udal eta erakundeetan, zeintzuetan EH Bilduren bozka beharrezkoa litzatekeen indar aurrerakoiak gobernura iristeko, iragan ekainaren 1eko prentsaurrekoan publikoki aurkeztutako hiru irizpideen baitan. Eta azkenik, hirugarren bide modura, gobernu aurrerakoi bat ahalbidetzea da bozka puntual baten bidez horrek etorkizuneko ildoak baldintzatu gabe.

EH Bilduk aldez aurretik bere egiten du bai elkarrizketa hauetarako eta bai sortu litezkeen edozein akordioetarako, gobernu ekintza ondorengo helburuetara lotuta izango dela: Herritar guztientzat gobernatzea eta hiriaren garapena eta elkarbizitza sustatzea.

“Iruñean elkar ulermenerako garai berriak irekitzeko aukera historiko baten aurrean gaude, iraganeko konfrontazioa gainditzeko, eta bazterkeriarik gabe, Iruñean gobernu aurrerakoi bat lortzeko bideak aztertzeko. EH Bilduk ahaleginak egingo ditu horretan eta prest gaude mugarik gabe gai guztiez hitzegiteko, salbuespen batekin: bozka eman ziguten 26.690 pertsonak ez daitezela bigarren mailako gisara hartuak izan”, azaldu du Joseba Asironekin.

Alkatetza berresteko hautagaiak adierazi du PSNk ezezkoa eman diola bilera bat egiteko proposamenari, beti ere, Asironek ziurtatu du EH Bilduk eskua luzatuta izango duela, “inbestidura aurreko eguneko azken segundura arte”. Hala ere, argitu du PSNk betoen estrategiarekin eta “Iruñeko boto-emaileen lautik bati hitza ukatzeko” asmoarekin aurrera egitea erabakitzen badu, bere gain hartu beharko ditu “beste behin, hiriko gobernua eskuinari ematearen ondorioak”.

Joseba Asiron: "Eskuinari Iruñean agintzea eragozten ahaleginduko gara azken unera arte"

EH Bilduko hautagaiak argi utzi die sozialistei eurena izango dela erantzukizuna baldin eta Navarra Sumaren alkatetza ahalbidetzen badute.

| 2019-05-28 11:45:00

ITURRIA: BERRIA.INFO

Hasi da xake partida, eta EH Bilduk egin du lehen mugimendua. Iruñearen kasuan, gehiengo osorik ezean, lehen alderdiak alkatetza lortuko duela dirudi. «Agur, Asiron!» abestu zuen irrikaz eta pozarren Maite Esporrin PSNko hautagaiak igande gauean, emaitzak jakin bezain azkar. Halaber, alderdi sozialistak ohartarazi du EH Bildu dela beren marra gorria. Horregatik, mundu guztiak aginte makila Enrique Maia Navarra Sumako hautagaiaren eskuetan ikusten du; PSNk eskuak aise garbitu ditzake, abstenitzeko beharrik gabe. Hiru aste geratzen dira, eta, aldez aurretik gertaerak egintzat jo gabe, EH Bilduk PSNri egin dio presio. Atzo, Joseba Asiron EH Bilduko hautagai eta jarduneko alkateak azpimarratu zuen «azken unera arte» ahaleginduko direla «estatuko eskuin atzerakoienak» udalean agintzea eragozten. Erantzukizun hori PSNren gainean jarri nahi izan du: «Maiak ez du lortuko Iruñeko alkate izatea baldin eta PSNk, eginez edo egiten utziz, ahalbidetzen ez badu».

Atzo, berehalako prentsaurreko batera deitu zuen Joseba Asironek. Korridoreetan UPNko hautetsi batzuk zeuden, tartean Enrique Maia. Berehalako deialdia izateak susmoa piztu zuen, ezusteko iragarpenen bat egingo ote zuen. Horri buruz galdetu ziotenean, Asironek argi eta garbi utzi zuen arreta hurrengo hiru asteetan jarria duela erabat orain, eta ohartarazpen argi bat igorri zien egintzat ematen dutenei politika utziko duela: «Bihotzetik mintzo naiz. Nire irteera ziurtzat jotzen duten editorial edo lerroburu batzuk gonbidapen bat dira nik jarrai dezadan. Nik alde egiteko presa dute zenbaitek».

Ez zen hori agerraldiaren helburu nagusia. Asironek azpimarratu zuen«baliabide guztiekin eta azken segundora arte» eginahalak eta bi egingo dituztela: «Merezi du saiatzea».

Horregatik, «burua eta eskua irekirik», elkarrizketarako eskaintza zuzena egin zion PSNri. Hain zuzen ere, kanpaina hasi aurreko egunean, azken osoko bilkuran, PSNk 10 milioi euroko inbertsio iraunkorren inguruko akordio bat erdietsi zuen EH Bildurekin, Geroa Bairekin eta Ezkerrarekin. «Legealdiak erakutsi digu akordioetara hel gaitezkeela. Benetan, bestelako baldintzak alde batera uzten ditugunean, kontu ugaritan bat egiten dugu PSNrekin».

Hala ere, Asironi ez zaio oharkabean igaro Esporrinen igande gaueko oihua: «Nire ustez, ez zuen nahikoa ondo neurtu. Egun hartan PSNren boto emaileek ez zuten bere alde bozkatu pentsatuz Maia zoriondu behar zuela edo Iruñeko ezkerreko alkatearen irteera oihuka ospatu behar zuela. Erabat ziur nago». Haren ustez, eskuinaren udal gobernu bat ahalbidetuz gero, PSNk eta bere zuzendaritzak bere gain hartu beharko dute erantzukizun hori. «Ez dago gauza okerragorik: ezkerreko kanpaina bat egin eta gero boto horiek guztiak biltzea eskuineko gobernu bat errazteko». Ez da lehen aldia, ordea. PSNk «hiru aldiz» egin du hori Iruñeko Udalean. Gainera, 2007ko abuztuan eta 2014ko martxoan arnasa eman zien UPNren gobernuei. Asironen ustez, ekainaren 15ean sozialistek halako kolperik ez ematea bilatu behar da. «PSN ez dadila berriro eskuinaren makulu bihurtu».

Kazetariek galdetu zioten ea Maite Esporrin Iruñeko alkate izateko prest ote dagoen, eta Asironek argitu zuen EH Bildu bigarren indarra izan dela «alde handiarekin». Koalizioak 26.691 boto eskuratu zituen, PSNk baino 9.274 gehiago. Geroa Bai eta Ahal Dugu, Ezkerra eta Aranzadiren emaitzak gehituz gero, Iruñea «aurrerakoia» dela ondorioztatu zuen. Hala ere, ezkerreko hiru alderdiok ordezkaritzarik gabe geratu dira, %5eko langa gainditu ezinik. Asironen arabera, «zatiketak ahuldu egin du», eta, sektore hori «umezurtz» geratu denez, prest azaldu da ahots hori erakundeetara eramateko.

Iruñean zein beste udaletan gertatuko denak eragina izan lezake Nafarroako Gobernua osatzeko partida konplexuan. Asironek onartu du nolabaiteko erlazioa dagoela bi eremuen artean. Mahai osoari begira, badirudi PSNk kartak bere alde erabili nahi dituela: udalak kendu EH Bilduri eta gero presioa egin abstentzioaren bila. Aldiz, koalizio abertzaleak joko eremu horretara ailegatzea zaildu nahi die, edo bederen hartuko dituen erabakien kostu politikoa ordainarazi. «Gu prest gaude edozer gauza egiteko eskuina iristea eragozte aldera, baina ez edozein preziotan, jakina», azaldu zuen Asironek. «Ez dugu txeke zuririk sinatuko. Edonola ere, gaiok konpontzea ez dagokio alkate umil honi, baina arduraz jokatu beharko genuke herritarrek emandako babesaren norabidean».

ALBISTEAK

EH Bilduk adierazpen instituzional bat aurkeztu du adierazpen askatasunaren eta Sanfermin parte hartzaile, herrikoi eta anitzen alde

2019-06-27 18:00:00

EH Bilduk salatu du udal bandoak adierazpen askatasunaren aurka egiten duela eta elkarbizitza gaiztotu nahi duela