AKTUALITATEA


| 2021-12-13 11:23:00

EH Bilduk bere apustua aurkeztu du Goya eraikinak Mugikortasun Jasangarriaren Zentroa har dezan. Zentro horretan Mobility Lab eta beste lan-ildo osagarri batzuk sartuko dira. Proposamen horri esker, mugikortasunari lotutako espazioaren nortasuna gorde ahal izango litzateke, baina garai berrietara egokituta. «Gasolindegia XX. mendeko mugikortasunaren ikurra izan zen, eta gure proposamena da mugikortasun iraunkorreko zentroa XXI. mendeko mugikortasunaren ikurra izatea, eta hainbat ekimen hartzea, hala nola, Mobilty Lab-a. Hori da Goyaren erabilera definitzeko lantaldeari helaraziko diogun proposamena, eta horretarako, Gobernuari eskatzen diogu taldea ahalik eta lasterren martxan jartzea», adierazi du EH Bilduko zinegotzi Amancay Villalbak.

Mugikortasun Jasangarriaren Zentroa garatzeko EH Bilduk egiten duen proposamen honek mugikortasunaren arloko ekimenak integratuko ditu, baita Mobility Lab proiektua ere, inplikatutako eragileen –
eragile sozialak, ekonomikoak eta instituzionalak– arteko harremana eta sinergiak bultzatuz eta herritarrei oro har irekita. Argi dago proiektuak espazio fisiko bat behar duela gauzatzeko, eta EH Bilduk uste du Goya eraikinak hainbat abantaila dituela horretarako. Izan ere, Goya eraikina erreferentziazko eraikina izan zen mugikortasunari dagokionez. Mugikortasunaren arloko joera aldaketa horien eraginpean dago itxiera.

Felix Gonzalez EH Bilduk Gasteizen duen bozeramailearen ustez,
«erabileraz hornitzeko borondatea dago orain, lurzoruaren deskontaminazioa amaitu da, eta EH Bilduk uste du eraikinaren ezaugarri guztiei erreparatu behar zaiela erabiltzeko proposamenak egiterakoan». Hain zuzen ere, eraikinaren etorkizuneko erabilera definituko duen lantalde bat sortzeko akordio bat dago, baina orain arte, gobernuak ez du martxan jarri. Horregatik, EH Bilduk udal gobernuari eskatu dio berehala sortzeko eta biltzeko.
EH Bildurentzat, u
dalerriko ondarea kontserbatzeko eta mantentzeko estrategiaren barruan, ezinbestekoa da Goya bezalako eraikinak erabileran jartzea eta herritar guztiei zerbitzua eman diezaien laguntzea eta sustatzea. Era berean, Gonzalezek defendatu duenez, «udal-ondarea osatzen duten eraikinek ez dute soilik erabileran egon behar, baizik eta erabilera publikoa ematen egon behar dute».

Azken urteetako ohitura aldaketei esker, udalerria mugikortasun iraunkorrerako aldaketa-joera baten aurrean dagoela ikus daiteke. EH Bildu aldaketa-joera horrekin identifikatzen da, eta hori sustatu eta bizkortu nahi du; beraz, begi onez ikusten du Gasteizen horretara bideratutako ekintzak sustatzea, ahaztu gabe, noski, Gasteiz automo
zioarekin lotura handia duen industria sektorea duen udalerria dela.

Horregatik guztiagatik, EH Bilduk uste du Mobility Lab-ek mugikortasun jasangarriaren sustapenaren inguruko kezka batzuei erantzuten diela, baina esparru jakin batzuetan zentratzen denez, batez ere mugikortasun elektrikoan eta logistikan, beste espazio batzuk estali gabe uzten ditu, eta horietan ere beharrezkoa da berrikuntza, ikerketa eta sentsibilizazio ildoak irekitzea.

 

EH Bilduren apustua mugikortasun aktiboaren aldekoa da, eta uste du esparru horretan ere lan egin behar dela hirian hierarkia modal hori bultzatzearen, proba-bankuaren, negozio berrien garapena babestearen eta berrikuntza sozialaren ikuspegitik. «Horregatik, uste dugu Mobility Lab-aren proiektua interesgarria izan daitekeela udalerriarentzat eta lurralde historikoarentzat, eta behar den guztian laguntzeko prest gaude, baldin eta proiektuak interes orokorrari erantzuten badio eta haren gaineko kontrol publikoa bermatzeko premisaren arabera zehazten bada. Era berean, uste dugu Mobility Lab-a aterki zabalago baten barruan kokatu behar dela, mugikortasun jasangarriaren arloan egiten diren lanak hartuko dituena aterkian», adierazi du Villalbak.