Eibar

Bizi baldintza duinak behar ditugulako, urtarrilaren 30ean grebara!

Arrazoiak badaude eta horregatik, urtarrilaren 30erako Eskubide Sozialen Kartak deitutako grebarekin bat egingo dugu EH Bilduko kideok.

| 2020-01-27 09:37:00

Prekarietatearen aurrean, bizi-baldintza duinak aldarrikatzen ditugu. Urtarrilaren 30ean kalera aterako gara erabaki politikoen erdigunean bizitza jartzeko eta hauek ez egoteko elite ekonomikoen interesen menpe. Kalean izango gara herri duin batean, bizitza duin bat aldarrikatzeko. Azken urteetan hartu diren erabaki politiko zein instituzionalek herritarren bizi baldintzei eragiten diete zuzenean. Prekarietatea da milaka herritarren bizia baldintzatzen duen elementu nagusia. Eta hori gertatzen da elite ekonomikoen interesak herritarren interesei gailentzen zaizkielako. Ereduak asko dira; adibidez, lan erreforma edo pentsioak ez gaurkotzea. Baina horien izebergaren punta baino ez dira. Gaur egungo sistemak gehien daukaten pertsonak saritzen ditu gutxien daukatenen kontura. Langileen bizitza gero eta prekarioagoa da haien baldintza ekonomikoei, lan baldintzei, pertsonen zaintzari eta osasunari eraginez.

Izan ere, Jaurlaritzaren arabera probrezia %46 igo da Euskal Autonomia Erkidegoan azkeneko urteetan eta 200.000 pertsona pobrezia arriskuan daude; pentsionisten erosteko ahalmenak %6 egin du behera eta sinatzen diren kontratuen %92 behin-behinekoak dira, besteak beste.

Gipuzkoako langabezi tasa %8,59koa den bitartean, Eibarko langabezi tasa %12,26koa da, Gipuzkoako altuenetarikoa. Gainera, nahiz eta herritar batzuen errenta per capitak gora egin duen, pobrezia mailak ere gora egin du gure herrian. Beraz, Eibarren, gizarte arrakala gero eta handiago eta nabarmenagoa da. Dirusarrerak Bermatzeko Errentari (RGI) dagokionez, 751 espediente daude altan gure herrian eta horietatik %42a pentsioak eta soldatak osatzeko dira. Langile eta pentsiodun pobreak. Gainera, Larrialdietarako Dirulaguntzak aztertuta, Eibarko pobreziaren aurpegi nagusienetako bat emakumea, alarguna eta pentsioduna dela baieztatu dezakegu.

Agerikoa da badaudela arrazoiak Euskal Herriko Eskubide Sozialen kartak deitutako greba orokorrean parte hartzeko eta EH Bilduko kideok ere bertan izango gara. Unea heldu da prekarietatean oinarritutako sistema bati erantzuteko eta, bizi-baldintzak erdigunean jarriz, haien herritarrak zaintzen eta babesten dituen herri baten alde egiteko.

Eibarko EH Bildu

Eibarko EH Bilduk Amarako autobus geralekua ez kentzea eskatu du

Gaur bertan erregistratu dugu Alkateari eta Gipuzkoako Garraioaren Lurralde Agintaritzako Eibarko ordezkariari zuzendutako eskaera. Eibartar askok erabiltzen dute DB02 Ermua-Donostia Lurraldebuseko linea eta arduratuta daude Amarako geralekua kentzearekin.

| 2020-01-24 08:30:00

Miguel de los Toyos eta Patxi Lejardiri zuzendu diegu eskaria Garraio Agintaritzan eta Gipuzkoako Foru Aldundian Amarako geralekua ez kentzeko eskatzeko. Gainera, Ermua eta Elgoibarko Udalei ere eskaera honetara batzeko eskaintza egitea eskatu diegu.

Lurraldebusek iragarri duenez, otsailaren 1etik aurrera Donostiako Bizkaia Etorbideko 12.zenbakian kokatuta dagoen Amarako autobus geralekua kentzea nahi du. Eibartar asko arduratzen hasi dira abisuarekin.

Zergatik hartu du Lurraldebusek erabaki hau? Aztertu ahal du geraleku horren erabilera eta kentzeak ekarriko lituzkeen arazoak? Hau al da garraio publikoa sustatzea?

EH Bilduk beraz, herritarren ardura honekin bat egiten du eta garraio publikoa indartzearen alde egingo du.

ALBISTEAK

Debegesa egoera berrira egokitzeko ordua dela uste du EH Bilduk

2020-05-19 11:30:00

Osasun krisialdia dela eta aurrekontuan doikuntza ausartak egin beharko ditu Eibarko Udalak. Baita lehentasun berriak markatu ere. Gutxienez berdina egitea eskatzen diogu eskualdeko Garapen Agentziari. Kudeaketa plana berraztertu eta lehentasunezko ekintzak burutzea.

Peatonalizazioan sakontzea eskatu du EH Bilduk

2020-05-08 11:02:00

Covid-19 osasun krisi larriak biztanleriaren mugikortasun ohiturak aldatu ditu. Herritarrek ibiltzeko toki zabalagoak behar ditugu segurtasun tarteak bete ahal izateko. Deseskalada fase honetan gainera, ohikoa da eibartarrak karreterak hartu eta ibilgailuei tokia hartzen ikustea. EH Bildurentzat ordua da hiriaren egituraz hausnartzeko eta peatonalizazioan gehiago sakontzeko.

Komertzio txiki eta ostalaritzarentzat premiazko talka planak behar direla uste du EH Bilduk

2020-05-04 17:05:00

EH Bilduk eskatutako mahai sektorialetan ere premiazko Talka Plan hauen beharra agerian geratzen ari da. Osasun krisiaren ondorioz, 300 komertzio txikik eta 155 taberna eta jatetxek itxi behar izan dituzte beraien ateak Eibarren.

Krisi Mahaia sortzea proposatu du EH Bilduk

2020-04-21 10:33:00

Krisi mahai sektoriala eratzea premiazkoa dela uste du EH Bilduk. Osasun krisi larrialdi honek erantzun eta neurri bateratuak behar ditu. Proposatzen dugun krisi mahaiak alderdi, eragile ekonomiko, sozial eta sindikalek osatuko lukete.