| 2021-05-26 12:43:00

Elkarrekin Podemos-IU eta EH Bildu alderdiek euren kezka adierazi dute gaur, Gernikan egindako Batzar Nagusietako kontrol saioan, gardentasun faltagatik eta Bizkaiko ganberan dagoen kalitate demokratiko eskasagatik. Hain zuzen ere, oposizioko bi taldeek kontrol lana oztopatzea eta egindako edozein proposamen alde batera uztea leporatu diote Foru Gobernuari.

Bea Ilardia EH Bilduko bozeramaileak azpimarratu duenez, foru gobernuak oposizioak egindako edozein proposamen baztertzen du.

"Aldundiak elkarlanean oinarritu beharko luke bere gobernantza-eredua, are gehiago une honetan. Baina aldebakarreko politika baten alde egin dute, oposizioak egindako edozein proposamen alde batera utziz eta marketinean oinarrituz", azpimarratu du Ilardiak pandemian edo aurrekontuen proiektuan gertatutakoa gogora ekarrita; izan ere, oposiziotik egindako proposamenak atzera bota ditu foru gobernuak.

Bestalde, Eneritz de Madariaga Elkarrekin Podemos-IUko bozeramaileak adierazi duenez, badirudi Bizkaiak "demokrazia maila nahiko altua" duela, baina "Administrazioak publizitatearekin eta propagandarekin adierazten duen pertzepzioa" baino ez dela.

De Madariagak azaldu duenez, bere taldeak 68 informazio-eskaera egin ditu 2020ko irailetik, eta "erantzunen % 44 epez kanpo jaso dira, edo epea amaituta, oraindik ez da erantzunik jaso. Dokumentazio-eskaera behin eta berriz egin bada ere, kasuen % 73an. 2020ko urrian eta azaroan egindako dokumentazio-eskaeren erantzunaren zain jarraitzen dugu ". "Gardentasun faltari dagokionez, bereziki odoltsuak dira Gizarte Ekintza, Ekonomi Sustapen, Erakunde eta Kultura sailak. Hor oposizioko taldeen kontrola oztopatzeko saiakerak kasuen % 70 eta % 80 arteko epeak ez betetzera eramaten ditu". Gainera, askotan, "eskatutakoaz bestelako dokumentazioa aurkezten da. Jaso ditugun erantzunen erdia baino gehiago Foru Aldundiak eman ditu, eskatutakoarekin bat ez datorren dokumentazioarekin ", esan du.