Gipuzkoa

EAJ-PSEk Zaldunbordako makroproiektua gelditzearen aurka bozkatu dute

| 2019-10-09 12:30:00

Establezimendu Komertzial Handien Lurralde Antolamenduari buruzko lege proposamenean adostutakoaren aurka Hondarribian egin nahi den outlet merkatalgune handia gelditzea eskatu du gaur EH Bilduk, Gipuzkoako Batzar Nagusietako Osoko Bilkuran baina EAJ eta PSEk aurka bozkatu dute.

“Hemen kontua da alderdi guztiok merkatalguneak arautzeko beharra ikusi genuela, arau hori adosteko saiakerak eta ahaleginak egin genituela eta, azkenean, lege forma emanez, adostasunera iritsi ginela, alderdi guztiok, Hondarribiko alkatearen EAJ barne. EAJk eta PSEk sinatu duzue lege hori, eta, beraz, onartu duzue Gipuzkoak ez duela azalera handiko merkatalgune handi gehiagorik behar. Beraz, ez dugu ulertzen gaur Hondarribian egin nahi den eta inguruko herrietan eragin zuzena izango duen proiektu hau gelditu beharrean, aitzakiak jartzen ibiltzea. Denon artean adostutako legeari aitzakiak jartzea”, adierazi du Juan Karlos Izagirrek.

Izagirrek azaldu du 2019ko otsailean Gasteizko parlamentuko gehiengo baten babesa zuela lege proposamenak (EH Bildu, Podemos eta PP), baina adostasun zabalago baten mesedetan, lege-proposamenaren onarpena atzeratzea erabaki zela, azkenean, ekainaren 27an alderdi guzti-guztien babesarekin onartzeko. Horrexegatik, legea onartu bezperan, ekainaren 26an, Hondarribiko alkateak makroproiektu bati dekretu bidez hasiera eman izana ez dela kasualitatea salatu du. Izan ere, legeak dio berau onartu aurretik hasiera emana duten proiektuak ez dituela aintzat hartzen.

Aho batez onartutako legea bete eta Zaldunbordako merkataritza gunea gelditzeko konpromisoa bilatuko ditu EH Bilduk

| 2019-10-04 12:33:00

Hondarribiko alkateak Zaldunbordan eraiki asmo duen outlet merkatalgune handia gelditzeko talde guztien adostasuna lortu nahi du EH Bilduk, bai Gipuzkoako Batzar Nagusietan eta baita Gasteizko Legebiltzarrean ere. Gaur agerraldia egin dute Iker Casanova legebiltzarkideak eta Juan Karlos Izagirre Gipuzkoako bozeramaileak. Eurekin izan dira Estitxu Elduaien batzarkidea, Xabier Isasi Hondarribiko zinegotzia eta Ane Unanue Irungo zinegotzia ere.

Casanovak guztien adostasunarekin legebiltzarrean onartutako legearen ibilbidea azaldu du. Izagirrek adierazgarritzat jo ditu Hondarribian eta inguruko herrietan lortutako adostasunak. “Zerbait adierazten dutela uste dugu”, esan du. Izan ere, Irungo alderdi guztiek aho batez Zaldunbordako proiektua gelditzeko eskatu dute eta Hondarribian ere, EAJ izan ezik, gainerako alderdiek bat egin dute eskaera berdinarekin.

EH Bilduk adierazi du Gasteizko legebiltzarrak aho batez lege bat onartu bezperan Hondarribiako alkateak aldebakarrez horrelako erabaki bat hartzea ondorio larriak ekarriko dituen arduragabekeria dela.

Besteak beste, Izagirrek nabarmendu du egun, zailtasun eta arazo asko dituen hurbileko eta kalitatezko denda eta komertzio txikiarentzat, desagertzera bultzatuko duen kolpea izango dela; kotxe pribatuaren erabilera bultzatuz, ingurumenaren ikuspegitik eredu ez jasangarri batean sakontzea ekarriko duela, klima aldaketaren aurkako lana oztopatuz -urtean 5 milioi desplazamendu espero dituzte-; eta, herri eta hirietako hizkuntza ohitura eta kulturan aldaketa nabaria sortuko duela, herri eta hiri bizitza gutxituz eta lotarako eremu huts bilakatzeko arriskuak areagotuz.

Hori dela-eta, datorren astezkenean Batzar Nagusietako Osoko Bilkuran EH Bilduk ebazpen proposamen bat aurkeztuko du, ondorengoa eskatuz: Hondarribiko udalari eskatzea bertan behera uztea 2019ko ekainaren 26an onartutako dekretua, bertako merkataritzaren aldeko apustua berrestea eta 2019ko ekainaren 27an Eusko Legebiltzarrak onartutako ‘Establezimendu Komertzial Handien Lurralde Antolamenduari buruzko lege proposamena’-k dion bezala, adieraztea Gipuzkoak ez dituela behar azalera handiko merkataritza-gune gehiago.

ALBISTEAK

Xua bere gurasoekin etxera ekartzeko eskatu dute Gipuzkoako Batzar Nagusiek

2020-01-08 16:01:00

Gipuzkoako Batzar Nagusietako 4 alderdik (EAJ, Elkarrekin Gipuzkoa, PSE eta EH Bilduk) Xua Etxera Gurasoekin plataformak egindako eskaria aurkeztu eta onartu dute.

Gipuzkoako aurrekontuek uko egin diete zaintza duintzeari

2019-12-20 13:43:00

Gaur Batzar Nagusietan onartu diren aurrekontuei ezezkoa adierazi die EH Bilduk. Juan Karlos Izagirrek adierazi du ezin dela ulertu gizarte politiketan dauden beharrei ez erantzutea eta bitartean justifikatu gabeko gastuak proposatzea.