Araba

Aldundiak ardogintza sustatzeko kontratu bat “atzamarrez” esleitu duela salatu du EH Bildu-k.

Kike Fernandez de Pinedo: "Sektoreak neurri zehatzak eta gardenak behar ditu, sektore osoari zuzenduak, eta ez gutxi batzuei bakarrik. Aldundiak ezaugarri bereko beste proiektu bat ezagutzen duenean, onartezina da lehiaketa publikorik gabeko kontratu bat sinatzea".

| 2020-09-08 09:50:00

EH Bildu-k agerraldia egin du, Foru Aldundiko Nekazaritza Sailak The Grand Wines Premium enpresarekin babes kontratu bat onartu duela salatzeko, Arabako ardogintzaren sektorea sustatzeko gobernu akordioaren bidez. Kike Fdz de Pinedo bozeramaileak kritikatu duenez, kontratu hori (360.000 euroko aurrekontu-partida) "atzamarrez" esleitu da, modu nominatiboan eta arrazoi teknikoengatik lehiarik ez dagoela argudiatuta.

Hala ere, EH Bildu-k gogorarazi du uztailean egindako Nekazaritza Batzordean Diputatuak onartu zuela bazegoela upategi txiki eta familiarren gehiengoa ordezkatzen duen talde baten beste eskaera bat. Sailak, gainera, onartu zuen plataforma hori kontuan hartuko zuela eta babestu egingo zuela. Azkenean, ez dute euren hitza bete.

"Sektoreak neurri zehatzak eta gardenak behar ditu, sektore osoari zuzenduak, eta ez gutxi batzuei bakarrik. Onartezina da lehiaketa publikorik gabeko kontratu bat sinatzea, publikoa baita ezaugarri bereko beste proiektu bat zegoela", adierazi du bozeramaileak. Hori dela eta, EH Bildu-k Eduardo Aginako Nekazaritza diputatuaren agerraldia eskatu du, kontratuaren inguruko gai guztiak azal ditzan. Bestalde, kontratu horri lotutako espediente guztien kopia ere eskatu dute, zerbitzu juridikoek kontratu hori zehatz-mehatz aztertzeko.

Iristen ez diren laguntzak

Gauzak horrela, EH Bildu-k "baldintzarik gabeko" babesa eskatu dio berriz ere Foru Aldundiari. Azken foru aurrekontuan mahastizaintzaren eta ardogintzaren sektorea bultzatzeko laguntza ugari daude: Ardoaren Kulturaren Aldeko Fundazioa, Arabako Errioxaren Posizionamendu Plana, Great Wine Capitals nazioartekotzea, Ardoaren Bikaintasun Zentroa.. 638.000 euro guztia. Hala ere, EH Bildu-k deitoratu du kopuru hori ez dela sektoreko gehienetara iristen, eta bitartean, familia eta uzta upategien jarioak aurrera jarraitzen duela.

EH Bildu-k Denis Itxasoren agerraldia eskatu du, Barrongo urtegiaren proiektuaren inguruan Espainiako Gobernuak dituen kontraesanak azaltzeko.

Kike Fernandez de Pinedo: “Kontraesanen garaia amaitu da. Barrongo urtegiaren proiektua behin betiko baztertu behar da, neurrigabekeria hutsa baita: Arabako Haranak ureztatzeko proiektua eguneratu, berregituratu eta alternatibak bilatu behar ditugu”

| 2020-09-04 08:44:00

EH Bildu-k Denis Itxaso Espainiako Gobernuak EAE-n duen ordezkariaren agerraldia eskatu du Barrongo urtegiaren proiektuaren inguruan Espainiako Gobernuak dituen kontraesanak azal ditzan.

Kike Fdz de Pinedo batzarkide taldeko bozeramaileak gogorarazi duenez, 2020ko urtarrilean Trantsizio Ekologikorako Ministerioak proiektua bertan behera utzi zuen, "kostu ekonomiko handia" zuelako. Hala ere, hilabete batzuk geroago, plana berriro martxan jarri da, Espainiako Gobernuaren arabera, Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Ministerioaren esku geratu baitira horrelako proiektuak. Hori dela eta, EH Bildu-ren ustez, beharrezkoa da Gobernuaren ordezkariaren agerraldia, horren inguruan ematen ari diren kontraesanak azaltzeko eta, behingoz, dagozkion gaiak argitzeko.

Horren harira, Fdz de Pinedok Arabako Haranak ureztatzeko proiektua "eguneratu, berregituratu eta alternatibak bilatzeko" deia egin du. Hori dela eta, Barrongo urtegiaren proiektuaren desproportzioa salatu du berriro EH Bildu-k, eta beste aukera batzuk aztertzeko deia egin du, hala nola, putzuak eraikitzea, beharrezkoa izanez gero, inguruko ureztatze beharrak bermatzeko.

Bozeramaileak, eremu horretarako etorkizuneko nekazaritza, gizarte eta ekonomia arloko beharrak eta alternatibak aztertu ostean, egiteko falta den zatia berregituratzea proposatu du, baita tarteko putzuen eraikuntza edo beharrak asetzeko beste neurri batzuk baloratzea ere. "Aski da kontraesanez. Barrongo urtegiaren proiektua behin betiko baztertu behar da, neurrigabekeria hutsa baita: Arabako Haranak ureztatzeko proiektua eguneratu, berregituratu eta alternatibak bilatu behar ditugu", adierazi du eh Bilduk.

Aldundiak ere azalpenak eman behar ditu

Era berean, EH Bildu-k Eduardo Aguinaco Nekazaritza diputatuaren agerraldia eskatu du, Foru Gobernuaren jarrera azaltzeko. Fdz de Pinedok adierazi duenez, "Aldundiak kontuan hartu behar ditu Uraren Kultura Berria Fundazioaren txostenaren ondorioak, lehen sektorea eta eskualdea suspertzeko, garapen sozioekonomikoa indartzeko eta biztanleria finkatzeko".

ALBISTEAK

ALESTIS-eko langileen ordezkariek agerraldia egingo dute Batzar Nagusietan, EH Bildu-k eta Elkarrekin Araba-k hala eskatuta

2020-09-11 08:23:00

Talde aeronautiko horren zuzendaritzak enplegua erregulatzeko espedientea (EEE) aurkeztu du, Miñaoko Parke Teknologikoan dagoen lantegiko 178 langileetatik 87 kaleratzeko.

2020-09-08 09:50:00

2020-09-04 08:44:00

Adinekoentzako eta desgaituentzako egoitzei buruzko zein etxez etxeko laguntza zerbitzuari buruzko informazio zehatza eskatu du EH Bilduk

2020-08-26 11:50:00