| 2023-05-08 11:52:00

EH Bilduk maiatzeko udal hauteskundeetarako programa osoa aurkeztu du gaur, Gasteiz biziberritzeko eta gasteiztarren bizi-kalitatea hobetzeko. Rocio Vitero EH Bilduren Gasteizko alkategaiak adierazi duenez, «pertsona askok bizi dugun inflazio egoera ahaztu gabe, gure helburua da Gasteizen ekonomiaren, gizartearen eta ingurumenaren eraldaketa eta modernizazioa, etorkizunean egungo ongizate-maila mantendu eta handitu ahal izateko. Gure herritarrei hobeto bizitzeko aukera emango dieten proiektu eta politika publikoak abiaraziko ditugu». Horrela, Viterok ziurtatu du hiru arlo nagusitan egituratutako programa bat prestatu dutela: erronka demografikoa eta zaintzen krisia, eraldaketa ekonomikoa eta trantsizio ekologikoa, eta bizitzeko hiri bizi eta anitza bultzatzea.

Lehenengo blokean, zaintza eta osasunarenean, EH Bilduk bereziki azpimarratuko du gure adinekoen kalitatea eta arreta hobetzea.
«Adinekoak zaintzeko eta artatzeko itun sozial eta politiko handi bat bultzatuko dugu, erronka demografikoari aurre egiteko behar diren baliabideak eta finantzaketa publikoa blindatuko dituena eta pertsona zaintzaileak eta artatutakoak zainduko dituena», azaldu du hautagaiak. Halaber, EH Bilduk adinekoei arreta duina eta kalitatezkoa, eta hurbiltasun eredu deszentralizatua eskaintzearen aldeko apustua egiten duela adierazi du: etxebizitza komunitario berriak eta auzoko jantokiak, eta arreta ordu gehiago Etxez etxeko Laguntza Zerbitzuan. Gainera, EH Bilduk egoitza formatutik zaintza-etxe formatura pasa nahi du, San Prudentzioren eraldaketarekin edo Ariznabarra egoitzaren birmoldaketarekin.

Osasunari dagokionez, EH Bilduk herritar guztien osasun publikorako eskubidea defendatuko du.
«San Martingo EAG eta Santiagoko larrialdiak berriz irekitzea eskatuko dugu, eta Olarizuko eta Alde Zaharreko osasun-zentro berriak bultzatuko ditugu lehenbailehen», adierazi du Viterok.

Bigarren blokea, ekonomiaren eta ingurumenaren eraldaketa
ren blokea, Unai Fernandez de Betoño EH Bilduko Gasteizko alkateordegaiak azaldu du, eta ziurtatu du «Gasteiz klima aldaketaren aurkako borrokaren erreferente bihurtu nahi dugula. Aitzindariak izan nahi dugu, eta beste hiri batzuei erakutsi nahi dizkiegu energia garbien hiri-sorkuntza, aurrezpena eta eraginkortasuna, hondakinen kudeaketa, edo ekonomia zirkularra».

Ildo horretan, Fernandez de Betoñok adierazi duenez, «EH Bilduk Udaletik erronka horri aurre egiten lagunduko die eragile ekonomiko eta sozialei, eraldaketa ez dadin izan galeraren sinonimo, baizik eta enpleguari eustea eta haren kalitatea etengabe hobetzea». Horrela, EH Bilduk plan bat onartu nahi du hiriaren iparraldeko poligonoetan lurzoru industrial gehiago berreskuratzeko eta edukitzeko, Betoño industria farmazeutikoaren polo bihurtzetik hasita, unibertsitatearekin eta Miñaoko parkean dauden enpresekin lotuta. Gainera, Enpresa Trantsizio Iraunkorrerako Plan bat jarriko du abian, enpresei produkzio-jardueretarantz eta kudeaketa eta ekoizpen modu iraunkorragoetarantz ibiltzea erraztuko diena. Gainera, EH Bilduk proposatu du auzoz auzo aurrezpena, eraginkortasuna eta energia berriztagarriaren sorrera hobetzearen alde egitea, anbizioz, gure teilatuak eguzki plakez beteko dituzten komunitate energetikoak martxan jarriz.

Ingurumenari dagokionez, EH Bilduk Gasteiz eta Araba zentrala Unescoren biosfera-erreserba izateko hautagaitza proposatu du. Natura-guneak eta garapen iraunkorra lotzeko eta balioesteko balio duen mundu-mailako izendapena, natura-ingurunea eta biodibertsitatea babesteko apustuaren erakusgarri.

EH Bilduk Gasteizko auzo zaharrenak leheneratzea proposatu du, Sansomendi 40+ ekimenaren formula aitzindarian oinarrituta. Esku-hartze honen helburua da etxebizitzak birgaitzea, energiaren eraginkortasuna eta aurrezpena hobetzeko, energia garbiak sortzea, kaleak, parkeak eta espazio publikoa hobetzea, zerbitzuak hobetzea, merkataritza bultzatzea... Ekintza horiek guztiak auzotarren bizi-kalitatea hobetzera bideratuta daude, eta beste auzo batzuetara eraman daitezke, haien berezitasunak eta berezitasunak kontuan hartuta.

Baina hiri eredu arrakastatsu baterako ezinbestekoa da etxebizitzaren arazoari aurre egitea. Horregatik, eta alokairu babestuko etxebizitza bat eskatzen duten ia 10.000 gasteiztarren aurrean, EH Bilduk Gasteizko Udalari etxebizitza politika eta estrategia propioa ematearen alde egin du.
«Alokairu babestuko etxebizitzen udal parkea abiatuko dugu, eta alokairuen prezio merkea bultzatuko dugu udalerrian», ziurtatu du.

Hirugarren blokean, hiri bizi eta anitza bultzatzekoan, Amancay Villalbak, koalizioaren zerrendetan hirugarrena denak, azaldu du EH Bilduk ordenantza bat onartuko duela gure hurbileko merkataritza bultzatzeko, jarduera biziberritzeko balioko duen lokal-poltsa batekin. Halaber, herritarrentzako espazioa berreskuratuko dutela ziurtatu du, Frantzia, Bakea, Gaztelako Atea edo Madril bezalako kaleak eraberrituz eta bizikletei eta patineteei galtzadara segurtasunez pasatzea ahalbidetuko dien mugikortasun-ordenantza berri bat onartuz, mugikortasun osasun
tsu, jasangarri eta seguruaren aldeko estrategia baten barruan. Apustu horrek industrialdeetara garraio publikoa gehiago eta hobeto eramatea ere aurreikusten du, tranbia Jundizeraino iristea bultzatuz, eta maiztasunak eta ordutegiak zabalduz gehien behar duten auzoetarako. Eta Gasteiz Araba erdialderako aldiriko linearen proiektuarekin lotzea, Salburuan eta Zabalganan geralekuekin.

«Denok errespetatuak eta aitortuak sentituko garen Gasteiz bat nahi dugu. Hezkuntza-, kultura-, kirol- eta aisialdi-eskaintza kalitatezkoa, askotarikoa eta aberatsa duena. Bizitzeko hiri bizi eta anitza, gobernantza feministan oinarritua eta indarkeria matxistari aurre egiteko tresna hobeak dituena», adierazi du Villalbak. Halaber, Villalbak nabarmendu du EH Bilduk kultur eskaintza indartsua batekiko duen konpromisoa, Oihaneder kultur sorkuntzarako gune eta Iradier Arena espazio eszeniko handi bilakatuko dituena. Era berean, Auzoak Loratu programaren bidez, urte osoan zehar kultura auzoetara eramatea dute helburu.

«Gure gazteei etxebizitza eta etorkizuna eskainiko dien Gasteiz bat nahi dugu. Euskararen aurrekontua gutxienez %30 igoko dugu hurrengo legealdian, eta ekitaldi berriak eskainiko ditugu, hala nola Gazte Plaza, Gasteizko gazteentzat urteroko asteburu bateko topalekua, eta Gasteiz Euskararen Hiria, bi urtean behin egiten den topaketa handia, euskarari eta udalerriko euskalduntze-prozesuari balioa emango diena. Edo Gau Zuria, gure kultura eta sortzaileak erakutsi, gozatu eta irakasteko».