Gipuzkoa

Lanean egonagatik, pobrezian dauden gipuzkoarren kopuruak gora egin du EAJ-PSEren legealdian

Krisia atzean utzi dugula egia bada, inkesta horrek argi erakusten du Aldundiak gipuzkoarren pobreziaren kronifikazioaren aurka ez duela neurri eraginkorrik aplikatu.

| 2019-09-26 15:37:00

Gipuzkoako pobrezia eta gizarte bazterketari buruzko inkestako datuak azaldu ditu gaur Maite Peña diputatuak eta bertan nabarmentzekoa da lanpostu bat izan arren pobrezian dagoen biztanleriaren datua (pobrezia erlatiboa landun populazioan) 4 puntu igo dela azken lau urteetan. Gizarte bazterketan azken inkestatik hona 3.000 persona gehiago daude gainera. Bestalde, pobrezia eta gizarte bazterketa arriskuaren tasa (AROPE tasa), %19,2an dago eta gogorarazi behar da Maite Peñak aurreko legealdiko helburua %18tik jaistea finkatu zuela.

Krisi garaiak atzean utzi ditugula egia baldin bada, inkesta horrek argi erakusten du Aldundiko gobernuaren politikek gipuzkoarren arteko ezberdintasunak handitzen dituela eta pobreziaren kronifikazioaren aurka ez duela neurri eraginkorrik aplikatu.

Neurri eraginkorrak hartzeko aukera izan dutenean ere uko egin dio EAJ-PSEk. “Azken plenoan aldundiaren eskuduntza diren kontratu guztietan 1.200 euroko gutxieneko soldata finkatzea eskatu zuen EH Bilduk eta gobernuko bi taldeek aurka bozkatu zuten. Ikusi besterik ez dago Tabakalerako langileek 7 hilabete egon dira greban lan baldintza duinak lortzeko, egoitzetako langileak greban ditugu eta hor ere Aldundiak badu zeregina eta erantzukizuna”, esan du Ernesto Merino batzarkideak.

Merinok gaineratu du Peñak 2018ko uda aurretik aurkeztu behar zuela inkesta honen emaitza eta EH Bilduk behin baina gehiagotan galdetu arren, diputatuak hauteskundeak pasa arte atzeratu duela bere azalpena.

Izagirre: “Ezinbestekoa da hasitako elkarrizketak berriro hartu eta guztion eskubide guztiak bermatuko dituen konponbide bat ematea egoera honi”

“Aurrerapausotzat jotzen dugu udaleko alderdi guztiek jaietan errespetua eskatuz egindako adierazpen bateratua baina horretan ez du laguntzen Gipuzkoako diputatu nagusiak, alkateak eta EAEko lehendakariak bizkar emateak euren jaietan berdintasunean parte hartu nahi duten gizon-emakumeei”, esan du Juan Karlos Izagirre Gipuzkoako bozeramaileak.

| 2019-09-08 15:28:00

EH Bilduren ordezkaritza zabal bat Hondarribian izan da gaur Jaizkibel konpainiari bere babesa adierazten eta salatu dute oraindik ere erakunde publikoen babesik gabe desfilatu behar duela berdintasunaren alde lanean ari diren konpainiak.

Juan Karlos Izagirre Gipuzkoako bozeramaileak egin ditu adierazpenak eta berarekin izan dira, besteak beste: Nerea Kortajarena legebiltzarkidea; Marian Beitialarrangoitia, Esther Agirre, Joxemari Carrere, Oskar Bordes eta Maitane Gonzalez batzarkideak; eta EH Bilduko talde feministako hainbat kide.

“Gaur gozatzeko eguna da, baina ezin dugu ahaztu oraindik ere ezin dutela guztiek berdintasunean disfrutatu. Oraindik ere, Jaizkibel konpainiako emakume eta gizonek aparte desfilatu behar dute, eta erakunde publikoen babesik gabe. Egoera hau onartezina da”, adierazi du.

EH Bilduk aurrerapausotzat jo du udaleko alderdi guztiek jaietan errespetua eskatuz egindako adierazpen bateratua. “Baina zoritxarrez, oraindik ere ikusi ahal izan ditugu Jaizkibel konpainiak kale Nagusia igaro duenean jasotako mespretxu mezuak. Horretan ez du laguntzen Gipuzkoako diputatu nagusiak, Markel Olano jaunak, Txomin Sagarzazu alkateak, eta EAEko lehendakariak, Iñigo Urkullu jaunak, bizkar emateak euren jaietan berdintasunean parte hartu nahi duten gizon-emakumeei”.

Zentzu horretan, Izagirrek elkarrizketak berrabiarazteko beharra nabarmendu du. “Oinarrizko eskubideak errespetatzen ez diren egoera batean, arduradun politikoek erantzukizunez jokatu beharra daukagu. Ezinbestekoa da hasitako elkarrizketak berriro hartu, bultzatu eta guztion artean guztion eskubide guztiak bermatuko dituen konponbide bat ematea egoera honi. Elkarrizketan egin behar dugu indarra”.

Bukatzeko, Jaizkibel konpainiari eta berdintasunaren alde lanean ari diren herritar guztiei eskerrak eman dizkie Izagirrek, jaiak gozatzeko desioa luzatzearekin batera.

ALBISTEAK

Adinekoen egoitzetako gatazka konpontzeko baliabideak jar ditzala eskatu dio EH Bilduk Gipuzkoako Foru Aldundiari

2020-10-06 13:30:00

ELA eta LAB sindikatuek Gipuzkoako adinekoen egoitzetan deitutako lanuzteen harira, langileei babesa adierazteko manifestazioan parte hartu dute Estitxu Elduaien Gipuzkoako Batzar Nagusietako batzarkideak eta Reyes Carrere Donostiako Udaleko EH Bilduren bozeramaileak.

Krisiaren aurrean, babes soziala eta babes ekonomikoa eskatuko dizkio EH Bilduk Gipuzkoako Foru Aldundiari

2020-10-06 09:51:00

Gipuzkoako Batzar Nagusietan gaurko Politika Orokorreko Osoko Bilkuraren bigarren zatirako, EH Bilduk 57 mozio aurkeztu ditu.

Ezkerreko boto aurrerakoi, subiranista eta antifaxista guztia EH Bildun kontzentratzeko deia egin du Otegik

2020-07-05 21:29:00

“EH Bildu da datorren igandean ezustekoa eman dezakeen bakarra”, azpimarratu du koordinatzaile nagusiak, eta ohartarazi du EAJ eta PSE, boto bila baino, egingo dituzten murrizketen konplizeen bila ari direla.

Maddalen Iriartek autokritika eskatu dio Urkulluri Osakidetzako langileen osasuna arriskuan jartzeagatik

2020-07-05 21:27:00

Lehendakarigaiak oso larritzat jo du Justizia Auzitegi Nagusiaren epaia, osasun larrialdian Osakidetzak bertako langileak arrisku larrian ipini zituela egiaztatu duelako. Hori urteetako murrizketen ondorio izan dela esan du Iriartek, eta salatu du Urkulluk are murrizketa gehiago egin nahi dituela hala eta guztiz ere.