Eibar

Krisi Mahaia sortzea proposatu du EH Bilduk

Krisi mahai sektoriala eratzea premiazkoa dela uste du EH Bilduk. Osasun krisi larrialdi honek erantzun eta neurri bateratuak behar ditu. Proposatzen dugun krisi mahaiak alderdi, eragile ekonomiko, sozial eta sindikalek osatuko lukete.

| 2020-04-21 10:33:00

COVID-19 Osasun krisiaren aurrean Eibarko Udala unean uneko erantzuna ematen ari da. Baina krisi honek sortu dituen eta oraindik sortuko dituen ondorioei aurre egiteko ardatz baten beharrean ikusten dugu Udala. Horregatik, premiazkoa ikusten dugu ahots anitzak batuko lituzkeen krisi mahaia osatzea. Krisi mahai horrek aztertu beharko lituzke egoera honetatik eta eibartarron etorkizuna eraikitzeko beharrezkoak diren neurri ekonomiko eta sozialak. Sinergia eta baliabide guztiak batzeko unea heldu da.

Bestalde, krisiak sortuko dituen ondorio larriek luze iraungo dute. Premiazkoa da ere 2020ko udal aurrekontua baztertu eta ondorio ekonomiko eta pertsonalei aurre egiteko aurrekontu eguneratu bat idaztea. Horretarako, udal teknikariek aurrekontua goitik behera berraztu dezaten eskatu dugu. Itxaron dezaketen proiektuek itxaron beharko dute. Orain premiazko baliabideak behar ditugu udaleko dirusarreren beherakada konpentsatu eta krisi mahaiak erabakitzen dituen neurri ekonomiko eta sozialak aurrera eramateko.

Egogain eta San Andres egoitzetako langile eta senideei elkartasuna helarazi nahi die EH Bilduk

Oso egoera larriak ari dira bizitzen Eibarko bi pertsona nagusien egoitzetan. Segurtasun material eta protokolo faltan, langileria gutxiago egoiliar gehiago hartatzeko… Une latz hauetan, gure elkartasunik beroena helarazi nahi diegu bi egoitzetako langile, egoiliar eta senideei.

| 2020-04-14 17:55:00

Covid-19 osasun krisiaren foko nagusienetarikoak pertsona nagusien egoitzak izaten ari dira. Gipuzkoan, Covid-19ak eragindako 10 pertsona hildakoetatik, 7, egoitza hauetako nagusiak dira. Oso zenbaki gordinak. Errealitate are gordinago bat azalaratzen dutenak. Gipuzkoako Foru Aldundiko eskumeneko pertsona nagusien egoitzek hainbat murrizketa pairatu dituzte azken urteotan. Ratioen handitzea, azpikontratazioa, prekarietatea… Zaintza lanak gutxietsi ditu Aldundiak eta orain ari gara guzti horren ondorio latzak gure begi ikusten. Aspaldi salatu dituzte langileen sindikatoek egoitzetan jasaten ari diren murrizketak, baita EH Bilduk ere. Egun hauetan, ohikoa bilakatu da sare sozialen bitartez egoitzetako langileak segurtasun material eta laguntza eske ikustea. Non dago Gipuzkoako Aldundia? Egoera hau jasanezina da.

Osasun krisialdi honetan konfinatuta hilebete baino gehiago daramagun honetan, ez Egogain ez San Andresen ez dute segurtasun material nahikorik eta herritarren elkartasunera jo behar izan dute, Aldundiak ez dielako material nahikorik bermatzen. Gaur bertan, hilebete beranduago, egingo dizkiete test azkarrak Egogaingo langile eta egoiliarrei. Oso berandu dator neurria, baina hau izan behar da bidea, segurtasun protokoloak ondo betetze aldera.

Gipuzkoako Batzar Nagusietako EH Bildu lehen unetik ari da pertsona nagusien egoitzek bizitzen ari diren krisi latz honen jarraipen estua egiten eta behar diren baliabide guztiak exijitzen.

Gure nagusiek zaintza askoz duinago bat merezi dute, eta zaintza lanetan dabiltzaten profesionalek gizarte eta instituzioen babes osoa izan behar dute. Egoera hauek ezin dira errepikatu gizarte aurreratu batetan eta krisialdi honek paradigma aldaketa bat suposatu beharko luke. Ikasiko ote dute batzuk honetatik?

Aurrera egoitzak. Aurrera San Andres eta Egogain!

ALBISTEAK

Garapen ekonomikoan murrizketak salatu eta udal lan orientazio zerbitzua martxan jartzearen beharraz ohartarazi du EH Bilduk

2020-07-10 11:35:00

Ekaineko Plenoan udal dirulaguntzetan aldaketak onartu ziren. EH Bilduk Garapen Ekonomikoan egindako murrizketak salatu zituen. Gainera, udal lan orientazio zerbitzua martxan jartzearen garrantzia azpimarratu du.

Pertsonak politiken erdigunean jartzeko ordua dela uste du EH Bilduk

2020-05-30 09:04:00

Osasun krisialdian egindako lanaren berri eman du EH Bilduk. Gainera, etorkizunera begira eman beharreko pausuak azaldu dituzte. Elkarlana eta eibartarren ongizatea beti ardatz.

Debegesa egoera berrira egokitzeko ordua dela uste du EH Bilduk

2020-05-19 11:30:00

Osasun krisialdia dela eta aurrekontuan doikuntza ausartak egin beharko ditu Eibarko Udalak. Baita lehentasun berriak markatu ere. Gutxienez berdina egitea eskatzen diogu eskualdeko Garapen Agentziari. Kudeaketa plana berraztertu eta lehentasunezko ekintzak burutzea.

Peatonalizazioan sakontzea eskatu du EH Bilduk

2020-05-08 11:02:00

Covid-19 osasun krisi larriak biztanleriaren mugikortasun ohiturak aldatu ditu. Herritarrek ibiltzeko toki zabalagoak behar ditugu segurtasun tarteak bete ahal izateko. Deseskalada fase honetan gainera, ohikoa da eibartarrak karreterak hartu eta ibilgailuei tokia hartzen ikustea. EH Bildurentzat ordua da hiriaren egituraz hausnartzeko eta peatonalizazioan gehiago sakontzeko.