Irun

Europako funtsak udaletara iritsi behar direla adierazi du EH Bilduk

| 2020-11-26 16:10:00

Covid-19ak gogor eragin du udalen egunerokatosunean, 2020 urterako eginak ziren aurreikuspenak era sakonean moldatzera behartu gaitu.

Zentzu honetan, Europako Batasunak funts bereziak iragarri ditu datozen urteetan izango ditugun erronkei aurre egiteko eta COVID19aren izurriteak areagotutako krisi ekonomiko eta sozialaren ondorioak berreraikitzeko. Funts hauek hiru ardatz izango dituzte: eraldatze digitala, trantsizio ekologikoa eta gizarte inklusioa. Aipatutakoak, gure taldearentzat aspalditik funtsezkoak diren ardatzak dira. Besteak beste, etxebizitza duina izateko eskubidea eta pertsonen ongizatea bermatuko dituen politika publikoak, EH Bilduren aspaldiko aldarriak dira.

Irungo udalak, bozeramaile guztien babesarekin, hainbat proiektu aurkeztu ditu jada. Irungo EH Bildurentzat horietako proiektu asko garrantzitsuak dira, eta bereziki begi onez ikusten ditugu ekonomia sozialarekin eta berrikuntzarekin lotutakoak. EH Bildun aitzindariak izan gara ekonomia sozialaren garrantziaz ohartarazten eta gure eskualdean badaude horretan ekimen interesgarriekin lanean ari diren eragileak. Horregatik, udal gobernuari dei egiten diogu eragile horiekin batera lanean jarrai dezala aurkeztutako proiektuak garatu eta berriak sortzeko. Irungo EH Bildun ere, lanean jarraituko dugu hainbeste partekatzen ditugun ardatz horien baitan proposamen berriak egiten.

Honek guztiak erakusten digu ekonomia eta berrikuntzarekin lotutako proiektuak herrian lantzearen garrantzia,. Horregatik, EH Bildun argi daukagu europako funtsak udaletara iritsi behar direla. Ezin dugu onartu funts hauek zalantza handiak sortzen dituzten makroproiektuetara bideratzea, adibidez, inondik inora eramango ez gaituen AHTra, ezta sekulako irabaziak dituzten enpresa handien eskuetara joatea ere. EH Bildun sinetsita gaude tokian-tokiko proiektu interesgarriak garatzeko aukera baten aurrean gaudela eta ezin dugula hau galtzen utzi. Horretarako, mozio bat aurkeztu dugu europako funtsak udaletera iritsiko direla bermatu eta udalek aurrean dituzten erronkak garatzeko beharrezko finantziazioa izan dezaten.

Ostiral honetan burutuko den udalbatzan eztabaidatuko den mozioak honako eskaerak jasotzen ditu:

Alde batetetik, Eusko Jaurlaritzari EAEko udalentzako ez -ohiko diru funtsa berezi bat sortzea eskatzen diogu, udalek COVID19aren krisiaren ondorioz jasan behar dituzten gastu hauei aurre egiteko. Herritarrak babestu nahi baditugu ezinbestekoa da udalek nahikoa finantziaziaio izatea, gastu orokorrei aurre egiteaz gain, gizarte laguntzetan sakontzeko.

Bestetik, aipatu ditugun arrazoiengatik, Eusko Jaurlaritzari eskatzen diogu, Europatik datozen funtsen %30 udaletara bideratua izan dadin . Proiektuek beharrezkoa duten finantziazioa izan dezaten.

Irungo EH Bilduk onartezintzat jotzen du hainbat lagun migranteak artatzeko dispositibotik kanpo uztea

| 2020-11-18 18:04:00

Munduan eragin nabarmena duen koronabirusak are gehiago kaltetu du migranteen egoera. Izan ere, zailak eta luzeak ziren bidaiak are zailagoak eta luzeagoak dira orain, eta bidaiatzeko baldintzak, berez zirenak baino gogorragoak.

Gurera iristen diren migratzaileek ere zailtasun berriekin topo egiten dute: inposatutako mugan dauden kontrolek ia ezinezkoa egiten dute hura zeharkatzea. Hala, migranteek ezin dute euren bidaiarekin jarraitu hainbeste desio (eta merezi) duten bizitza duina lortu asmoz.

Honekin guztiarekin nahikoa ez balitz, egunotan hainbat lagun migranteak artatzeko dispositibotik kanpo utzi dituzte. Espainiar Ministerioak ezartzen dituen baldintzak betetzen ez dituztela argudiatuta, kale gorrian geratu dira dispositiboan lekua egon arren (okupazio handieneko egunean 15 lagun egon dira bertan 50entzat tokia dagoen arren). Honen aurrean, Irungo Harrera Sareak, urgentziaz, kanpin denda batzuk jarri ditu, kalean geratutakoei gutxieneko aterpea eman asmoz.

Irungo EH Bilduk egoera hau guztiz onartezina dela salatzen du. Pertsona guztiek dute aterpe duina izateko eskubidea eta ez da onargarria inor kalean uztea. Are larriagoa da pandemia betean, etxeratze-agindua indarrean eta negua (eta hotza) ate-joka dagoen honetan. Guztia are kafkianoagoa da aterpetxean lekua sobera dagoenean.

Egoera larri honek berehalako konponbidea behar du. Hala, Irungo EH Bilduk udal gobernuari eskatu dio egin beharreko ekinbideak burutu ditzala egoera honi lehenbailehen irtenbide bat emateko. Era berean, udal gobernuari eskua luzatu nahi diogu honen konponketan elkarlanean aritzeko.

Egunotan komunikabideen bitartez, migranteek Kanariar irletan jasotzen duten tratu bidegabearen berri izaten ari gara. Guztiz onartezina da eta hemen ezin da halakorik errepikatu. Hala, Irungo Harrera sareak urte hauetan guztietan, eta baita egoera zail honetan ere, egiten ari den lana, balioan jarri, eskertu eta txalotu nahi dugu. Taldeko bolondresak egunero- egunero ari dira lanean Irunera iristen diren migranteei laguntza eta harrera duina emateko. Beren onena ematen dute gehien behar dutenei babesa eskaintzeko. Bolondres hauek sekulako lezioa eman digute guztioi, batez ere, berez gaiaren eskumena duten instituzioei. Izan ere, paperean idatzitako neurri burokratikoen gainetik pertsonak daudela jabetzeko garaia da, Irun, benetan, harrera hiria izan dadin.

Irungo EH Bilduk Herri Batzarra egingo du larunbatean

| 2020-11-12 10:14:00

Irungo EH Bilduk Herri Batzarra egingo du larunbat honetan, azaroak 14, goizeko 11:00etan Palmera Monteroko 2. aretoan. Eneko Maioz, Gipuzkoako EH Bilduko koordinatzailea, izango da batzarreko gonbidatua eta bertan urte politiko berriaren erronkak aztertuko dira.

Osasun egoerak eskatzen dituen segurtasun-neurri guztiak beteta egingo da batzarra. Hala, derrigorrezkoa izango da maskara jarrita eramatea eta segurtasun-tartea zainduko da.

Irungo EH Bilduk Herri Batzarrera bertaratzeko deia luzatzen die irundarrei.

Irungo EH Bilduk Celestino Tolosaren familiaren borroka txalotzen du

Begirunea eta justizia eskatzen dugu amiantoaren biktima guztientzat.

| 2020-10-09 10:17:00

“El problema existe. El amianto mata”. Horrela zioen pankarta batek irailaren 4an Donostiako Justizia Auzitegiaren aurrean Euskadiko Amiantoaren Biktimen Elkarteak burutu zuen elkarretaratzean. Goiz horretan bertan, Auzitegiaren ateen beste aldean, Celestino Tolosaren familiak epaitegi baten aurrean aitortza bilatzen zuen, beste behin.

Celestino Tolosa, Irundarra, 2008. urtean hil zen amiantoa inhalatzearen ondorioz. Birikak transplantatu ondoren Celestinok birikak gordetzeko eskatu zien sendagileei, bere gaixotasuna, lan-gaixotasuna zelakoan. Bada, arrazoia zuen eta familiak epaitegietan bultzatutako prozesu baten bidez, 2018 urtean (hil zenetik 10 urtera) amiantoak gaixotuta hil zela frogatua geratu zen.

Aste honetan ezagutu denez, Donostiako Lan Arloko Bigarren Epaitegiak Celestino Tolosaren familiari kalte-ordaina ordaintzeko ebazpena plazaratu du.

Irungo EH Bildutik familiaren borroka txalotu eta gure elkartasun eta errekonozimendurik beroena helarazi nahi diogu, lortutako aldeko ebazpenak bide luze baten amaiera suposatu duelako. Aukera baliatu nahi dugu, ordea, begirune eta justizia amiantoaren biktima guztientzat eskatzeko, ez baita bidezkoa urte luzeetako prozesu gogorrak aurrera eraman behar izatea justizia egin dadin.

Euskal Herrian 1960-1980 hamarkaden artean erabili zen batez ere amiantoa, eraikuntza, tren-industria eta ontzigintza bezalako sektoreetan ohiko materiala izan zen. Tamalez, egun dakigunez, amiantoa minbizi-sortzailea da; hau, gaixotutako ehunka langileen eta euren familien borroka luzeari esker dakigu. Izan ere, langile horiek borroka bikoitza egin behar izan dute: gaixotasunari aurre egin behar izan diote eta epaitegietan borrokatu behar izan dute euren gaixotasuna lan-gaixotasuna dela aitortua izan dadin.

Langile horiek oraindik kontziente ez ziren arren, lanean ari ziren bitartean gaixotzen ari ziren. Askok bizitza galdu dute jada, beste batzuk gaixorik daude, eta hori guztia, enpresa batzuen ezagutza eta konplizitatearekin. Enpresa hauetako batzuk, gainera, euren burua zuritu nahian, hainbatetan, gaixotasunaren errua langileengan jarri dutelarik. Onartezina benetan.

Aurreko batean Euskadiko Amiantoaren Biktimen Elkarteak aldarrikapen bat azpimarratu nahi izan zuen; Osakidetzak jatorri profesionala duten gaitz eta gaixotasunen aurrean jarrera aktiboa izan dezala, baita susmagarria suertatu daitezkeen kasuetan ere. Aldarrikapen hau egia bilakatzea, eta Celestino Tolosa bezalako heriotza gehiago ez gertatzea espero dugu, azken finean, guztion osasuna bermatzea ezinbestekoa baita jendarte justuago bat eraiki ahal izateko.

Irungo Bilgunearen arreta ordutegia

| 2020-10-05 09:42:00

Urte politiko berriarekin batera eta gaurtik aurrera, Irungo EH Bilduk irundarrei arreta eskainiko die bere Bilgunean (Prudencia Arbide 2 - San Juan plaza). Hala, taldeko kideek herritarren kezkak eta proposamenak jasoko dituzte honako ordutegian:

Astelehenetik- ostegunera: 11:00 - 13:00

Ostegun arratsaldeetan: 18:00-20:00.

Bizi dugun egoera sanitarioak eskatzen dituen neurri guztiak zainduko dira, eta beraz ezinbestekoa izango da aurretik hitzordua eskatzea irun@ehbildu.eus-era idatziz.