Eibar

Garapen ekonomikoan murrizketak salatu eta udal lan orientazio zerbitzua martxan jartzearen beharraz ohartarazi du EH Bilduk

Ekaineko Plenoan udal dirulaguntzetan aldaketak onartu ziren. EH Bilduk Garapen Ekonomikoan egindako murrizketak salatu zituen. Gainera, udal lan orientazio zerbitzua martxan jartzearen garrantzia azpimarratu du.

| 2020-07-10 11:35:00

Osasun krisialdi hasieratik udal aurrekontua bere osotasunean berraztertzeko eskaera egin du EH Bilduk. Azterketa hori egin da baina ez gaude ados emandako murrizketa batzukin, batez ere Garapen Ekonomikoa ardatz dutenekin.

Lan munduan hobetzeko dirulaguntza ildoa dago martxan Udalean. Formakuntzak eta lanean hobetzeko egindako ikasketak diruz laguntzen dira ildo honen bitartez. PSOEk partida hau murriztu du, diruz laguntzen diren ekintzen zerrenda handitu beharrean. Bizi dugun krisi egoera honetan udal gobernuak hartutako erabaki honek ez dauka ez hanka ez buru. Are larriagoa da oraindik  Gizarteratze enpresak sortzeko dirulaguntza ildoa bere osotasunean ezabatzea. Krisialdiak gogor joko du Eibar, gainera, baztertzea arriskuan dauden herritarrek pairatuko dituzte ondorio larrienak, beraz, nola da posible kolektibo honen lan txertatzean murrizketak egitea?

EH Bilduren ustez, kontrako bidea jarraitu behar du Udalak. Langabezi maila azkar goraka doan une honetan, lan munduan txertatzeko ekintzetan eta lan orientazio pertsonalizatuan jarri beharko luke indarra Eibarko Udalak. Ez al dugu ezer ikasi azken urteotan? Eibarko langabetu perfilari erantzun ahal izateko ekintza egoki eta arrakastatsuenak lan orientazio pertsonalizatua txertatuta eraman dituztenak izan dira. Hau da jarraitu beharreko bidea.

Azken urteotan Lanbide kolapsatuta dago, ordua da beraz, udal lan orientazio zerbitzua martxan jartzeko. Zerbitzu zentrala izan beharko litzateke eta zentrala den heinean, hiri erdigunean kokatu. Ez hori bakarrik, lan orientazio zerbitzuak zeharka egin beharko luke lan Garapen Ekonomiko eta Gizartekintza sailekin. EH Bilduk lanean jarraituko du udal lan orientazio zerbitzua gauzatu arte.

Pertsonak politiken erdigunean jartzeko ordua dela uste du EH Bilduk

Osasun krisialdian egindako lanaren berri eman du EH Bilduk. Gainera, etorkizunera begira eman beharreko pausuak azaldu dituzte. Elkarlana eta eibartarren ongizatea beti ardatz.

| 2020-05-30 09:04:00

Bizi dugun krisialdi latz honetan, elkarlana lehenetsi dugu. Alkatetzarekin batera esku hartu dugu, proposamenak egin eta eibartarrentzat irtenbideak topatu ditugu hilabete hauetan. Alderdikerietatik harago, kokudeaketarako eta elkarlanerako egunak izan dira. Harro gaude gainera egin dugun lanaz.

Talka eta erreskateak. Horiek dira buruan izan ditugun printzipioak. Bizi eta biziko ditugunak jakinda, obretara pertsonen ongizatera baino diru gehiago bideratzea planteatze hutsak ez dauka ez hanka ez buru. Argi geneukan dendari, ostalari, autonomo, pertsona eta familien ondoan egon behar ginela eta garala. Horregatik Talka Planean ezinbestekoak ikusi ditugu, besteak, beste, ondokoak jasotzea: automoentzat dirulaguntza zuzenak, negoziak dibertsifikatzeko laguntzak, enplegu industriala mantentzeko beste ildo bat eta nola ez, herriko komertzio eta ostalaritza txikian herritar guztien kontsumoa sustatzea. Gainera, EH Bilduk proposatuta martxan jarritako mahai sektorialak oso aberasgarriak izan dira eta talka planeko neurri posibleak eragileekin kontrastatzeko eta beraiekin batera adosteko aukera eman digute.

EH Bildurentzat azken hilabeteotako kudeaketa zailena, eskumako alderdi batekin egoeraren diagnostikoa konpartitzea eta krisiari aurre egiteko neurriak adostea izan da. Krisialdiak politiketan ditugun ezberdintasunak gehiago azaleratu ditu.

2020ko aurrekontuak 6 hilebeteetako bizitza izango du. Ez ohiko egoerek ere ez ohiko neurriak behar dituzte. Horrelakoa behar du aurtengo aurrekontuak eta datozen urteetakoak ere. Aurreko krisialdi larritik gutxika gutxika burua altzatzen ari ginela, beste krisialdi batek jo gaitu. PSOE zerura begira egon izan ez balitz, 2012an sortu zuen Garapen Ekonomiko sailak nahi beste profesional izango lituzke lanean, krisiari aurre egiteko ekintzak pentsatu eta garatzen. Teknikari bakarrak jarraitzen du bertan lanean eta aurrera eramandako ekintza gehienak azpikontratatuak izaten jarraitzen dute. PSOEk berriz ere trena galdu du.

Datozen aurrekontuek pertsonen ongizatea, duintasuna eta garapen ekonomikoa izan behar dute ardatz. Pertsonak jarri behar dira politika guztien erdigunean. Udal tasak aztertzeko prest dago EH Bildu. Krisialdi hau ez dugu betikoek ordainduko, gehien dutenek, pixka bat gehiago emateko bideak aztertu beharra dago. Deskonfinamendu garai honetan ere, kulturak eta kultur eskaintzak berebiziko garrantzia izango du, baita herritarren osasun mentalarentzat ere. Kultur kontsumoa sustatu eta zabaltzeko, besteak beste, irailetik urte bukaerara, Coliseoko programazioa prezio erdira jaistea proposatu dugu.

EH Bilduk ezinbestekoa ikusten du Eibarko Plan Estrategikoaren eguneratzea. Erdibidean dago plana, 5 urterako bizitza du. Bizi dugun krisialdia ikusita, plana eguneratzea eskatu dugu berandu baino lehen. Baliabideak urriak diren honetan, alderdien arteko akordio estrategikoek berebiziko garrantzia izango dute hiriaren etorkizunerako.

ALBISTEAK

EH Bilduk ez du Errebalerako PSOEk duen proposamena onartuko

2020-09-21 12:36:00

Baserritarren, 7 postu finkoen eta ostalaritza zerbitzuaren pleguak aztertu eta gero, EH Bildu ez dago batere ados PSOEk Errebalentzako egindako planteamenduarekin. Zonalde kulturalari dagokionez ere, ez dugu onartuko parte-hartze ariketetan ateratako ondorioak leuntzea.

EH Bilduk etxebizitza hutsen gaineko zerga bikoiztea proposatu du

2020-09-10 11:48:00

Gaur egun, ohiko etxebizitza ez diren ondasun higiezinen kuotaren errekargua %50ekoa da. EH Bilduk errekargua %100era igotzea proposatu du, etxebizitza hutsak merkaturatzeko helburuarekin. Eibarren, urtarrileko datuen arabera, 1018 etxebizitza huts daude.

Errebal eraikinaren obrak diru publikoa xahutzen jarraitzen duela salatu du EH Bilduk

2020-07-28 17:53:00

Enpresa eraikitzaileak obrarekin jarraitzeko 700.000€ gehiago behar dituela jakinarazi digute. Noiz arte jarraituko du diru publikoa xahutzen Errebal eraikinak?

2020-07-10 11:35:00