| 2020-04-08 13:41:00

EH Bilduren ustez, ezinbestekoa da pertsonen bizitza ahalik eta gehien erraztea konfinamendu garai korapilatsu honetan, non, herritarrak etxean geratu behar dira koronabirusaren (COVID-19) zabaltzea saihesteko. Hori dela eta, EH Bilduk 'zerbitzuen karta' bat sortzea proposatzen du, plano batean islatuko dena eta garai honetan ezinbestekoak diren saltokiak eta zerbitzuak jasoko diren, are gehiago, etxez etxeko zerbitzua eskaintzen dutenak eta kalean jendea ibiltzea saihesten dutenak.

Miren Larrion Gasteizko EH Bilduko bozeramailearen ustez, "Une berezi bezain zail hauetan, erakunde zaintzaileak eta informazio azkarra eta fidagarria behar dugu. Horregatik, EH Bilduk 'zerbitzuen karta' bat sortzea proposatzen du, non, etxez-etxeko entregak egiten dituzten saltokiak, zaintza sareak eta Udaleko larrialdi zerbitzuak agertuko diren”.

"Karta" horrek ematen duen zerbitzua lau alderditan banatzen da. Lehenengoa etxez etxeko zerbitzua eskaintzen duten eta irekita dauden Gasteizko dira, hala nola farmaziak, fruta-dendak, arrandegiak edo, oro har, elikagaiak saltzen dituztenak (supermerkatuak izan beharrik gabe, jada euren webgunea dutenak). Izan ere, 'Zerbitzuen karta' horrek helburu bikoitza beteko luke; isolatuta edo egoera ahulean dauden gasteiztar askok bidaiak mugatzea ahalbidetzeaz gain, gure auzoetako saltokiak ezagutarazten ere lagun dezakeelako. Gainera, gerora mapan sartzeko saltokiaren informazioa jasotzeaz gain, jarduketa hori une honetan aktibo dauden merkatarien elkarteen bidez koordina daiteke (Gasteiz On, Gorbeia kaleko merkatariak …). 'Zerbitzuen kartan', halaber, larrialdiko konponketa-zerbitzuak sartuko lirateke.

Baina, gainera, pertsonen zaintza hain garrantzitsua den une honetan, EH Bilduren ustez beharrezkoa da Gasteizen sortutako herritarren sareak sartzea. Hori da Batera Zaintza Sarearen kasua, izan duen boluntario-atxikipen garrantzitsua dela eta, lagungarria izan baitaiteke auzo askotan.

Azkenik, EH Bilduren ustez, ezinbestekoa da zerbitzu zerrenda luzea osatzea Udalak presaka eskaintzen dituen zerbitzuekin.