Araba

EH Bildu-k Foru Aldundiari eskatu dio malgutu ditzala FOFELen murrizketaren ondorioz, diru-bilketaren beherakadak eragindako soberako kobrantzak itzultzeko toki-erakundeei ezarritako baldintzak

Javier Argote: "Ramiro Gonzalezen gobernuak toki-erakundeei atzeratzeko eta zatikatzeko formulak ahalbidetu behar dizkie, FOFEL bidez kobratzen duten dirua itzultzeko, krisitik ateratzeko baliabideak hobeto kudeatu ahal izateko"

| 2020-07-07 09:16:00

EH Bildu-k agerraldia egin du astearte honetan, eta Foru Aldundiari eskatu dio malgutu ditzala FOFELen murrizketaren ondorioz toki-erakundeei soberako kobrantzak itzultzeko ezarritako baldintzak.

Javier Argote batzarkideak gogorarazi duenez, azken hilabeteetan eztabaida handia sortzen ari da toki-erakundeek FOFEL bidez diru-sarrerak murrizteko modurik onena zein den erabakitzeko. Ramiro Gonzálezek, berriz, aurten toki-erakundeek jaso beharreko kopurua %25a murriztea proposatu du, diru-bilketaren beherakada argudiatuz, eta toki-erakundeek beren soberakinetara jotzea diru-bilketaren jaitsiera arintzeko, baina EH Bildu-k uste du ildo bikoitzean lan egin behar dela.

Alde batetik, zerga-politika bidezkoago eta progresiboago baten bidez diru-bilketa globala handitzea proposatzen du, PFEZren, Sozietateen eta Ondarearen tarte handienetan zerga-presioa handituz. Horrekin batera, eta zehazkiago eta toki-erakundeei dagokienez, EH Bildu-k hegaldia (goi-tentsioko lineak) eta lurzorua (gasbideak, oliobideak eta lurpeko linea elektrikoak) okupatzeagatik tasa berri bat planteatu du elektrizitatea eta hidrokarburoak banatzen dituzten enpresentzat.

Bestalde, EH Bildu-ren ustez, krisi-egoera eta diru-bilketaren beherakada bi edo hiru urtez luzatzea aurreikusten denez, eta aurreko neurriak ezarri ahal izateko behar den denbora kontuan hartuta, toki-erakundeek ezin izango dute jaitsiera hori orekatu soil-soilik soberakinetara joz. Hori dela eta, Argotek proposatu du Aldundiak malgutzeko neurriak hartzea, toki-erakundeek gehiegi kobratutakoa itzultzea ez dadin bereziki garestia izan.

Ildo horretan, EH Bildu-k ekimen sorta bat proposatu du azken asteetan helburu horrekin, bai Batzar Nagusietan, bai CTALFAn (Aldundiak, udalek eta Eudelek osatutako erakunde arteko koordinazio-organoa), eta aurkeztutako mozioa da kate horren azken maila. Argotek iragarri duenez, mozio hori Arabako 14 udaletan onartu da: Urkabustaiz, Zuia, Aramaio, Legutio, Okondo, Artziniega, Samaniego, Gaubea, Asparrena, Dulantzi, Donemiliaga, Barrundia, Zalduondo, Argantzun. Beste era batera esanda, Arabako udal guztien %26k onartu dute mozioa, eta horietako hainbatetan EAJ-ko zinegotziek babestu egin dute. Horrez gain, azpimarratu du "egingarria" dela uztailean beste lau udaletan (Kanpezu, Urizaharra, Zanbrana eta Berantevilla) onartzea, eta, beraz, portzentajea % 36ra igoko litzatekeela.

"Egia esan, zaila egiten zaigu ulertzea Ramiro Gonzálezen erabateko itxikeria gai honetan, ez baitakigu hauteskunde-kalkulu hutsaren ondorio den edo agerian uzten duen gobernu honek gobernantza-eredu berriak aztertzeko eta lurraldeko toki-erakundeekin berdintasunezko harremana izateko duen ezintasuna, erakunde horiei ahalduntze ekonomiko eta instituzional handiagoa ahalbidetuz", adierazi du Argotek.

Hala eta guztiz ere, EH Bildu-ko batzarkidea baikor agertu da, eta legegintzaldi honetan toki-erakundeak finantzatzeko esparru berri bat lortzea posible dela uste du.

Mikel Otero: "Aldaketa ezkerretik etorri behar da, jasangarritasunean eta justizia sozialean oinarrituta, eta hori bermatzen duen indar bakarra EH Bildu da"

EH Bilduk konpromisoa agertu du kalitatezko enpleguarekin, gure adinekoentzako pentsio duinaren alde, gure zerbitzu publikoak berreskuratu eta prestigiatzeko, eta larrialdi klimatikoaren erronkari erantzun bat emateko.

| 2020-07-04 12:00:00

Mikel Otero EH Bilduren Arabako zerrendaburuak agerraldia egin du gaur goizean Zabalganako Labastida plazan, Maria Garde Arabako zerrendaburuarekin eta Oskar Matute Kongresuko diputatuarekin batera. Ekitaldi horretan, Oterok esan du egungo eredua aldatu behar dela eta ezkerrak gidatutako eredu berri baten alde egin behar dela, "Trantsizio ekologiko justu baten alde, gure industriarentzat eta enpleguarentzat etorkizun baten alde". Aldaketa hori ezkerrak gidatu behar du, jasangarritasunari eta justizia sozialari dagokienez. Eta hauteskunde hauetan, aldaketa hori bermatzen duen indar bakarra Euskal Herria Bildu da. Kalitatezko enpleguaren alde, adinekoentzako pentsio duin baten alde, gure zerbitzu publikoak berreskuratu eta prestigiatzearen alde, eta larrialdi klimatikoaren erronkari erantzuna emateko, EH Bildu bozkatzeko garaia da orain.

"Trantsizio ekologikoa behar bat da, ez apeta bat", azpimarratu du Arabako hautagaiak. Eraldaketa horrek gure ekonomia eta gizarte-antolaketa osoa aldatuko duela ziurtatu du, eta erantzuteko aukera bakarra aurrea hartzea dela, erakundeetatik beharrezko aldaketa hori bultzatzea. "Hori da EH Bilduren konpromisoa: herrialdea deskarbonizatzea, eta 10.000 lanpostu sortzea Itun Berde baten bidez. Gasteizen gaude, 'Green' arima eta bihotz industriala dituen udalerri batean. Ibilbide hori guztia aldaketa honen zerbitzura jarriko dugu. Trantsizio ekologikoa enplegu jasangarri eta kalitatezkoaren sinonimo ere izatea, baita Gasteizen ere. Garaiz gaude", adierazi du Mikel Oterok.

Era berean, EH Bilduk uste du gure herriaren eta, oro har, planetaren iraunkortasunak guztia birpentsatzera behartuko gaituela. "Hemen jada ez du balio ostrukaren estrategiak. Hemen ez du balio burua lur azpian sartu eta garai hobeak itxaroteak. Atzo gosaldu genuen, Daimler Mercedes-Benzeko jabearen murrizketa bortitzen mehatxuarekin. EH Bildun ez dizuegu honekin engainatuko. Badakigu ez dela erraza izango, badakigu automobilgintza bezalako sektore batek aldaketa sakonak egin beharko dituela aurrera ateratzeko. Horregatik, aurreko legegintzaldian sektorearen etorkizuna aztertzeko ponentzia bat abian jartzea proposatu genuen, enpresen, langileen eta adituen eskutik, eta konpromisoa hartu genuen parlamentu berrian lehen minututik berriz martxan jartzeko", adierazi du Mikel Otero Arabako zerrendaburuak.

EH Bilduren ustez, hausnarketa bat lortu behar da, ibilbide orri partekatu bat, sektorearen eta erakundeen artean, eredu iraunkorragoetara eramango duen industria bat lortzeko. Hori da Oterok ziurtatu duen EH Bilduren erronka.

Zabalganako ekitaldian, hautagai arabarrak auzoan zerbitzu falta dagoela salatu du, Aldaialde hezkuntza zentroa bezalako ezinbesteko zerbitzuak: "Aldaialde ez eraikitzeko aitzakia dagoeneko zaharkituta dagoen eta aurreikusi bezala egingo ez den trenaren lurperatzearen ikerketa informatiboa da. Lurperatzea, bide batez esanda, ondo ezagutzen duzuen beste gai bat da, Zabalganan ez baitago, ezta espero ere. Eta gogoratu behar da 2016an EH Bilduk proposatu zuela Zabalgana auzoan lurperatze partzialari ekitea. Gainerakoek, ezer ez. Eta nahita egindako ahanztura horren aurrean, auzotik ere erantzuna iritsi da, Gasteiz Batu bezalako herri plataformen bidez". Mikel Oterok esan du ezin dela lehen eta bigarren mailako auzorik egon, eta pertsona guztientzako zerbitzu guztiak bermatzeko garaia dela, inor atzean utzi gabe.

ALBISTEAK

EH Bilduk osasun publikoa lehenestea eskatu du

2020-07-07 11:10:00

Mikel Otero: "Igande honetan, EH Bilduren bozkaz bete behar dira hautesontziak, Voxi esateko frankismoak ez duela lekurik herrialde honetan. Duintasun demokratikoa dugula. Uztailaren 12an, boto antifaxista, EH Bilduren botoa izango da"