EDITORIALA

Elkarlanean Irun eraikiz

| 2023-09-26 09:37:00

Iraila iritsi den honetan, ikasturte berri bati hasiera eman diogu. Ikasturte hasieran ez ezik, legegintzaldi berri baten aurrean gaude eta gure taldetik aurrean ditugun aukera guztiak aprobetxatuko ditugu anbizioz jokatu eta proiektu berriak mahaigaineratzeko. Irundar guztion bizitzak atsegin eta errazagoak izan daitezen lanean jarraituko dugu, pertsonen ongizatea bermatzeko.

Krisi klimatikoak eta biztanleriaren zahartzeak gure bizimodua aldatzera behartuko gaituzte, eta aldaketa ororekin bezala, aprobetxatu beharreko aukera berriak zabalduko dira gure aurrean. Hori lortzeko garrantzitsua da proposamen argiak izatea zaintzan, trantsizio energetikoan, ekonomia zirkularrean, berdintasun-politiketan, mugikortasunean, kulturan edo gizarte-ongizate arloan. Tentuz planifikatutako neurriekin soilik egingo diogu aurre etorkizunari. Hau guztia herritarrekin batera eraiki behar da, baliabide publikoak Irungo herritarren zerbitzura jarriz. Gure taldetik pertsona eta erakundeekin batera diseinatuko ditugu hiriarentzako ditugun proposamen eta neurriak.

En esta nueva legislatura apostamos por adaptar la ciudad a los nuevos tiempos para dar respuesta a los dos grandes retos de futuro: la crisis climática, y el envejecimiento de la población. El diseño de Irun debe facilitar la vida en los barrios, acercando a ellos las infraestructuras y los servicios públicos, para poder tener todos los servicios imprescindibles a nuestro alcance. Ese diseño tiene que integrar mecanismos que garanticen la participación ciudadana, llevando a cabo procesos conjuntos con la ciudadanía y las asociaciones de Irun.

En este sentido, el deporte es uno de los ingredientes del bienestar físico y mental, y toda la ciudadanía tiene que poder practicarlo sin que ello suponga un menoscabo económico para las familias. Irun necesita un tercer polideportivo al oeste de la ciudad, espacios cubiertos deportivos en los barrios y una gestión integral de los servicios deportivos. Todo ello ha de realizarse en cooperación con los clubes deportivos de Irun, para así incentivar el deporte de toda la comarca.

Gure eskualdeak kokapen pribilegiatu eta estrategikoa dauka Gipuzkoan. 80.000 pertsonen bizilekua da; Iparralde eta Nafarroako biztanleentzat erreferentea gara. Aisialdi eta turismo leku ere bagara. Guzti honen arteko oreka lortuko duen eredu bat bultzatu nahi dugu, eta horretarako politika ausarten alde lan egingo dugu, Irun atseginago baten alde.

Erronka berrietarako prest

Abenduko Udal Aldizkarian argitaratutako testua

| 2022-11-29 19:03:00

Gabonak ate joka dira eta horrekin batera hurbilekoekin lasaitasunez partekatzeko uneak. Horrelako uneak dira bihotza bete eta egunerokotasuna errazten digutenak; bideko oztopoak arintzen dizkigutenak. Irungo EH Bildu osatzen dugunok irundarren bidean bidelagun izan nahi dugu; oztopoak egon badaude eta, gu guztiok batera, oztopoak eraitsi ditzakegu. Herritarren ongizatea bermatu nahi dugu. Irundarren ahotsa da gure lan tresna nagusia. Mahai gainean jartzen ditugun proiektuak irundarren hainbat errealitate ezagutu ondoko emaitza dira.

Irunek badu potentziala. Baina potentzial hori ustiatzen jakin behar da. Herri eredugarria nahi dugu. Duina. Parekidea. Euskalduna. Jasangarria. Aurrerakoia. Auzo bakoitzaren izena eta izana errespetatu nahi ditugu. Gazteek, duten egoera dutela, Irunen trabarik gabe bizitzeko aukera izatea nahi dugu. Horretarako ezinbestekoa da ezkerretik eraikitzea.

Aurretik gure taldeak egindako lan guztiak etorkizunean oihartzuna izatea nahi dugu: gure gizartea aldaketan bete-betean murgilduta dago, erronkaz eta galderaz josia, eta erronka horiei aurre egiteko proposamenak ditugu. Trantsizio energetikoaren aldeko apustua egiteko unea da eta herritarron interesak babestuko dituen politika energetikoak abiatuko ditugu; horrela, pobrezia energetikoa pairatzen duten irundarren kopurua murriztu eta, etorkizun hurbilean, desagertzea lortuko dugu. Energia berriztagarriei dagokien lekua eman, alternatiba berriak sortu eta kontsumo ohiturak aldatzea dagokigu. Horrez gain, zaintza eredu berriak bilatu behar ditugu; zaintza erdigunean izango duen hiria eraiki ahal izateko baliabideak aldarrikatzen jarraituko dugu, eta bide horretan Irungo auzoetara baliabide gehiago eramatea ezinbestekoa izango da. Hiritarrek udala gertu sentitu behar dute.

Tenemos proyectos ambiciosos entre nuestras manos. Sabemos que Irun tiene mucho potencial y conocemos las realidades de las y los irundarras en primera persona. Vuestra voz es nuestra herramienta de trabajo. Vemos cómo proyectos que en su día propusimos y no fueron apoyados están empezando a reflejarse en las propuestas de otros grupos, lo que nos reafirma en la idea de que nuestras propuestas no son una utopía, sino una realidad alcanzable a través del compromiso político de la defensa de los intereses de la ciudadanía. Ese compromiso es el que guía nuestro trabajo diario y del cual nos sentimos orgullosas y orgullosos.

Irungo EH Bilduko kideen partez poztasunez beteriko gabonak eta urte berri ona opa dizkizuegu!