Eibar

COVID-19 krisia: Eibarko EH Bilduk egindako proposamenak

Konfinamendua hasi zenetik eta larrialdi egoera honetan, Eibarko EH Bilduk hainbat proposamen egin ditu eibartar guztien osasuna bermatu eta krisialdi honek sortutako ondorioak txikitzeko.

| 2020-04-08 13:05:00
  • Bakarrik bizi diren eibartar nagusienei jarraipena egitea: Lehen unetik, kolektibo zaurgarri honen ezibesteko jarraipena egitea eskatu genuen. Horretarako, bakarrik bizi diren 65 urtetik gorako eibartarrei telefonoz dei egitea proposatu genuen. Beharren diagnostiko bat egite aldera. Proposamena aintzat hartu eta deiak egin dituzte Gizartekintzatik eta nagusi askok eskertu dute gerturatze ariketa hau.
  • Tasak eta udal zergak aztertzea: Asko izango dira krisialdi honetan kaltetuak. ERTE batetan sartutakoak, komertzioa itxi behar izan duten dendariak, ostalariak eta hainbat familia eta herritar. Tasa guztiak aztertu beharra daude eta alderdi guztiak ados gaude honetan.
  • Udaleko eta patronatoen zerbitzu kontratuetako langileriaren soldatak bermatzea: Krisialdi honek hainbat azpikontratatutako zerbitzuen etetea ekarri du. Lehen unetik, langileria guzti horren soldatak bermatzea eskatu dugu.
  • Herritar zaurgarrienen zaintza beharrak asetzea: Udalak Gurutze Gorriarekin bermatuta utzi du zaintza asistentzialena. Aldiz, herritik sortutako bolondres taldea alboratua utzi da. Zaintza kontzeptua ere askoz zabalagoa da eta beharrak handiagoak.
  • Eibartar gazteenei omenaldi txikia: Konfinamenduan dauden haurrei zuzendutako marrazki erakusketa egitea ere proposatu dugu. Online momentuz, fisikoa konfinamendua bukatu ondoren. Itxialdian etxean egindako marrazkiak erakusteko aukera eskaini diegu omenaldi xume modura.
  • Etxeko langileen egoerari buruzko lanketa: Kolektibo zaurgarrienetariko bat da etxeko langileen kolektiboa. Krisialdi honek lan egoeran eragin handia suposatu die. Udalak egoera honetara gerturatzea eskatu dugu.
  • Arrakala digitala eta teknologikoa ekiditzeko internetera sarbidea eskaintzea: Eskola orduak jarraitzeko zailtasunak dituzten haurrak eta familiak daude herrian. Askok internetera sartzeko aukerarik ere ez dutelarik. Udalak USB bitartez arrakala teknologikoaren bukatzeko internetera sarbidea eskaintzea proposatu dugu. Udalak momentuz, ikasgaiak banatu dizkie etxez etxe 50 bat familiei.
  • Etxekolanak online zerbitzua: Jakin badakigu ere badaudela hamaika familia arazoak dituztenak haurrei etxekolanekin lagundu eta jarraipena egiteko. Bergarako adibidea jarraituz, etxekolanetan laguntzeko online zerbitzua ere martxan jartzea eskatu dugu.
  • 2020ko udal aurrekontua guztiz berraztertzea krisialdiak ekarriko dituen ondorioei erantzuteko behar haina baliabide ekonomiko izateko: familia eta herritar askok ondorio larriak pairatzen ari dira eta beste askok pairatuko dituzte, osasun krisialdi honen ondorioz. Ondo daude gainontzeko instituzioetatik etorriko zaizkien laguntzak, baina Eibarko Udala eibatarren ondoan egon behar du. Aurrekontua goitik behera berraztertzea eskatu dugu. Premiazkoak ez diren ekintza guztiak 2021era mugitu eta horrela, behar guzti horiek asetzeko baliabide ekonomikoak izango genituzke. Ez ohiko uneetan, ez ohiko eta premiazko erabakiak hartu behar ditugu. EH Bildu prest dago horretarako.

EH Bildu udal aurrekontua birformulatzeko prest azaldu da

Osasun krisi larri honetan, neurri ausartak eta adostuak hartu behar dira. Lehen unetik gainontzeko alderdiekin batera elkarlanean aritu da Eibarko EH Bildu. Argi dugu egin beharreko ibilbidea: 2020ko aurrekontu osoa aztertzea, premiazkoak ez diren ekintzak 2021era atzeratzea, eta baliabide ekonomikoak Covid-19aren krisialdiak eragin eta eragingo dituen ondorioak apaltzeko bideratzea. Urte berezia izango da aurtengoa, neurri bereziak beharko dituena.

| 2020-03-30 12:32:00

Eibartarron osasuna izan dugu une oro egindako proposamenen ardatzean, beraz, erraza izaten ari da alderdi guztion artean adostasunetara heltzea. Elkarlanerako unea da eta horrela jarraituko du EH Bilduk.

Eibartar zaurgarrienak izan ditugu hasieratik buruan. Zaintza asistentzialena bermatuta geratu da hasieratik Eibarren. Inor zaindu gabe gera ez zedin, 65 urte baino gehiagoko eibartarrei Udaletik dei egitea proposatu genuen. Gizarte Zerbitzuetatik dei egiten ari dira. Pozik gaude hartutako erabakiaz, asko dira dei hori eskertzen ari diren eibartarrak. Konfinamendu garai hauetan sor daitezkeen eraso matxistak ekiditze aldera ere, Udalak gai horretan arreta berezia jartzea ere eskatu dugu. Eskura dauden baliabide guztiak azaldu ditu Udalak sare sozial eta komunikabide bidez. Ez zaudete bakarrik! Eta etxeko txikienak erakusten ari diren kemena omentze aldera, etxean egiten ari diren marrazkien erakusketa antolatzea ere eskatu dugu. Ez dute gutxiago merezi.

EH Bildun ustez, zaintza kontzeptua askoz zabalagoa da. Ziur gaude Eibarko etxe askotan zailtasunak izaten ari direla haurren etxekolanak burutzeko eta laguntza eskertuko luketela. Egoera zaurgarrian egon daiteken beste kolektibo garrantzitsu bat, etxeetan lan egiten duten emakumeena da. Hauen egoerari buruzko lanketa bat egitea eskatuko dugu ere. Gainera, egoera honi aurre egiteko arreta psikologikoa jasotzeko zerbitzua ere aztertu beharko litzateke.

Baina neurriak ezin dira hemen bukatu. Udal talde guztiok begi onez ikusi dugu gure eskumeneko udal tasa guztiak aztertzea, autonomo, tabernari edo eta dendari txiki kaltetuenei laguntzeko. Are gehiago, EH Bildurentzat 2020ko udal aurrekontu osoa aztertzeko ordua heldu da. Premiazkoak ez diren ekintza eta proiektuak 2021era atzeratu beharko lirateke, horrela Covid-19aren krisiak sortu dituen eta sortuko dituen ondorioei aurre egiteko baliabide ekonomikoak izango genituzke. Argi dugu ondorio pertsonalak eta sozialak oso handiak izango direla eta Udala herritarren ondoan egotea nahi dugu. Larrialdi egoera honek ere, 2019an Udalak izandako superabita Gizarte Zerbitzuetara bideratzeko aukera zabaldu du. Goazen alderdi guztion artean aztertzera.

Bukatzeko, eskerrak eta besarkadarik beroena ematea nahi diegu: osasungintzako langileriari, pertsona nagusien egoitzetako langileei, kale garbiketako langileei, oinarrizko lanetan dabiltzan guztiei, egunero etxean geratzen zareten eibartar guztiei eta askorentzat posible izateko, saretze lanak egiten ari diren eibartarrei.

Nahiz eta konfinamenduan eta bakoitza bere etxean egon, ziur gaude kohesio soziala handitzen ari dela garai latz hauetan. Krisialdia bukatzean ez da Eibar berdina izango, komunitatea indartuta aterako da guzti honetatik. Zaindu gaitezen!

ALBISTEAK

Garapen ekonomikoan murrizketak salatu eta udal lan orientazio zerbitzua martxan jartzearen beharraz ohartarazi du EH Bilduk

2020-07-10 11:35:00

Ekaineko Plenoan udal dirulaguntzetan aldaketak onartu ziren. EH Bilduk Garapen Ekonomikoan egindako murrizketak salatu zituen. Gainera, udal lan orientazio zerbitzua martxan jartzearen garrantzia azpimarratu du.

Pertsonak politiken erdigunean jartzeko ordua dela uste du EH Bilduk

2020-05-30 09:04:00

Osasun krisialdian egindako lanaren berri eman du EH Bilduk. Gainera, etorkizunera begira eman beharreko pausuak azaldu dituzte. Elkarlana eta eibartarren ongizatea beti ardatz.

Debegesa egoera berrira egokitzeko ordua dela uste du EH Bilduk

2020-05-19 11:30:00

Osasun krisialdia dela eta aurrekontuan doikuntza ausartak egin beharko ditu Eibarko Udalak. Baita lehentasun berriak markatu ere. Gutxienez berdina egitea eskatzen diogu eskualdeko Garapen Agentziari. Kudeaketa plana berraztertu eta lehentasunezko ekintzak burutzea.

Peatonalizazioan sakontzea eskatu du EH Bilduk

2020-05-08 11:02:00

Covid-19 osasun krisi larriak biztanleriaren mugikortasun ohiturak aldatu ditu. Herritarrek ibiltzeko toki zabalagoak behar ditugu segurtasun tarteak bete ahal izateko. Deseskalada fase honetan gainera, ohikoa da eibartarrak karreterak hartu eta ibilgailuei tokia hartzen ikustea. EH Bildurentzat ordua da hiriaren egituraz hausnartzeko eta peatonalizazioan gehiago sakontzeko.