| 2024-07-15 16:09:00

Gaur, legegintzaldi honetako bederatzigarren ez ohiko osoko bilkura egin da. Ez da deitu Europako araudi berri bat jorratzeko, edo gure udalerrian premia berriak edota beharrak sortu direlako. Osoko bilkura hau deitu da Gobernu Talde hau ez delako gai izan herritarrentzako oinarrizko bi zerbitzu garaiz eta behar bezala kudeatzeko, hala nola ikastetxe eta eraikin publikoetako garbiketa eta zaborren kontratua.

EAJk eta PSEk ohikoa bihurtu dute ohiz kanpokoa. Diru publikoa bat-batean eta planifikatu gabe kudeatzearen ondorioa.

Honekin batera atxikitzen da Maria Solar EH Bilduko bozeramailearen hitzartze osoa gaurko osoko bilkuran.

María Solarren hitzartzea

Hitzaldi bakarra egingo dugu gaurko osoko bilkurako bi gaietarako. Bi gai hauetan, gure jarrera duela 4 hilabete markatu genituen eta dagokion aktan nahi duenaren eskura daude.

Gaur, udalbatzak legegintzaldi honetako bederatzigarren osoko bilkura berezira joateko deia jaso du. Ikasturte politikoa hasi genuenetik, 27 osoko bilkura izan ditugu guztira, 11 ohikoak eta 8 apartekoak; gainerakoak hauteskunde-osoko bilkurak, eratze-bilkurak eta udaleko erakunde eta sozietateenak dira.

Osoko bilkura berezi hau ez da deitu Europako araudi berri bati erantzuteko eta bete beharreko gai bati buruz hitz egiteko, edo Barakaldon behar berri bat sortu delako.

Oso modu berezian gaude hemen, Gobernu Talde horretako arduradunak ez direlako gai izan herritarrentzako oinarrizko 2 zerbitzu denboraz kudeatzeko. Zerbitzu egonkorrak eta behar-beharrezkoak dira, hala nola ikastetxe eta eraikin publikoetako garbiketa eta zaborren kontratua.

Gobernu Taldeak zerbitzu publikoak kudeatzeko duen inprobisazioak eta aurreikuspen faltak kezkatzen gaitu. Baliabide tekniko eta ekonomiko guztiak izan arren, Barakaldo gauzak egiteko moduaren adibide txarra bihurtzen ari da. Beti berandu eta gaizki. Planifikatutako lana izan beharko lukeena salbuespenezkoa da, ezohiko osoko bilkura deitzea bezalako mekanismo batera jo behar baita.

Duela hiru aste bildu ginen ohiko bilkuran, eta datorren astean egingo dugu berriro. Hala eta guztiz ere, legezko epeak eta errekerimenduak premiazkoak direlako, gaur ohiz kanpoko deialdia egiten zaigu lardaskeria arazo handiago bihur ez dadin eta herritarrak garbiketa-zerbitzurik gabe gera ez daitezen, bai bide-garbiketan, bai eraikin publikoetan.

Udal honetan ezohikoa dena arrunt bihurtzen da.

Kontua ez da zezenak harrapatzen gaituela, baizik eta Barakaldon beti San Ferminetan bizi garela.