Eibar

Pertsonak politiken erdigunean jartzeko ordua dela uste du EH Bilduk

Osasun krisialdian egindako lanaren berri eman du EH Bilduk. Gainera, etorkizunera begira eman beharreko pausuak azaldu dituzte. Elkarlana eta eibartarren ongizatea beti ardatz.

| 2020-05-30 09:04:00

Bizi dugun krisialdi latz honetan, elkarlana lehenetsi dugu. Alkatetzarekin batera esku hartu dugu, proposamenak egin eta eibartarrentzat irtenbideak topatu ditugu hilabete hauetan. Alderdikerietatik harago, kokudeaketarako eta elkarlanerako egunak izan dira. Harro gaude gainera egin dugun lanaz.

Talka eta erreskateak. Horiek dira buruan izan ditugun printzipioak. Bizi eta biziko ditugunak jakinda, obretara pertsonen ongizatera baino diru gehiago bideratzea planteatze hutsak ez dauka ez hanka ez buru. Argi geneukan dendari, ostalari, autonomo, pertsona eta familien ondoan egon behar ginela eta garala. Horregatik Talka Planean ezinbestekoak ikusi ditugu, besteak, beste, ondokoak jasotzea: automoentzat dirulaguntza zuzenak, negoziak dibertsifikatzeko laguntzak, enplegu industriala mantentzeko beste ildo bat eta nola ez, herriko komertzio eta ostalaritza txikian herritar guztien kontsumoa sustatzea. Gainera, EH Bilduk proposatuta martxan jarritako mahai sektorialak oso aberasgarriak izan dira eta talka planeko neurri posibleak eragileekin kontrastatzeko eta beraiekin batera adosteko aukera eman digute.

EH Bildurentzat azken hilabeteotako kudeaketa zailena, eskumako alderdi batekin egoeraren diagnostikoa konpartitzea eta krisiari aurre egiteko neurriak adostea izan da. Krisialdiak politiketan ditugun ezberdintasunak gehiago azaleratu ditu.

2020ko aurrekontuak 6 hilebeteetako bizitza izango du. Ez ohiko egoerek ere ez ohiko neurriak behar dituzte. Horrelakoa behar du aurtengo aurrekontuak eta datozen urteetakoak ere. Aurreko krisialdi larritik gutxika gutxika burua altzatzen ari ginela, beste krisialdi batek jo gaitu. PSOE zerura begira egon izan ez balitz, 2012an sortu zuen Garapen Ekonomiko sailak nahi beste profesional izango lituzke lanean, krisiari aurre egiteko ekintzak pentsatu eta garatzen. Teknikari bakarrak jarraitzen du bertan lanean eta aurrera eramandako ekintza gehienak azpikontratatuak izaten jarraitzen dute. PSOEk berriz ere trena galdu du.

Datozen aurrekontuek pertsonen ongizatea, duintasuna eta garapen ekonomikoa izan behar dute ardatz. Pertsonak jarri behar dira politika guztien erdigunean. Udal tasak aztertzeko prest dago EH Bildu. Krisialdi hau ez dugu betikoek ordainduko, gehien dutenek, pixka bat gehiago emateko bideak aztertu beharra dago. Deskonfinamendu garai honetan ere, kulturak eta kultur eskaintzak berebiziko garrantzia izango du, baita herritarren osasun mentalarentzat ere. Kultur kontsumoa sustatu eta zabaltzeko, besteak beste, irailetik urte bukaerara, Coliseoko programazioa prezio erdira jaistea proposatu dugu.

EH Bilduk ezinbestekoa ikusten du Eibarko Plan Estrategikoaren eguneratzea. Erdibidean dago plana, 5 urterako bizitza du. Bizi dugun krisialdia ikusita, plana eguneratzea eskatu dugu berandu baino lehen. Baliabideak urriak diren honetan, alderdien arteko akordio estrategikoek berebiziko garrantzia izango dute hiriaren etorkizunerako.

Debegesa egoera berrira egokitzeko ordua dela uste du EH Bilduk

Osasun krisialdia dela eta aurrekontuan doikuntza ausartak egin beharko ditu Eibarko Udalak. Baita lehentasun berriak markatu ere. Gutxienez berdina egitea eskatzen diogu eskualdeko Garapen Agentziari. Kudeaketa plana berraztertu eta lehentasunezko ekintzak burutzea.

| 2020-05-19 11:30:00

Krisialdi larria pairatuko dugu Eibarren eta Debabarrenan. Eragile guztien elkarlana inoiz baino beharrezkoagoa izango da. Eibarko egoera sozioekonomikoari buruz asko dauka esateko Debegesa Garapen Agentziak. Baina Udalak egin duen bezela, lehentasun berriak markatu eta kudeaketa plana lehenbailehen eguneratzea eskatzen dio EH Bilduk.

Debegesak krisialdi garai honetan eskualdeko garapen ekonomikoa bermatzeko txostena helarazi digu Udalei. Bertan hainbat ekintza martxan jartzea planteatzen ditu. Baina kudeaketa planean jasota ez dauden ekintzek gainkostua dute. Ez da bidezkoa eta Eibarko EH Bilduk ez du horrelakorik onartuko. Denok markatu behar izan ditugu lehentasun berriak, Debegesak ere berdina egin beharko luke. Jar ditzala martxan Eibarko garapen sozioekonomikoa bermatuko dituzten ekintzak, baina EH Bilduk ez du inolako gainkosturik onartuko. Norabide berdinean ekiteko ordua da.

Lan orientazio zerbitzua Udalean eskaintzea

Krisialdi honi aurre egiteko Talka Plana adostu berri dugu Eibarko Udalean. Talka Planeko neurri asko, EH Bilduk proposatutako mahai sektorialetan kontrastatu genituen hainbat eragilerekin. Gizarte Ekintza Mahaian, lan orientazio zerbitzua udalean eskaintzea proposatu zuen EH Bilduk. Harrera oso ona izan zuen proposamenak eragileen artean. Gaur egun, Garapen Agentzian eskaintzea da zerbitzua, Azitaingo industrialdean.

Enplegua, pertsonen ongizatea eta garapen sozioekonomikoa erdigunean jartzeko ordua da. Eta Eibarko erdigunean egon beharko luke berebiziko garrantzia duen zerbitzu hau. Lanbidek ez du gaitasunik lan orientazio zerbitzu duin bat aurrera eramateko, hain zuzen ere, Eibarko langabetuen perfilak behar duen zerbitzu garrantzitsuena. EH Bilduren ustez eta krisialdi gogor honen aurrean, Eibarko udalak Gizartekintza sailarekin elkarlanean Lan orientazio zerbitzua martxan jartzeko ordua da.

ALBISTEAK

Garapen ekonomikoan murrizketak salatu eta udal lan orientazio zerbitzua martxan jartzearen beharraz ohartarazi du EH Bilduk

2020-07-10 11:35:00

Ekaineko Plenoan udal dirulaguntzetan aldaketak onartu ziren. EH Bilduk Garapen Ekonomikoan egindako murrizketak salatu zituen. Gainera, udal lan orientazio zerbitzua martxan jartzearen garrantzia azpimarratu du.

Pertsonak politiken erdigunean jartzeko ordua dela uste du EH Bilduk

2020-05-30 09:04:00

Debegesa egoera berrira egokitzeko ordua dela uste du EH Bilduk

2020-05-19 11:30:00

Peatonalizazioan sakontzea eskatu du EH Bilduk

2020-05-08 11:02:00

Covid-19 osasun krisi larriak biztanleriaren mugikortasun ohiturak aldatu ditu. Herritarrek ibiltzeko toki zabalagoak behar ditugu segurtasun tarteak bete ahal izateko. Deseskalada fase honetan gainera, ohikoa da eibartarrak karreterak hartu eta ibilgailuei tokia hartzen ikustea. EH Bildurentzat ordua da hiriaren egituraz hausnartzeko eta peatonalizazioan gehiago sakontzeko.