Eibar

EH Bildu udal aurrekontua birformulatzeko prest azaldu da

Osasun krisi larri honetan, neurri ausartak eta adostuak hartu behar dira. Lehen unetik gainontzeko alderdiekin batera elkarlanean aritu da Eibarko EH Bildu. Argi dugu egin beharreko ibilbidea: 2020ko aurrekontu osoa aztertzea, premiazkoak ez diren ekintzak 2021era atzeratzea, eta baliabide ekonomikoak Covid-19aren krisialdiak eragin eta eragingo dituen ondorioak apaltzeko bideratzea. Urte berezia izango da aurtengoa, neurri bereziak beharko dituena.

| 2020-03-30 12:32:00

Eibartarron osasuna izan dugu une oro egindako proposamenen ardatzean, beraz, erraza izaten ari da alderdi guztion artean adostasunetara heltzea. Elkarlanerako unea da eta horrela jarraituko du EH Bilduk.

Eibartar zaurgarrienak izan ditugu hasieratik buruan. Zaintza asistentzialena bermatuta geratu da hasieratik Eibarren. Inor zaindu gabe gera ez zedin, 65 urte baino gehiagoko eibartarrei Udaletik dei egitea proposatu genuen. Gizarte Zerbitzuetatik dei egiten ari dira. Pozik gaude hartutako erabakiaz, asko dira dei hori eskertzen ari diren eibartarrak. Konfinamendu garai hauetan sor daitezkeen eraso matxistak ekiditze aldera ere, Udalak gai horretan arreta berezia jartzea ere eskatu dugu. Eskura dauden baliabide guztiak azaldu ditu Udalak sare sozial eta komunikabide bidez. Ez zaudete bakarrik! Eta etxeko txikienak erakusten ari diren kemena omentze aldera, etxean egiten ari diren marrazkien erakusketa antolatzea ere eskatu dugu. Ez dute gutxiago merezi.

EH Bildun ustez, zaintza kontzeptua askoz zabalagoa da. Ziur gaude Eibarko etxe askotan zailtasunak izaten ari direla haurren etxekolanak burutzeko eta laguntza eskertuko luketela. Egoera zaurgarrian egon daiteken beste kolektibo garrantzitsu bat, etxeetan lan egiten duten emakumeena da. Hauen egoerari buruzko lanketa bat egitea eskatuko dugu ere. Gainera, egoera honi aurre egiteko arreta psikologikoa jasotzeko zerbitzua ere aztertu beharko litzateke.

Baina neurriak ezin dira hemen bukatu. Udal talde guztiok begi onez ikusi dugu gure eskumeneko udal tasa guztiak aztertzea, autonomo, tabernari edo eta dendari txiki kaltetuenei laguntzeko. Are gehiago, EH Bildurentzat 2020ko udal aurrekontu osoa aztertzeko ordua heldu da. Premiazkoak ez diren ekintza eta proiektuak 2021era atzeratu beharko lirateke, horrela Covid-19aren krisiak sortu dituen eta sortuko dituen ondorioei aurre egiteko baliabide ekonomikoak izango genituzke. Argi dugu ondorio pertsonalak eta sozialak oso handiak izango direla eta Udala herritarren ondoan egotea nahi dugu. Larrialdi egoera honek ere, 2019an Udalak izandako superabita Gizarte Zerbitzuetara bideratzeko aukera zabaldu du. Goazen alderdi guztion artean aztertzera.

Bukatzeko, eskerrak eta besarkadarik beroena ematea nahi diegu: osasungintzako langileriari, pertsona nagusien egoitzetako langileei, kale garbiketako langileei, oinarrizko lanetan dabiltzan guztiei, egunero etxean geratzen zareten eibartar guztiei eta askorentzat posible izateko, saretze lanak egiten ari diren eibartarrei.

Nahiz eta konfinamenduan eta bakoitza bere etxean egon, ziur gaude kohesio soziala handitzen ari dela garai latz hauetan. Krisialdia bukatzean ez da Eibar berdina izango, komunitatea indartuta aterako da guzti honetatik. Zaindu gaitezen!

EH Bilduk Herriaren Antolamendu Plan Nagusiaren etetea teknikoki aztertzea eskatu du

Eibarren indarrean dugun Plan Nagusia higiezin-boomaren garaian idatzi zen. Aspaldi zaharkituta dagoela, ez dagoela Eibarko egungo egoera sozioekonomikoarekin lerratuta. EH Bildu ere aspaldi dabil Plan Nagusi berria idazteko eskatzen, baina PSOEren udal Gobernua oso astiro dabil gaiarekin.

| 2020-02-27 09:21:00

Gutxienez 2016 urtetik gabiltza Plan Nagusia berritzeko eskatzen. Hainbat eratara egin dugu; bilera pribatuetan, publikoki komunikabideetan, Plenoan edo eta aurrekontu negoziazioetan ere gaia plazaratu izan dugu. Baina ez dago modurik PSOEk gaiari hartzeko. Beraz, EH Bilduk Hirigintza Plan Nagusia berritzen ez den bitartean, eraikitzeko asmotan dauden etxebizitza promozio berri guztien kontra bozkatuko du. Ez dugu beste biderik aurkitzen, PSOEk gai hau behar duen seriotasunez hartzeko.

Asteleheneko Plenoan ere horrela adierazi genien. 1200 etxebizitza huts inguru dugun hiri honetan, horiekin lanketa bat hazi ezean eta Plan Nagusia berritu arte, ez ditugu etxebizitza berri gehiago onartuko. 2020 urtean bakarrik, Udalak, 500 etxebizitza berriren eraikuntza hasteko aurreikuspena du. Baina ze astakeria mota da hau? EH Bilduk ez dio inondik inora honi babesik emango. Gainera, PSOEk Planaren berritzea atzeratzearen arrazoia justu hau dela esango genuke, promozio berri guzti hauen gruak lanean ikusi arte.

Hiriaren antolamendua, hiriaren birgaitzea, hiri eredua ezin dugu utzi esku pribatuetan. Eta hori da indarrean dugun Plan Nagusiak ahalbideratzen duena. Publikotik asko dugu esateko. Ordua da eraikin berriak albo batera utzi eta aisialdirako guneak, peatonalizazioak, aparkalekuak, eraikinen mantenu eta birgaitzea eta abar luze bat lehenesteko. Plan Nagusia bueltatuko ez diren garaietan dago idatzita eta premiazkoa da berritzea.

Plan Nagusiaren etetea teknikoki aztertzea

EH Bilduk bere aldetik, Plan Nagusia eteteko modurik dagoen aztertu du. Lurzoruari eta Hirigintzari buruzko 2/2006 Legeak bere 85.artikuluan, aukera batzuk aztertzen ditu. Hain zuzen ere, eteteko aukerak daude Plan Nagusi berriaren aurrerapena onartzen denean. Aste honetan bertan erabakiko da aurrerapen horretaz arduratuko den enpresa, beraz, etete posible batetik gertu egon ahalko ginateke.

Plenoan bertan, legedia hau teknikoki aztertzea eskatu genuen. PSOEko bozeramaileari ez zitzaion gustatu gure proposamena eta haserre, etete honek izan ditzakeen kostu ekonomikoak mahai gaineratu zituen.

Gorka Errastiren hitzetan: “Bitxia da eskatu dugun legedia teknikoki aztertu gabe, Iraolak izan dezakeen kostu ekonomikoaren irakurketa politikoa egitea. Aztertu dezatela profesionalek. Bitxia ere, beraien burua sozialistatzak dutenak, behin eta berriz kostu ekonomikoaz aritzea eta inoiz, Plan Nagusi zaharkituak indarrean izateak behin eta berriz plazaratzen dituen kostu sozialetaz. Alderdi guztion diagnostikoa berdina da Hirigintza Batzordean. Plan Nagusiak zailtasunak jartzen dizkigula aurrera eraman nahi ditugun hainbat politiketarako, lehen sektorearen errelebo generazionala bermatzea, kasu. Edo akaso PSOEk ontzat ematen al du Barrenaren birgaitzerako Gabilondo tailerrean 2500 metro karratuko bazar txinatar bati ateak irekitzea?”.

ALBISTEAK

2020-02-27 09:21:00

Zaldibarko zabortegiaren hondamendiaren inguruan herritarrei informazio osoagoa eskaintzea eskatu dio EH Bilduk udal Gobernuari

2020-02-19 11:05:00

Eskaera bat zuzendu diogu Alkate eta PSOEren Udal Gobernuari. Azken helburua, eibartarrek izan ditzazketen zalantza eta informazio beharra asetzea da. Hondamendi honen aurrean, herritarrek informazio gardena merezi dute.

Bizi baldintza duinak behar ditugulako, urtarrilaren 30ean grebara!

2020-01-27 09:37:00

Arrazoiak badaude eta horregatik, urtarrilaren 30erako Eskubide Sozialen Kartak deitutako grebarekin bat egingo dugu EH Bilduko kideok.

Eibarko EH Bilduk Amarako autobus geralekua ez kentzea eskatu du

2020-01-24 08:30:00

Gaur bertan erregistratu dugu Alkateari eta Gipuzkoako Garraioaren Lurralde Agintaritzako Eibarko ordezkariari zuzendutako eskaera. Eibartar askok erabiltzen dute DB02 Ermua-Donostia Lurraldebuseko linea eta arduratuta daude Amarako geralekua kentzearekin.