| 2022-06-30 19:25:00

Barakaldoko Udaleko osoko bilkurak onartu du Osasun Sailari eskatzea osasun-sistema publikoak urte osoan eskaintzen dituen zerbitzuak berma ditzala, baita udaldian ere.

Hala ere, mozioaren beste bi puntuetan, EAJk eta PSEk bere gehiengo absolutuari esker, hasierako mozioaren asmo handiagoko eskakizunak murriztu dituzte. Horrela, mozioaren bigarren puntuan, onartutako testuak “kontratazio-eredua aldatzeko eskaera, batez ere mediku egoiliarren kasuan”, “hurrengo urteetako belaunaldi-txandari erantzuteko prestakuntza-eskaintza egiaztatua urtero eskaini beharreko instantziagatik”. Baina, Liher Imaz zinegotzi subiranistak adierazi duen bezala, eskaintza eta kudeaketa hori “ez da nahikoa izan, orain arteko emaitzak ikusita”. Imazek, gainera, EAJ eta PSE egin ditu horren erantzule, azken urteetako kudeaketa horren ardura izan duten alderdiak baitira.

Era berean, hirugarren puntuan “berrikuntza- eta egonkortze-politikarekin” jarraitzeko eskatzen da, eta, “beharrezkoa den neurrian”, plantilla handitzeko. Aldaketa honek EH Bilduren kritika ere eragin du. Imazek bere buruari galdetzen zion ea une honetan zalantzaren bat dagoen plantilla handitzeko beharrari buruz, eta "jarraitu" aditzaren erabilera kritikatzen zuen. Zinegotzi abertzalearen ustez, gauzak ondo ez doazenean, politikak “aldatu edo ordezkatu behar dira”, baina horrek aurretik gauzak ez zirela ondo egiten ari onartzea dakar.

Lehen Mailako Arretaren muturreko egoera EAJren eta PSEren kontratazio-politika zehatzen eta planifikazio faltaren ondorio zuzenari egotzi dio Imazek. Medikuen gabezia ekarri duen plantillaren belaunaldi-aldaketa prestatu ez izanaren ere erantzule egin du EAJ: "Argi dago ia etengabe herri hau gobernatu duten berrogei urtetan ez dela plangintza egokirik egon, eta Osakidetzak, batez ere lehen mailako arretak, bizi duen egoerak erakusten duela urteetan gauzatutako politikak ez direla egokiak izan".

“Aldaketa kulturala”

Azken asteotan, lehen mailako arretaren gaiak garrantzia hartu du Sagardui sailburuak herritarrei eskatu zien “kultura-aldaketaren” ondorioz. Gero, bere hitzak zuzentzen saiatu bazen ere, Imazen ustez, Sagarduik hitz horiekin aitortu zuen Eusko Jaurlaritzaren asmoa lehen mailako arretan murrizketak egiten jarraitzea dela, eta herritarrei hori onartzea beste irtenbiderik ez zaiela geratzen.

Hala ere, koalizio soberanistak ez du egoera hori onartu nahi, eta Sagardui sailburuak aipatzen zuen kultura-aldaketa osasun-politiketan eman behar dela dio, “herritarrak politika horien erdigunean” jarriz. Halaber, Imazek osoko bilkuran esan zuen ez dela EH Bildu lehen mailako arretaren egoeraz arduratzen den eragile bakarra: Sindikatuek, erabiltzaileek eta osasungintzako profesionalek hilabeteak daramatzate mobilizatzen ematen ari diren murrizketak salatzeko, nahiz eta Osasun Sailak errealitate hori ukatu. Eta, hain zuzen ere, zinegotzi subiranistak osoko bilkuran azaldu duenez, ezinegon eta kezka horiek guztiak jasotzeak eragin zuen EH Bilduk osasun sistema publikoa indartzeko eskatzen zuen mozio hori aurkeztea.