Araba

EH Bildu-k hala eskatuta, Arabako Batzar Nagusietako Bozeramaileen Batzordeak talde guztien parte-hartzea ahalbidetuko duen akordioa eztabaidatuko du

Kike Fdz de Pinedo: “Egungo impasse egoerak larriki hondatzen ari ditu Foru Gobernuaren gaineko jarraipen, kontrol eta fiskalizazio funtzio legitimoa egiteko ditugun gutxieneko baliabideak. EH Bildu-tik beste parte-hartze eta kontrol mota bat posible dela uste dugu, non denok lekua izango dugun"

| 2020-04-03 09:29:00

Arabako Batzar Nagusietako Bozeramaileen Batzordeak apirilaren 7an eztabaidatuko du, eta, hala badagokio, akordio bat onartuko du, Foru Gobernuari kontrol-mekanismo bat gaitzeko eta erakundearen funtzionamendu demokratikoa eta batzarkide talde guztien parte-hartze politikoa bermatzeko.

Hori guztia posible izango da ostegun honetan EH Bildu-k Arabako Batzar Nagusietako presidenteari bozeramaileen ezohiko batzarrerako deia egiteko eskatu ondoren, eta mahaian zehar Ganberako Zerbitzu Juridikoei txosten bat eskatu ondoren, Legebiltzarreko eginkizunak betetzeari buruzko gai guztiak ebazteko, jardueren murrizketa-aldian.

Zehazki, EH Bildu-k eskatuko du Batzorde Iraunkorra astero modu telematikoan berregitea, Foru Gobernuaren kudeaketaren jarraipena egiteko, horren gaineko kontrol parlamentarioa egiteko eta talde ezberdinek proposamenak eta ekarpenak egin ahal izateko. Izan ere, EH Bildu-k gogorarazi du Nafarroako Parlamentuko Mahaiak eta Bozeramaileen Batzordeak adostu zutela foru erregimeneko batzordea astero biltzea, PSN-k gobernatutako Foru Gobernua hartzen ari den neurrien berri izateko eta oposizioak kontrol jarduera ekarpenekin eta proposamenekin egin ahal izateko.

Ildo horretan, EH Bildu-k horretarako ezarri beharreko baliabide teknikoekin batera, zuzeneko galdera eta erantzunen arauzko prozedura bat gaitzea eskatuko du, idatzizko galderen eta informazio-eskaeren ohiko prozedurak alde batera utzita.

Azkenik, galderak idatziz erantzuteko eta taldeei informazioa bidaltzeko epeak berriro irekitzea eskatuko du EH Bilduk.

“Egungo impasse egoerak larriki hondatzen ari ditu Foru Gobernuaren gaineko jarraipen, kontrol eta fiskalizazio funtzio legitimoa egiteko ditugun gutxieneko baliabideak. EH Bildu-tik beste parte-hartze eta kontrol mota bat posible dela uste dugu, non denok lekua izango dugun", ondorioztatu du Kike Fdz de Pinedo bozeramaileak.

EH Bildu-k eta Elkarrekin Araba-k bozeramaileen batzordea deitzea eskatu dute, Foru Gobernua kontrolatzeko mekanismo bat adosteko eta alderdi politiko guztien parte-hartzea bermatzeko

| 2020-04-02 14:41:00

EH Bildu eta Elkarrekin Araba batzarkide taldeek Batzar Nagusietako Mahaiari zuzendutako idatzi bat erregistratu dute gaur gaur, foru erakundeko presidenteari Bozeramaileen ez-ohiko batzarra deitzeko eskatzeko.

Bi taldeen ustez, "salbuespenezko egoera baten aurrean gaude, COVID-19ak sortutako egungo alarma-egoerak eragindakoa, non ezin dugun modu normalizatuan jardun Batzar Nagusietan. Horrela, ez da bermatzen ari ez erakundearen funtzionamendu demokratikoa, ez eta gaur egun Arabako Biltzar Nagusiak osatzen ditugun batzarkide talde guztien parte-hartze politikoa ere".

EH Bildu-k eta Elkarrekin Araba-k Bozeramaileen Batzordearen bilera hau eskatu dute, Foru Ganberaren Araudiaren 48.1 artikuluan babestuz. Izan ere, bi Batzarkide Taldeeen eskariz, deialdi hori Ganberako Lehendakaritzak egin ahal izango du. Bi alderdien helburua da akordio bat onartzea, Foru Gobernuari kontrol-mekanismo bat emateko eta Foru Gobernuaren funtzionamendu demokratikoa eta erakundearen eta talde guztien parte-hartze politikoa bermatzeko.

ALBISTEAK

Donemiliagak adinekoei laguntzeko programa konfinamendura egokitu du

2020-04-03 12:27:00

Udalak, boluntarioekin batera, desinfekzio lanak egiten ditu udalerriko 15 herrietan