| 2023-01-27 12:11:00

Araba. 2023-01-27 | EH Bildu Araba batzarkide taldeak, mozio baten bidez, Guardiako Samaniegotarren jauregia kultura-azpiegitura bihurtzea proposatu du, Guardiako eta Arabako Errioxako historia eta ondarea interpretatzeko museo bat eta zentro bat barne, Samaniego fabulariaren figura gogoratzeaz gain.

Samaniegotarren jauretxea, Guardiako San Joan plazan dagoena, XVIII. mendearen hasieran eraiki zen eta balio arkitektoniko eta historiko handia du. Félix María Sánchez de Samaniego Zabalaren etxebizitza izan zen haurtzaroan eta, tarteka, azken urteetan. Samaniego bere fabulengatik nabarmendu zen, nahiz eta poesia erotikoaren eta beste idazki batzuen egilea ere izan zen, eta horrek Inkisizioarekin arazoak ekarri zizkion.

Bestalde, herrian bada Biasteriko Adiskide Elkartea izeneko kultur elkartea, 1934an sortua. Elkarteak hainbat erakusketatan eta elkarteak hainbat lekutan kudeatutako museo batean erakutsi dituen piezak, objektuak, dokumentuak eta bestelako material historikoak bildu ditu. Gaur egun, Lagum izenpean, Félix María Sánchez de Samaniegoren arkeologia-funtsak daude ikusgai, baita ilustrazioak, eliza-piezak, Gerra Zibileko materialak eta bertako etnografia-materiala ere.

Horregatik guztiagatik, EH Bilduk proposatu du, Guardiako Udalarekin, Arabako Errioxako Kuadrillarekin eta Sociedad Amigos de Laguardia elkartearekin lankidetzan, Samaniego jauregian kultur zentro bat egokitzea eta sortzea, Guardiako eta Arabako Errioxako historia eta ondare artistiko, kultural eta arkeologikoa interpretatzeko zentro bat barne hartuko duena eta Félix Mª Sánchez de Samaniego fabulariaren figura gogoratuko duena. Gainera, Aldundiak zentroa kudeatzeko hainbat modu eta aukera aztertzea proposatu du, kogestioa, kudeaketa partekatua edo Artziniegako museo etnografikoaren antzeko formula barne hartzen dutenak.