| 2024-05-29 09:24:00

Arabako Batzar Nagusiek Foru Aldundiari eta Eusko Jaurlaritzari eskatu diete Talde Eragilearen bilera dei dezala Aiaraldea Eskualdeko Plan Estrategikoa behingoz onartzeko

Araba. 2024-05-29 | Arabako Batzar Nagusien osoko bilkurak mozio bat onartu du gaur, Foru Aldundiari eta Eusko Jaurlaritzari eskatzeko Aiaraldea biziberritzeko Berehalako Ekintza Plana berpizteko, bi urtez geldirik egon ondoren.

Mozioa EH Bilduk aurkeztutako beste mozio batean oinarritzen da, joan den igandean Okondon egindako Lur jareetako Ezohiko Osoko Bilkuran eztabaidatzeko, baina ez zen mahaian onartu. EH Bilduk, EAJk, PSEk eta PPk mozio bat adostu dute, jatorrizkoa oinarri hartuta, eta talde horien aldeko botoekin onartu dute.

EH Bilduren ekimenaren oinarria da Aiara, Artziniega eta Urduñako Udalek onartutakoa, hots, «Berehala Jarduteko Planaren (PAI) ekintzak epe motzean gauzatzea eta behingoz Plan Estrategikoa (PEC) abiaraztea, Aiaraldeko Toki Erakundeekin elkarlanean».

EH Bilduk gogora ekarri du 2018ko abenduan EH Bilduk Eusko Legebiltzarrean Aiaraldea berpizteko Ponentzia sortzea proposatu zuela eta, osatu ondoren, 2021eko azaroan aurkeztu zela ondorioen txostena: Berehala Jarduteko Plana (PAI, gaztelaniaz) onartu zen, eta bertan epe laburrean burutu beharreko 33 ekintza biltzen ziren. Epe ertain-luzerako Aiaraldeko Plan Estrategikoa aurkeztu behar zen 2022ko irailean. «Egun, baina, PAIk jasotako helburuak ez dira bete, eta Plan Estrategikoaren behin betiko bertsioa ez dugu ezagutzen, nahiz eta EH Bilduk horiek azkartzeko ekimenak aurkeztu dituen», esan dute EH Bildutik.

PAI eta PEC

Hala, gaur onartutako mozioan, Batzar Nagusiek Arabako Foru Aldundiari eta Eusko Jaurlaritzari eskatzen diete dei diezaiotela Talde Eragileari Aiaraldeko Eskualdeko Plan Estrategikoa onartzeko, aldez aurretik kideei beharrezko informazioa helarazi ondoren eta haien ekarpenak kontuan hartuta, beharrezko jarraipen- eta gainbegiratze-mekanismoak ezarriz Berehalako Jarduera Planaren (PAI) eta Eskualdeko Plan Estrategikoaren (PEC) betetze-maila aztertzeko.

Era berean, PAIren 33 jarduketak gauzatzeko eta PECen proiektuak eta ekimenak betetzeko beharrezkoak diren neurriak hartzeko eskatu dute.

Azkenik, Foru Aldundiari eta Eusko Jaurlaritzari eskatu diete lantaldeen bidez Eskualdeko Plan Estrategikoan jasotako proiektuak planifikatu eta kudeatzeko beharrezkoak diren ekintzak bultzatzea, egin beharreko jarduerak ebaluatuz.