Eibar

EH Bilduk ez du Errebalerako PSOEk duen proposamena onartuko

Baserritarren, 7 postu finkoen eta ostalaritza zerbitzuaren pleguak aztertu eta gero, EH Bildu ez dago batere ados PSOEk Errebalentzako egindako planteamenduarekin. Zonalde kulturalari dagokionez ere, ez dugu onartuko parte-hartze ariketetan ateratako ondorioak leuntzea.

| 2020-09-21 12:36:00

Kilometro zeroa dute ahotan baina non geratu da beraien planteamenduan? Rialtoko “behin-behineko” plazan dauden baserritar guztiek izan beharko dute lekua Errebal eraikin berrian. Baina ez hori bakarrik, planteatzen dituzten 7 postu finkoek ere kilometro zero bereizgarria izatea derrigorrezkoa da EH Bildurentzat. Postuetako bat adibidez, arraindegia izango da, nola ez zaio eskainiko lehenago Rialton 15 urtetan zehar itxaron duen arraindegiari? PSOEk erantzukizun morala izan beharko luke honekin.

Bestalde, ostalaritza zerbitzurako betebeharrak ez ditugu onartzen. Non geratzen da ekintzaileenganako deferentzia? Ez dugu onartuko ostalaritza zerbitzu honetara sartu ahal izateko beste negozio bat izan behar izatea. Gainera, ez dago erabiliko dituen produktuen gaineko eskakizunik. EH Bilduk argi dauka Errebal berriak sinergiak bultzatu behar dituela eta baita barne ekonomia zirkularra, beraz, ostalaritza zerbitzuak erabiliko dituen produktuak plazan bertan erositakoak izatea eskatuko dugu.

Dinamizatzaile sozio-kulturalaren beharra

Eraikina traktore, berritzailea eta erakargarria izateko dinamizatzaile sozio-kultural baten kontratazioa bultzatzea beharrezkoa da. Betiko neurriekin betiko emaitzak izango ditugu. Dinamizatzailearen beharra argia da. Errebal eraikin osoa eta Coliseoa dinamizatzeko pertsona baten beharra du Udalak. Miloika euro xahutu ditugu eraikinean zerbitzuak birkokatzeko?

EH Bilduk etxebizitza hutsen gaineko zerga bikoiztea proposatu du

Gaur egun, ohiko etxebizitza ez diren ondasun higiezinen kuotaren errekargua %50ekoa da. EH Bilduk errekargua %100era igotzea proposatu du, etxebizitza hutsak merkaturatzeko helburuarekin. Eibarren, urtarrileko datuen arabera, 1018 etxebizitza huts daude.

| 2020-09-10 11:48:00

2021eko tasa proposamenak aurkeztu berri ditugu eta Udal Gobernuaren tasak izoztearen proposamenaren aurrean, EH Bilduk etxebizitza hutsen gaineko zerga bikoiztea eskatu du. Alokairuaren prezioak bizi duen boomaren aurrean, etxebizitza gehiago merkaturatzea da gure proposamenaren asmoa.

Gainera, aurrera irtengo balitz, etxebizitza hutsen jabeen artean Bizigune programaren onurak azaltzeko kanpaina bat ere egitea planteatu dugu. Ba al dakite etxebizitza hutsen jabeek, etxea Bizigune programan alta emanez gero, ohiko zergan %50eko deskontua dutela? Informazio hau hedatzea beharrezkoa dela uste dugu.

Etxebizitza huts baten jabe izatea merkeegia da gaur egun Eibarren, ez dauka ez hanka ez bururik, etxebizitza berri gehiago eraikitzeko asmoen aurrean, 1018 etxebizitza hutsik egotea. Bestalde gainera, alokairu pribatuaren booma daukagu. Alokairuzko etxebizitzen prezioek, azken 5 urteetan, EAEn, %31 igo dira. Benetan eskandalagarria.

Espekulazio honen aurrean eta Eibarko udalak bere etxebizitza lanketa eta zerbitzu propioa martxan jartzen ez duen bitartean, Jaurlaritzaren Bizigune zerbitzua sustatzea da biderik eraginkorrena. Gaur egun, 82 etxebizitza besterik ez daude Bizigune zerbitzuan altan. Eta 1018 etxebizitza huts. Atera kontuak. Pentsa etxebizitza hutsen erdiak Bizigunen alta emango balute eibartarrengan honek izango zukeen onura ikaragarria.

Bukatzeko, Katalunian zorionekoak dira. Atzo, Parlamentuak alokairuaren prezioak mugatzeko legea onartu zuen. Espekulazio honekin bukatzeko bide ausartak beharrezkoak dira. Eusko Legebiltzarrean EH Bilduk proposatu zuen berdina, baina PNV eta PSEk atzera bota zuten lege proposamena. Legebiltzar berriaren osaketan askotan entzun izan dugu PSEko kideen ahotan, ezker politikak ziurtatzeko Gobernuan izan behar zutela. Hitzetatik ekintzetara pasatzeko ordua da!

ALBISTEAK

EH Bilduk etxebizitza hutsen gaineko zerga bikoiztea proposatu du

2020-09-10 11:48:00

Errebal eraikinaren obrak diru publikoa xahutzen jarraitzen duela salatu du EH Bilduk

2020-07-28 17:53:00

Enpresa eraikitzaileak obrarekin jarraitzeko 700.000€ gehiago behar dituela jakinarazi digute. Noiz arte jarraituko du diru publikoa xahutzen Errebal eraikinak?

Garapen ekonomikoan murrizketak salatu eta udal lan orientazio zerbitzua martxan jartzearen beharraz ohartarazi du EH Bilduk

2020-07-10 11:35:00

Ekaineko Plenoan udal dirulaguntzetan aldaketak onartu ziren. EH Bilduk Garapen Ekonomikoan egindako murrizketak salatu zituen. Gainera, udal lan orientazio zerbitzua martxan jartzearen garrantzia azpimarratu du.

Pertsonak politiken erdigunean jartzeko ordua dela uste du EH Bilduk

2020-05-30 09:04:00

Osasun krisialdian egindako lanaren berri eman du EH Bilduk. Gainera, etorkizunera begira eman beharreko pausuak azaldu dituzte. Elkarlana eta eibartarren ongizatea beti ardatz.