| 2020-07-15 12:55:00

EH Bilduk gaur goizean salatu duenez, ondare higiezina (Vitalquilerren 500 etxebizitza inbertsio funts bati saltzea) milioi bat euro baino gehiago sortu ditu gainbalio zergaren (IVTNU) bidez, eta hori irabazi du Vitalquilerrek orain pribatizatu nahi duena. Izan ere, gainbalioaren irabaziak milioi batetik gorakoak badira, argitzeke dago oraindik zenbatekoa den salmentatik ateratako irabazi osoa eta nork jasoko dituen irabazi horiek.

Miren Larrion EH Bilduk Gasteizko Udalean duen bozeramaileak adierazi duenez, "Etxebizitza horiek gure hirian alokairu babestuko etxebizitzetarako lagatako lurzoru publikoaren gainean eraiki ziren. Gasteiztarren eta arabarren aurrezkiei esker lurzoru publikoan eraikitako etxebizitza hauen salmentatik ateratako etekina Vitalquilerrek pribatizatu nahi du orain".

Kopuru horri buruzko galdera duela ia hilabete egin zuen EH Bilduk, baina Ogasuneko zinegotziak aitortu duenez, informazio hori ezagutzen zuten duela astebete baino gehiago eta ez zen partekatu galdera erregistratu zuen taldearekin. Horren harira, EH Bilduko bozeramaileak udal gobernuak informazio horren inguruan duen gardentasun falta azpimarratu du.

Miren Larrion bozeramaileak zerga hori nola kalkulatzen den gogorarazi du, Vitalquilerrek salmenta honekin lortu duen onura ekonomikoa agerian utziz. EH Bildu apiriletik ari da operazioaren benetako informazioa lortzen saiatzen, eta galderak erregistratu ditu Eusko Jaurlaritzan, Batzar Nagusietan eta Gasteizko Udalean.

Era berean, Vital Fundazioko presidente eta Gasteizko eta Arabako aurrezki-kutxen banku-fundazioko patronatuko Udalaren ordezkari Jon Urrestiren agerraldi-eskaera erregistratu zuen, bertan hartu baitira erabakiak. Hala ere, orain arte, Urrestik uko egin die EH Bilduk egindako agerraldi eskaera guztiei.