Iruñea

M26an irabaztera aterako gara, aldaketa berretsiko dela bermatuz

Joseba Asiron alkateak, EH Bilduren udal taldeaz lagundurik, nabarmendu du legegintzaldi honek agerian utzi duela Aldaketak “hiri eredu” bat duela eta “gobernatzeko beste eredu bat”, aldiz, beste batzuek ez dutela proiekturik “Erregimena, dietak eta pribilegioak berreskuratzea” besterik.

| 2019-05-09 13:42:00

EH Bildu irabaztera aterako de Iruñeko maiatzaren 26ko hauteskundeetan, eta sinetsita dago legegintzaldi honetan egindako lanak posible egingo duela berriro ere udal gobernuaren buruan izatea. Halaber Aldaketa posible egin duren indarren arteko elkar ulermenaren alde agertu da. Hala azaldu du Joseba Asiron Iruñeko alkatetza berresteko hautagaiak, EH Bilduren udal talde osoarekin batera egindako prentsaurrean. Maider Beloki, Joxe Abaurrea, Patricia Perales eta Aritz Romeo alboan dituela, Joseba Asironek adierazi duenez, “etorkizuneko Iruñearen oinarriak ezartzeko gai izan gara, guregan hartu genituen konpromiso gehienak aurrera atera ditugularik, eta bereziki, modu eskuzabal eta zintzoan ahalegindu gara 2015ean makila eman gelion jende andana horri ez hutsik egiten”.

Etorkizunari begira, alkatetza errepikatzeko hautagaiak azaldu du lehentasuna “Iruñea justu eta solidario baten alde egitea dela; konprometitua eta elkarbizitzan oinarritua; berdea, jasangarria eta ireki; parekide eta partehartzailea; ekonomikoki osasuntsua eta publikoaren alde egiten duena; hiri prestatua eta etorkizunekoa”. Asironek aitortu du konpromiso horiekin betetzea posiblea dela “jada agerian utzi dugun moduan”, baina azpimarratu du horretarako ezinbestekoa dela “2015ean aldaketaren alde egin zuten pertsona guztiek berriro aldaketaren alde egitea eta ondokoak ere animatzea”. Era berean, nabarmendu du zein izango den datorren legegintzaldirako apustua: "irabaztera goaz eta gobernatzeko xedea dugu. Hauteskunde hauek plebiszitu bat izango dira atzoko Iruñearen artean, Navarra Suma eta Enrique Mayak ordezkatzen duten iragana, eta EH Bilduk gidatuko duen etorkizuneko Iruñearen artean. Argi adierazi du “aldaketa berrestea” dela xedea “aldaketa, hori posible egin zuten eragile eta espazioekin.

"Aldaketa ez da eslogan bat bakarrik, ez da kontzeptu huts bat edo hitz soil bat… aldaketa milaka eta milaka lagunen desira da, hamarkadetan isilduak izan diren pertsonena, aurrerakoiak sentitzen direnen itxaropen adierazpena, aniztasuna altxortzat dutenena eta herri honetako aniztasunaz harro sentitu eta aitortzen dutenena… Eta bereziki, pertsonak benetako lehentasun bezala hartzen dituzten guztiena”, adierazi du.

Hiri eredu berria, gobernatzeko beste eredu bat

Maider Beloki, kultura zinegotzia eta EH Bilduko zerrendako bigarrena, izan da legegintzaldiaren balorazioa egin duena. Nabarmendu du “xahuketa, dietak, bazterkeria eta errepresioa protagonista izan diren hamarkaden ostean erakutsi dugu badagoela gobernatzeko beste eredu bat, herritarrak entzuten, aniztasuna errespetatzen, ahotsa ematen, pertsonen interesak lehenetsiz eta publikoa defendatuz, eta ez guztion dirua xahutuz”. Adibide gisara gogora ekarri ditu auzo foroak, haur eskolak, gertuko polizia eredua, larrialdi egoeretarako etxebizitza politika, Erorien inguruko ekintzak edota “burutu den kudeaketa ekonomiko bikaina, Udala UPN eta PSNk utzi zuten zenbaki gorrietatik ateratzeko”.

Oposizioari dagokionez, Joxe Abaurrea zinegotziak eta zerrenda hirugarren doanak, oposizioaren lana baloratu du eta Labriteko pasarelarekin gertaturikoa ekarri du gogora UPNren Gobernuen “metafora” gisara: “Dena dirua xahutzea eta dena itxura, baina harraskatzen hasi eta usteldurak agertzen dira, zatika erortzen ari dena, inolako oinarririk gabe; eta are okerragoa dena, helburu bakarra duena: desmuntatzea eta ordezkatzea”. Gogora ekarri du gainera eskuinaren estrategia izan dela “polemikak sortzea, konfrontazio hutsala luzatzea, garrantzirik gabeko gaietan sua eragitea eta udal bizitza epaitegietara eramatea, Udalarenak diren eskumenak ere kolokan jartzeraino”.

PSNrei dagokionez, adierazi du “zenbakiek bere kabuz hitz egiten dute eta bozketen %95ean UPNrekin batera bozkatu dute, diskurtso bera errepikatuz, eskuinaren argudioak barneratuz, eta batzuetan, urrutiagora ere iritsiz. “Argi dago PSNren Iruñerako proiektua eskuinaren proiektua dela”, eta bukatzeko, nabarmendu du “PSN Erregimenaren zutoin oinarrizkoa da eta zoritxarrez, aukera izanez gero, berri erregimena berretsiko du”.

“EH Bildutik eskatzen dugu pertsona migratzaile guztien eskubide politiko, zibil eta sozialak bermatu daitezela“

EH Bildutik kritikatzen dute Modou Faye “Beltxa” Iruñeko Udaleko zerrendako kidearen hautagaitza aurkezteko izandako ezintasuna, nazionalitate espainiarra ez izateagatik, nahiz eta aspaldidanik bizileku baimena duen arren.

| 2019-05-08 08:36:00

EH Bildutik kritikatzen dugu Modou Faye “Beltxa” Iruñeko Udalerako EH Bilduren zerrendako kidearen hautagaitza aurkezteko orduan izandako ezintasunak, espainiar nazionalitatea ez izateagatik, nahiz eta orain hamar urtetik duen egoera erregularizatua eta bizileku baimena. Zentzu horretan, eskatzen dugu pertsona migratzaile guztien eskubide politiko, zibil eta sozialak bermatu daitezela. Era berean, benetan sentitzen dugu hiriarekin konprometituta eta Iruñea hiri hobeago eta irekiago bat egiteko inplikatuta dauden pertsonek, partehartzerako traba administratibo eta politikoak topatzea etengabean, Estatutik inposatuta datozenak.

Hiri demokratiko bat nahi dugu non bertan bizi diren pertsona guztiek eskubide guztiak izango dituzten. Hirian partehartzen duten eta beraien bizi eta lan proiektuak Iruñean garatzen dituzten pertsona migratzaile guztiek sufragio aktibo eta pasiborako eskubideak bermatuta izan ditzaten. Izan ere, nahiz eta pertsona horiek beraien betebeharrekin aurrera egiten duten gainontzekoen modura, ikus dezakegun oraindik ere parte hartze politikorako eskubidea urratzen zaiela.

Zentzu horretan, funtsezkoa da bizileku baimena nazionalitatearen parekide izatea halako kasuetarako, baldintza berdintasuna bermatzeko eta gizarte bazterkeria kasuekin amaitzeko. Hiri anitz eta aktibo baten alde egiten dugu, Iruñea multikultural baten alde, non pertsona guztiek izango dituzten parte hartzeko aukera eta eskubide politikoak bermatuta, baldintza berdintasunean. Pertsona migratzaileak ere protagonista izango diren Iruñea, zeinetan guztiok elkarrekin hiriaren etorkizuna eraikiko dugun eta izan nahi dugun gizarte ireki, solidario eta anitza”.

ALBISTEAK

EH Bilduk adierazpen instituzional bat aurkeztu du adierazpen askatasunaren eta Sanfermin parte hartzaile, herrikoi eta anitzen alde

2019-06-27 18:00:00

EH Bilduk salatu du udal bandoak adierazpen askatasunaren aurka egiten duela eta elkarbizitza gaiztotu nahi duela

Iruñean Joseba Asiron buru duen gobernu aurrerakoi bat osatzeko elkarrizketa bideak aztertzeko dokumentu bat helarazi die EH Bilduk PSN eta Geroa Bai alderdiei

2019-06-11 12:49:00

PSNk ezezkoa eman dio EH Bildurekin biltzeari, zeinek, beti ere, eskua luzatuta mantentzen duen gobernu edo inbestidura akordio bat erdiesteko

Joseba Asiron: "Eskuinari Iruñean agintzea eragozten ahaleginduko gara azken unera arte"

2019-05-28 11:45:00

EH Bilduko hautagaiak argi utzi die sozialistei eurena izango dela erantzukizuna baldin eta Navarra Sumaren alkatetza ahalbidetzen badute.

"Gure konpromisoa aldaketaren eta gobernu ezkertiar eta aurrerakoi bat alde bozkatu duten herritarren alde lan egitea izango da"

2019-05-26 11:24:00

Joseba Asironen balorazioa Iruñeko udal hauteskundeetako emaitzak ezagutu eta gero