Gasteiz

EH Bilduk 2019-2023 legealdirako Inbertsio Ituna eskaini dio Gasteizko Udalbatzari, hiriarentzako estrategikoak diren proiektuak bermatze aldera

Larrialdi klimatiko egoera onartu denean, koalizio independentistak Gasteiz Zero Carbon 2040 proiektua udalbatzaren esku utzi du

| 2019-10-04 10:38:00

EH Bildu Udal taldeko bozeramailea Miren Larrionek adostasunez hitzartutako akordio zabalak lortzeko bere borondatea azaldu du. Hori dela eta, 2019-2023 legealdirako Inbertsio Itun bat eskaini dio Larrionek Gasteizko Udalbatzari. Legealdian nahita nahiez aurrera atera beharreko proiektuen zerrenda jasotzen duen Ituna da hau.

«Gasteiz Antzokia, Azkar-Bus edo BEIaren proiektua eta honen kotxetegiak, Amerika Latinako biribilgunerako konponbidea, Printzipal Antzokia berrizteko akordioa, hiri-birgaitza eta birgaitze energetikoko proiektuak, Eraztun Berdean aurrera egitea Lasarteko legar-hobien proiektuarekin eta baita hegoaldeko ibaiekin ere, besteak beste. Hau da, alderdiok adostasuna azaldu dugun proiektu horiekin bide-orri bat eratzea da Itun honen helburua».

EH Bilduko bozeramaileak argi adierazi du ere bere kezka Sustapen Ministerioak eskainitako 'Gasteizen trenbidea integratzeko informazio-azterlanak' jasotzen duenagatik. Izan ere, azterlan horren arabera, Salburua eta Zabalgana auzoak kanpo uzten ditu lurperatze proiektuak. Larrionek gainontzeko alderdiei garaiz daudela oraindik gogorarazi die eta badagoela denbora hausnartu eta bestelako erabakiak hartzeko. Bi auzo, non bestelako arazoak dauden bozeramaileak gogoratu duenez. Izan ere, eta hala salatu du, familia asko eta asko dira oraindik zain daudenak euren seme-alabak Errekabarri eta Aldaialde ikastetxeetan eskolatu dituztelako eta oraindik ere martxan ez daudenean. Larrionek gogoratu du pasaden legealdian Urtaranen gobernuak «zereginen utzikeria» egin zuela eta honetan errepika ez dadin eskatu dio.

Ondo burututako proiektuaren adibidetzat jarri du Miren Larrionek Emakumeen Etxea. Izan ere, eta gobernuaren atzerapenen gainetik, Gasteizek badu jada gasteiztarrok elkarlanean sorturiko beharrezko proiektua.

Koalizio independentistak aldaketa klimatikoa gelditze aldera eta Gasteiz hiri berde eta jasangarri bihurtzeko asmoz, udalbatzaren esku utzi du EH Bilduren berezko proiektuetako bat: Gasteiz Zero Carbon 2040. Aldaketa klimatikoaren kontrako borrokan bide-orri izango den proiektua, karbono isurketetan hiri neutroa izaterako trantsizio ekologikoa ahalbidetuko duena. Miren Larrionek azaldu duenez, «Hamarkada honetan errotik ez badugu aldatzen politika energetikoaren norabidea, planeta eta gure hiria bera ez dira habitagarriak izango. Zientifikoek ohartarazi digute, eta Europa osoko gazteei entzun diegu ere. Orain da aldatzeko momentua. Erronka globala da, baina lokala ere».

Halaber, EH Bildu Gasteizko udal bozeramaileak azpimarratu du Gasteiz hiri zaintzaile eta adeitsuan bihurtzeko beharra, feminismoarekin, jasangarritasunarekin eta politika aurrerakoiekin konprometitutako Gasteiz baten beharra. «Gure politikak aurrerakoiak, transbertsalak, konplexuak eta disziplina anitzekoak dira, baina konplexutasun hoentan bi elemturekin hartzen dugu konpromezua: pertsonekin eta ingurumenarekin. Edota, azken finean, bakar batekin: bizitzarekin» adierazi du Miren Larrionek.

EH Bilduk Ensanche XXI Zabalgunea sozietatean kudeatzaile berria izateko proposamena gaitzetsi eta aurka bozkatuko du

Miren Larrionek ohartarazi du «interes pribatuekin lotura indartsua» duen pertsona bati eman nahi zaiola higiezin gai garrantzitsuen buruzagitza

| 2019-09-25 15:13:00

~~EH Bilduk jakinarazi du Ana Oregi Ensanche XXI Zabalgunea sozietate publikoaren presidenteak kudeatzaile izateko proposatu duen hautagaiaren aurka bozkatuko duela bihar. Oregiren asmoa da urriaren 1etik aurrrera Jorge Ozkarizek hartzea uneotan Iñaki Diez Unzuetak duen lanpostua erakunde horretan. EH Bilduren aburuz, gaitzetsi beharreko proposamena da. «Interes pribatuekin lotura handia duen pertsona da, eta orain arte funtzionario publiko batek zeukan lekua eman nahi zaio. Otsoa oiloen zaindari jartzea bezalakoa da», ohartarazi du koalizioko udal bozeramaile Miren Larrionek.

Atzo arte zaharberritze alorreko enpresa pribatu batean administrazio kontseiluko kidea zen Ozkariz. Kontseilu horretan baziren hirian espekulazioaren protagonista izan diren beste enpresa batzuetako presidenteak, kontseilariak edo ordezkariak. Balgorza, Firmes Alaveses, Alava de Desarrollos, Mahepe, Promociones Erdialde, Construcciones Perez de San Roman, eta guztira 39 konpainitan ordezkari izandako pertsonak.

Are gehiago, irabazi asmoko enpresa horretan bidelagun izan zuen bazkideetako bat ‘Las Neveras Kasu’-ko protagonista izan zen, gaur egun alkatea denak bere garaian ‘hiri eskandalu handienetako bat’ bezala izendatu zuen gertaera. «Orain geure buruari egiten diogun galdera da: pertsona batek bihar interes publikoak defenda ditzake Ensanche XXI Zabalguneko buruzagitzatik atzo arte irabazi asmoko negozio pribatu batean bazkide zituenen aurrean?», galdetu du Larrionek.

Larrionek zalantzan jarri du kudeatzaile berria gai izango ote den bere ardurapean dituen funtzio guztiak betetzeko. Ohikoa da halako kasuetan pertsona kargudunak abstentziora jotzea bazkide eta enpresa ohiak tartean dauden auzietan, baina egoera honetan arazoa handiagoa da. Izan ere, esaterako, interes gatazka etengabeak egon daitezke kontzertazio batzordeen erabakietan parte-hartu behar duenean, edota udal ondarea (PMS) kudeatu, negoziatu eta saldu behar duenean.

EH Bilduk jarrera kritikoari eusten dio Ensanche XXI Zabalgunearen jarraipenari buruz, eta uste du sozietate publiko honen desegite ordenaturako urratsak eman beharko liratekela, gaur egun esku artean dituen funtzioak udal teknikariek euren gain har ditzaten. «Kudeatzaile izateko proposamenarekin, udal gobernua kontrako norabidean jarri da. Baten batek azaldu beharko du zertara datorren uneotan Ensanche XXI Zabalgunea suspertzeko asmoa, izendapen honen bidez», zehaztu du Felix Gonzalez zinegotziak.

Gogoratu beharra dago orain dela lau urte sozietatearen egitekoa aldatu egin zela, baina horrek ez du ezertarako balio izan. «Lau urtean ez dira gai izan sozietateari bultzada bat emateko; orain kudeatzailea aldatuko dute, eta bihar, akaso, izena bera aldatuko diote, baina aurpegia garbitzeko saioak baino ez dira», bukatu du Gonzalezek.

ALBISTEAK

EH Bilduk 21 Zabalgunearen kolapsoa salatu du, 5 milioi euro baititu birgaitzerako laguntzetan ordaintzeke

2019-10-29 19:25:00

Ana Oregi buru duen sozietate publikoak blokeatuta ditu sozietateak kudeatzen dituen etxebizitzak eta eraikinak birgaitzeko laguntzak, organoa modu ordenatuan desegiteko beharra agerian utziz