Irun

Herritarrei babesa emango dieten politika publikoak garatzeko unea da

| 2020-05-28 16:20:00

Koronabirusa dela-eta ezohiko egoerak bizitzen ari gara. Pandemia honek gure eguneroko bizitzak eta ohiturak baldintzatu ditu eta tamalez, batzuek zuzenean bizi izan dute gaixotasuna edo senideren bat galdu dute. Doakiela guztiei gure besarkadarik estuena.

Koronabirusak behar berriak sortu ditu Irunen ere, aurretik zeudenak areagotzearekin batera. Irungo EH Bildun lanean egon gara udalak behar horiei erantzun egokiena eman diezaien. Horretarako, etengabeko harremana izan dugu bai udal gobernuarekin baita oposizioko gainontzeko alderdiekin ere. Gure proposamenak aurkeztu ditugu eta sortutako behar eta arazoen gaineko jarraipena egin dugu.

Hala, udalak dituen zerbitzu eta kontratuekin bitartekaritza lana egin dugu, horretarako sindikatu eta langileekin hitz eginez. Arloz-arloko proposamenak egin ditugu ere: Lehen sektorean larunbateko azoka txikia berriz martxan jartzeko eskatu genuen, hezkuntzan bitartekoak ez dituztenei ordenagailuak banatzea eta konexioa bermatzea eskatu genuen, merkatari txikieei eta eragile kulturalei laguntzeko proposamenak egin ditugu, boluntarioen poltsaren ekimena sustatu genuen eta lan presentziala egitea ezinbestekoa ez zuten langileen etxeratzea eskatu genuen.

Proposamenak egiteaz gain, hainbat gairen gaineko jarraipen zuzena egin dugu: Ongizate arloarekin zuzeneko harremana izan dugu eta ondo kudeatuak ez zeuden kasuei behar bezalako erantzuna ematea lortu dugu, Zubia eta Martindozenea dispositiboen jarraipena egin dugu, beharrezkoa izan den kasua ABEE-a eskatu duten enpresen jarraipena egin dugu, elkarbizita arazoen jarraipena egin dugu eta Artiako ezkien auzian bitartekaritza lana egin dugu.

Udalak martxan jarri duen “Irun aurrera” lehenengo talka planean parte hartu dugu ere. Bertan, EH Bildu alkatetza dagoen udaletan hartutako hainbat neurri jasotzen direlarik. Plan honen helburua, egoera honek sortutako premia larrienei erantzutea da: Herriko merkatariei, tabernarieei eta autonomoei bideratutako dirulaguntzak jasotzen dira eta gizarte zerbitzuetako diru partida handitzen da behar urgenteenei erantzuteko.

Azaldu bezala, Irunen alderdi desberdinen arteko elkarlanetik egoerari aurre egiten ari gara. Maila bat gorago, ordea, Aldundiak aldebakarrez eta inolako negoziaziorik gabe Udalen Diru Funtsari %20ko murrizketa ezartzeko erabakia hartu du. EH Bildutik argi adierazi nahi dugu herritarrei babesa emango dieten politika publikoak garatzeko unea dela eta horretarako beharrezkoak diren bitartekoak jarri behar direla.

Mugikortasun politika ausart eta arduratsuak garatzeko unea da

| 2020-05-08 12:01:00

Duela egun batzuk Mertxe Aizpuruak Diputatuen Kongresuko tribunan, Xabier Euzkitzeren poema eder bat errezitatu zuen. Hausnarketa polit bezain sendoa, hainbeste irrikatzen dugun normaltasun hori iristen denean gogoan izan beharko genukeena: “airea, lurra, ura eta zerua ederki daude zuek gabe. Itzul zaiteztenean, gogoratu nire gonbidatuak zaretela, ez nire jabeak»

Ohitura eta politika asko aldatu behar ditugu ideia hori gure bizitzaren oinarria izan dadin, eta krisi hau aukera bat izan daiteke. Gizarte justuagoa, enpatikoagoa eta atseginagoa eraikitzeko aukera, baita ingurumenarekiko ere.

Hausnarketarako garai honen ondorioz, politika ausartak eta arduratsuak bultzatu behar dira arlo askotan, eta horietako bat, zalantzarik gabe, mugikortasunarena da. Dagoeneko, bidea jorratzen hasia da: udalerri batzuk bizikleta garraio nagusia duen mugikortasun ereduarekiko konpromisoak hartzen hasiak dira.

EH Bildurentzat funtsezkoa da mugikortasun jasangarri eta seguru baten aldeko apustua egitea. Horretarako zutabe nagusiak, urteetan ibilgailuei utzitako zenbait espazio oinezko eta txirrindularientzat berreskuratzea eta garraio publikoaren sustapena izango dira.

Bizikletaren aldeko Hirien Sareak, hirietan 30 km/h abiadura muga ezartzea proposatzen du, trafikoak sortutako arrisku egoera murrizteko modu gisa, eta baita mugikortasun aktiboa bultzatzeko mekanismo gisa ere. Bada denbora Irunen 30 km/h muga ezarri zenetik, eta errealitateak erakutsi digu neurri hori, berez, ez dela nahikoa:

Irunen bizikletaren erabilera bultzatu behar dugu mugikortasun seguru eta jasangarria lortzeko. Eta horretarako gure hiriaren egungo diseinua aldatu behar dugu, txirrindularientzako espazio seguru gehiago emanez, oinezkoei kalterik eragin gabe. Horretarako funtsezkoa izango da Irunen bizikletak beste ibilgailu batzuekin batera egotea lantzea. Zentzu horretan ezinbestekoa da bizikletan doazenen segurtasuna lehenestea, adibidez, bide oso bat garraio publikoari eta bizikletei utziz, edo zenbait kale ibilgailuen ohiko trafikoari itxiz ere.

Bizikletak alokatzeko zerbitzu publiko bat ezartzeko historikoki egin dugun eskaeraz harago, bidegorrien sarea hobetu eta handitu behar da. Horrekin batera, kale batzuk oinezkoentzat egin behar dira, familia guztiek bizikleta bat izateko aukera bermatu behar da, hura erosteko laguntza osagarriak diseinatuz (bai mekanikoak, bai elektrikoak), aparkaleku seguruak jari behar dira, eta udalak ziklologia-zerbitzuak bultzatu behar ditu urbileko merkataritzan, baita udal zerbitzuetan ere. Hauek guztiak, Irun atseginagoa lortzeko bideratutako proposamenak dira.

Baina ezin dugu ondorengo kontzeptua ahaztu: pedagogia. Zalantzarik gabe, Bide Heziketa bezalako proiektuak funtsezkoak dira. Ekimen hau, bizikletaz ibiltzen irakasteaz harago, gidarientzat ere baliagarria da: arriskutsuak izan daitezkeen jarrerak zuzentzen ikasteko baliagarria izango zaie, bizikletan doazenak seguru joan daitezen. Segurtasun horrek, bizikletaren erabilera bultza dezake.

Ez dugu lortuko Irun jasangarri bat mugikortasun-neurriekin bakarrik. Mugikortasunaz ari gara, bai, baina baita ingurumenaz, garapen iraunkorraz... ere. Arlo eta instantzia askotatik lan egin behar da beste gizarte mota bat ardatz izango duen kultura barnera dezagun. EH Bilduk neurri horiek bultzatzeko lan egingo du, ez bakarrik gure udalean, baita ordezkaritza dugun erakunde guztietan ere.

Euzkitze berriz aipatuta, bere poemaren hasierak honela zioen: "Mundu batean oheratu eta beste batean esnatzen gara". Egin dezagun mundu berri hori, gutxienez, oheratzen garen hura baino hobea izatea.

ALBISTEAK

Energiaren zerbitzu berdea sortzea proposatu du Irungo EH Bilduk

2019-10-15 11:10:00

Koalizioak udal gobernuarekin partekatu nahi du gaiaz egindako lanketa sakona