Bilbo

EH Bilduk bilbotarrak Aste Nagusian ere “erantzukizunaren eredu” izan direla goraipatu du

| 2020-09-02 11:38:00

EH Bildu udal taldeak bilbotarrek COVIDaren ondorioz ospatu ez den Aste Nagusian izan duten jarrera goraipatu du. Jone Goirizelaiak, EH Bilduren Bilboko bozeramaileak, esan duenez, bilbotarrak, "beste behin ere, erantzukizunaren eta elkartasunaren eredu izan dira".

Ildo horretan, Bilboko Konpartsek planteatutako proposamenak bertan behera uzteko hartutako erabakia ere aipatu du, eta bere jarrera "arduratsua" nabarmendu du. “Logikoa denez, programa alternatibo bat proposatu zutenean ez geunden egungo egoeran, eta Udalbatzarrak ere kaleko kultur eskaintza suspertzearen aldeko apustua egin zuen. Baina egoera aldatu egin da, eta konpartsek erantzukizunarekin jardun dute, aurreikusitako ekitaldiak bertan behera utziz eta guztien osasuna lehenetsiz ", esan du Goirizelaiak.

Bere esanetan, gure Aste Nagusia beti izan da "herritik eta herriarentzat egindako festa bat, eta pandemia egoera honetan ere, filosofia hori bera erakutsi dugu, guztiok batera, gure bizilagunei laguntzeko".

Aste Nagusiak urtero izaten duen "inpaktu ekonomiko handiaren" jakitun, Goirizelaiak esan du "ezinbestekoa" dela kaltetuei laguntzea. "Aste Nagusia Eurokoparekin alderatzen dutenentzat, aipatzekoa da Aste Nagusia 40 urtez ospatzen dela eta Bizkaiko Barne Produktu Gordina mugitzeko gai den ekitaldi bakarra dela, beraz, konparazioak soberan daude", gaineratu du.

Vista Alegreko zezen-plazari dagokionez, EH Bilduk eskatu du argitzeko ea gobernu-taldeak zezen-plazaren kudeatzaileei 250.000 euroko kanona eskatuko dien plaza erabiltzeagatik, "diru-kutxa publikoek enpresa pribatu baten galerak estali behar ez izatea ziurtatzeko".

Era berean, adierazpen kulturalaren geldialdia ere aipatu du. "Aste Nagusia kulturaz, musikaz, dantzaz eta antzerkiaz beteta dago. Txosnek beraiek bilbotarren espiritu kritiko-satirikoa elikatzen dute, eta horregatik batzen gaitu jaiak. Tamalez, aurten hori guztia alde batera utzi dugu. Erabaki gogorra izan da, baina egoeraren jakitun, guztion artean zaintzea eta datorren urterako indarrak hartzea erabaki dugu ", gaineratu du.

EH Bilduk Bilboko Udalari eskatu dio ikastetxeei beharrezkoak diren udal instalazio guztiak eskaintzea eta egokitzea

Helburua da COVID-19ak sortutako pandemia kontuan hartuta, eskolara osasun-berme guztiekin eta pedagogikoki modu egokian itzultzea ziurtatzea

| 2020-08-27 10:30:00

COVID-19ak sortutako pandemia kontuan hartuta, eskolara osasun-berme guztiekin eta pedagogikoki modu egokian itzultzea ziurtatzeko, EH Bildu udal taldeak mozio bat aurkeztu du Bilboko Udalari eskatuz beharrezkoak diren udal-instalazio guztiak, hala nola kiroldegiak, liburutegiak edo barruti-zentroak, egokitzea eta Bilboko ikastetxeei eskaintzea.

Era berean, udal Gobernuari eskatu dio egoera aztertzeko eta baliabide horiek auzoz auzo antolatzeko, inguruko hezkuntza-komunitateekin eta Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailaren Lurralde Ordezkaritzarekin lankidetzan.

Alba Fatuartek, Bilboko EH Bilduko zinegotziak, azaldu duenez, COVID-19ak “bete-betean jo du hezkuntza sistema” eta egun gutxi barru irekiko diren ikastetxeen itzulerak “familia eta hezkuntza sektoreko profesional guztien kezka piztu du, ezjakintasuna eta ziurgabetasuna nagusi direlako”.

EH Bilduren ustez, “funtsezkoa” da ikastetxeetara “modu presentzialean itzultzea, pandemiak eragindako ikasleen behar sozio-afektiboei modu egokian erantzuteko, dagoen arrakala soziala are gehiago zabaltzea saihesteko,  bai eta euskararen egoerari erantzuteko ere”.

Halaber, adierazi duenez, hezkuntza sektorearekin izandako harreman iraunkorren ostean, euren aldarrikapen nagusienak jaso eta iraileko itzulera ahal modurik seguruenean eta pedagogikoki egokienean egiteko; EH Bilduk proposatu du ikasgela bakoitzeko ikasle-ratioak jaistea, Osasunaren Mundu Erakundearen gomendioei jarraituz, taldeko hamabost ikasleren erreferentziarekin. Baina, Fatuartek zehaztu duenez, “horretarako, beharrezkoa da ikastetxetik kanpoko espazio berriak egokitzea”.

Espazio berri horiek ahalik eta modu eraginkorrenean egokitzeko asmoz, EH Bilduk Udalaren, hezkuntza-komunitateen eta Eusko Jaurlaritzaren arteko koordinazioa bultzatzearen alde egiten du, “auzoz auzo, ingurune bakoitzeko hezkuntza-komunitateekin benetako elkarrizketa eraginkorra bermatuz”. “Gure proposamena onartzea espero dugu ezinbestekoa delako ikasleen osasuna eta hezkuntza bermatzeko”, azpimarratu du.