Elgoibar

Gipuzkoan lehen indarra izateko aukerak dituela esan du EH Bilduk Elgoibarren egindako ekitaldian

| 2020-07-07 22:06:00

Hauteskunde kanpainako ekitaldi politikoa egin du EH Bilduk, astearte arratsaldean, Elgoibarren. Giza Eskubideen plaza bete egin da Mertxe Aizpurua EH Bilduren Kongresuko bozeramailearen eta Ander Rodriguez Gipuzkoako hautagaiaren hitzartzeak jarraitzeko. Rodriguezek azpimarratu duenez, “ezustekoa” emateko moduan dago EH Bildu igandeko hauteskundeetan. “Igande honetan boto bakoitzak balio izugarria dauka. Partida badago, eta Gipuzkoan lehen indarra izateko aukerak ditugu", esan du aurreko legealdian legebiltzarkide izandakoak.

EH Bildu herri honetako ezkerreko subiranista guztien etxea izateko jaio zela gogoratu du Rodriguezek, eta azken urteetako lanari esker, etxe hori handitzen ari dela nabarmendu du. “Gero eta gehiago gara EH Bildun. Sektore eta norbanako berriak bat egiten ari dira ezkerreko subiranisten proiektuarekin. Biltzen ari garen indar berri guztiak erakutsi behar dira orain uztailaren 12ko hauteskundeetan”.

Mertxe Aizpurua, bere aldetik, Madrilgo aktualitate politikoaz eta horrek Euskal Herrian daukan eraginaz aritu da. Era horretara, euskal langileen interesak defendatzen dituen indar politikoa dela EH Bildu esan du. “PPk onartutako lan erreformaren derogazioa gauzatzeko akordioa gauzatua daukagu PSOE eta Podemosekin. Emandako hitza ez dutela beteko diote orain. Birritan esan digute. Baina urrats hori ematea ezinbestekoa da, guri eta langile guztiei emandako hitza betetzeko eta langileek galdutako eskubide guztiak berrezartzeko”.

Igandeko honetan asko dagoela jokoan azpimarratu du Aizpuruak, “krisiari irtenbide duina ematea edo krisiaren faktura betikoek ordaintzea, langileek ordaintzea”.

Aspaldian eskuin muturra izaten ari den gorakadaz eta Vox-ek Gasteizko Parlamentuan sartzeko duen aukeraz ere mintzatu da Azpirua. “EH Bildu beti izango da faxismoa geratuko duen horma. Uztailaren 12an erantzukizun historikoa dugu. Ezker subiranistaren boto bat bera ere ezin daiteke etxean geratu”.

Pedro Muguruza etorbidearen izen aldaketarekin oraindik ezer egin ez dela gogoratzeko, mozioa aurkeztu du EH Bilduk

Ezker subiranistak bere egin du kaleak "Martxoak 8 etorbidea" izena hartzeko egindako herri proposamena

| 2020-06-22 09:29:00

EH Bildu kezkatuta dago Pedro Muguruza etorbidearen izena aldatzeko tramiteak hasteko mozioa osoko bilkuran aho batez onartu eta 7 hilabetera oraindik ez delako horretarako pausorik eman. Iazko irailaren 25ean egindako osoko bilkuran honako testu hau onartu zen: “Pedro Muguruza kalearekin dagoen eztabaida mahai honetara (bizikidetza mahaira) eraman eta kontakizun horren barruan herritarrei ere galdetzea zer nahiko luketen egin kale izen horrekin”.

Elgoibarko ezker subiranistaren ustez, 2020. urtean gauden honetan eta sinbolo frankista guztiak ezabatzea agintzen zuen Memoria Historikoaren Legea onartu zenetik 13 urte igaro direrenean, Elgoibarren oraindik ere Pedro Muguruza bezalako frankista batek kalea izatea onartezina da. Frankismoaren erreferentziazko arkitektoa eta Gorte frankisketatan diputatua izan zen Muguruza. Bere lanen artean dago Erorien Harana. Muruguza Madrilen jaio zen, nahiz eta bere familia Elgoibarkoa izan. Kaleak frankista baten izena edukitzeaz gainera, plaka falangista handi bat dago oraindik. Bestalde, Muguruzak gure udalerriko seme kutuna izaten jarraitzen du -hala da oraindik ere Frantziako diktadorea-. Gure udalerrian jarraitzen duen beste ikur frankista Morkaiko gurutzea da.

Elgoibarko EH Bilduk uste du beharrezkoa dela frankismoari erreferentzia egiten dion guztia gure udalerritik kentzea, eta, beraz, hasiera ona izango litzateke erdiguneko kale honen izena aldatzea. EH Bilduk, bere mozioan, izen bat proposatu du, "Martxoak 8 etorbidea", Emakumearen Eguneko mobilizazioetan sortu zen herri-proposamenarekin bat eginez.

EH Bilduk bere mozioan gogorarazi du beharrezkoa dela kalearen izena aldatzeko mekanismoak aktibatzea. Gaia Bizikidetza Batzordean lantzen hasteko eskatu du. Halaber, izen berriaren inguruan proposamenak jasotzeko edo ekarpenak egiteko, prozedura irekitzea eskatu du ezker subiranistak.

ALBISTEAK

2020-06-22 09:29:00

Herriko merkataritza sustatzeko bonoen banaketarekin udal gobernuaren inprobisazioa agerian geratu dela dio EH Bilduk

2020-05-28 22:50:00

Elgoibarko EH Bildutik gure kezka eta haserrea adierazi nahi dugu Elgoibarko udal gobernuak merkataritzako bonuak saltzeko erabili duen prozedurarekin. Egia da bonuak arrakastatsu izaten ari direla, logikoa denez, herritarren esku jartzen duelako udalak diru partida bat herrian kontsumitzeko. Gure lehentasunen artean ere markatu genuen hau lehenago, merkataritza dinamizatzeko tresna izan daitekeelako egitasmo oso baten barruan.

Elgoibarko merkatariei, ostalariei, autonomoei eta enpresei laguntzeko Udalak 800.000 bideratzea proposatu du EH Bilduk

2020-04-14 14:51:00

Udal administrazioaren egoera ekonomikoa ona dela gogoratu du Jon Peli Uriguenek, eta azpimarratu du orain dela behar duenari laguntzeko unea