Araba

Aramaioko Udala zaintzen herritarren sarearekin elkarlanean dago

Zapi gorrien kanpaina abian jarri da herrian elkartasuna adierazteko

| 2020-04-05 11:38:00

Aramaioko Udala herritarren sarearekin elkarlanean dago COVID19-k sortutako beharrei erantzuteko. Hogei bat lagunek osatzen dute sarea eta gazteek bultzatu zuten sare hori eta orain, talde feministarekin batera, zapi gorrien kanpaina abian jarri dute. Zapi gorriak jartzera leiho eta balkoietan animatu ditu Lierni Altuna Aramaio Alkateak jarrera epaitzaileak alde batera utziz eta elkartasuna eskaintzen duten etxeak ezagutaraziz. “Nik pertsonalki ez dut aparteko arazorik izan konfinamendua betearazteko lana dutenekin, baina benetan adierazi dezaket gure herrian nahiko zentzuz eta txintxo gabiltzala horretan, beraz mesedez eskatzen diet lan hori dutenei errespetuz eta zentzunaren barruan egiteko lan hori, egoera ez baita erreza inorentzako”, azaldu du Altunak.

Bestalde, beharrezkoak diren zerbitzuak eskaintzen ditu Aramaiko Udalak. Udalak  telefono bidezko zerbitzua ematen du, goizez 945 445016 zenbakian. Herriko dendariek orain arteko zerbitzua emanten jarraitzen dute, beti ere segurtasun neurriak mantenduta. Argi eta ur zerbitzua, normaltasunez ematen dira, baita hondakinen bilketa zerbitzua eta konpostarena ere.

Larrialdiak kudeatzeko ere protokolo dute. Gauzak horrela, auzoetan emergentzia kasuren bat gertatuz gero, auzo alkatearekin kontaktuan jartzea gomendatzen da, beraiek kudeatuko dutelako arazoa. Bestela emergentzia kasuren bat emanez gero eta nola jokatzeko zalantzarik izanez gero, boluntarioen sarearen bitartez kudeatu daiteke eta nagusi eta mendekotasun egoeran daudenei zerbitzua ematen zaie. Zerbitzua eskatzeko edo bolondres modura apuntatzeko, 649 995 751 telefonoa erabili behar da.

“Udalean ahal duguna egiten ari gara ur, hondakin, garbiketa eta argiaren zerbitzuak, orain arte bezala, ahalik eta ondoen ematen jarraitzeko, inguruak desinfektatzeko, seguruak diren lan batzuk aurreratzeko… Batzuk, etxetik; beste batzuk, txandaka; beste batzuk, kalean;... eta denok arrisku ikusezin baina latz honi ahalik eta seguruen eta hoberen erantzun eta ahal diogunari eusten gabiltza, denon artean honi ahalik eta hoberen buelta eman ahal izateko” laburbildu du Aramaioko Alkateak

Donemiliagak adinekoei laguntzeko programa konfinamendura egokitu du

Udalak, boluntarioekin batera, desinfekzio lanak egiten ditu udalerriko 15 herrietan

| 2020-04-03 12:27:00

2014ko urtarrilean, Donemiliagak adineko pertsonei laguntzeko programa bat berezi jarri zuen abian. Baina joan den martxoaren 12az geroztik, adineko pertsonak artatzeko programa horren baitan egiten diren jarduera guztiak bertan behera geratu dira modu presentzialean. Hala ere, zerbitzuaren arduradunak laguntza-lan horiek modu telematikoan egiten jarraitzen du.

"Lehen egunetik gure adinekoekin inor baino gehiago kezkatzen da, horregatik, egunero telefono bidez jartzen da harremanetan adineko pertsona horiekin, beren egoerari buruz galdetzeko eta izan ditzaketen beharrei irtenbidea emateko. Udaletik oso neurri garrantzitsua iruditzen zaigu, kontuan hartuta landa eremua oso zahartuta dagoela, gu guztion beharra dutela, eta egoera ahulean dauden pertsonak direla” azaldu du Erika Letamendi Donemiliagako alkateak.

Boluntarioak desinfekziorako

Bestalde, Donemiliagako Udalak herria osatzen duten hamabost herrietako igarobide eta bestelako eremu komunetan garbiketa eta desinfekzio lanak areagotu ditu. Udala izan da desinfektatzeko beharrezkoak diren produktuak erosi dituena, eta zazpi herritan boluntarioen sare bat arduratzen da lanak egiteaz. Gainontzeko zortzi herrietan lan hori udal langileak egiten du. "Gainera, azken egunetan Suhiltzaile Zerbitzuak eta Escor enpresak ere eskaini dituzte desinfekzio lan horiek egiteko. Lankidetza oro ongietorria da une honetan, eta ez dugu zalantzarik eurekin elkarlana sustatuko dugula, baina udalerritik ere lan horiek egiten jarraituko dugu ", zehaztu du Letamendik.

ALBISTEAK

Asparrenak panel foltovoltaikoak instalatu ditu araztegian, kontsumitutako energia% 64 aurrezteko.

2020-05-29 10:29:00

Araiako ikastetxe publikoak ere birgaitze energetikoari ekin dio

EH Bildu-k eta Elkarrekin Araba-k Erriberagoitiko alkatearen agerraldia eskatu dute berriro, Batzar Nagusietako Ongizate Batzordean egindako agerraldi "tamalgarriaren" ostean

2020-05-29 10:17:00

Claudia Venceslao: "Behin betiko konponbidea eskatzen dugu Pobeseko 3.adineko erresidentziarako, eta eskatzen dugu ahalik eta lasterren martxan jar dadila kudeaketa publikoko gizarte-baliabide bat eraikin horretan"

EH Bildu-k 120 milioiko funts bat sortu du Aldundiaren baliabide propioekin, Arabako krisi soziosanitarioaren ondorioz arlo sozioekonomikoan eta gizarte-zerbitzuetan egin beharreko premiazko gastuei aurre egiteko

2020-05-28 09:25:00

Proposamen hori egiteko, EH Bildu-k diagnostiko fase bat egin du hainbat astetan Arabako eragile nagusiekin. | Kike Fdz de Pinedo: "Ezin ditugu 2008ko akatsak errepikatu: ezin dugu inor atzean utzi. Arabak baliabide gehiago behar ditu beharrei aurre egiteko”

EH Bildu-k udal finantzazioa arautzen duen Foru Arauaren erreforma aurkeztu du, bilketaren beherakada arintzeko

2020-05-26 08:47:00

Foru Gobernuak ezarri nahi duen %25eko murrizketaren aurrean, salbuespen gisa datozen urteetan diru-bilketaren jaitsiera hori atzeratzea edo zatikatzea proposatu du, betiere adostuta eta borondatez. Banakako eta borondatezko funts bat sortzea ere proposatu du, Arabako Foru Aldundiak toki-erakundeei egiten dien ekarpenaren murrizketa inoiz ez %5etik gorakoa izateko.